سلامت

تشخیص پارکینسون با سواب‌های پوستی بدون درد

دانشمندان دانشگاه منچستر که مدتها در حال مطالعه نحوه استفاده از سواب پوست بدون درد برای تشخیص بیماری پارکینسون بودند ، اخیراً کشف مهمی کردند.

به گزارش اخبار ما ، و به نقل از گیزموگتشخیص بیماری پارکینسون در حال حاضر یک فرایند پیچیده است و با بررسی علائم ، معاینات دقیق و ارزیابی دقیق توسط پزشک تشخیص داده می شود. اما محققان اخیراً نشان داده اند که علائم این بیماری می تواند در روده ، اشک و حتی در پوست افراد ظاهر شود. دانشمندان دانشگاه منچستر (UM) اخیراً به کشف مهمی دست یافتند و دریافتند که از شواهدی که اطلاعات شیمیایی را از سطح پوست جمع می کند ، می توان برای تشخیص بیماران مبتلا به پارکینسون از افراد سالم استفاده کرد.

ایده تشخیص بیماری پارکینسون با استفاده از نشانگرهای زیستی در پوست بسیار جالب است. ما امیدواریم که این روش بتواند روند بیماری را قبل از تخریب بیشتر سلولهای مغز تولید کننده دوپامین و بدتر شدن علائم بیماری ، تشخیص و مدیریت کند. آنچه محققان در این روش باید انجام دهند این است که از پوست نمونه برداری کرده و برخی از نشانگرهای زیستی را بررسی کنند.

در این مطالعه جدید ، محققان رویکردی غیرتهاجمی را مورد بررسی قرار دادند و سواب هایی را بررسی کردند که می تواند نمونه هایی از یک لایه روغنی پوست به نام “سبوم” را جمع آوری کند. اعتقاد بر این است که این ماده غنی از مولکول بیشتر در افراد مبتلا به پارکینسون تولید می شود تا در افراد سالم. بنابراین ، محققان مطالعه ای را برای بررسی ارتباط بین این مولکول و بیماری انجام دادند و آزمایش ها پانصد نفر (هر دو پارکینسون و یک فرد سالم) را مورد بررسی قرار داد و سپس نمونه های سبوم را از قسمت فوقانی کمر جمع آوری کرد. آنها سپس از روشهای مختلف طیف سنجی جرمی برای تجزیه و تحلیل محتوای شیمیایی استفاده کردند و در نهایت 10 ماده شیمیایی را که در بدن بیماران پارکینسون افزایش یا کاهش یافته بود ، شناسایی کردند. دانشمندان با بررسی این نشانگرهای زیستی توانستند افراد مبتلا به این بیماری را با دقت 85٪ نسبت به افراد دیگر شناسایی کنند.

پروفسور پردیتا باران از دانشگاه منچستر گفت: “ما معتقدیم که نتایج ما گامی بسیار شاد در آزمایشات است و می تواند برای تشخیص و کنترل بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرد.” این تست نه تنها سریع ، آسان و بدون درد است بلکه مقرون به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا