سلامت

تشخیص آلزایمر فقط در ۶ دقیقه به کمک پچ هوشمند

به گزارش شفاف، محققان دانشگاه سوانسی در انگلیس پچ هوشمند جدیدی را با استفاده از سوزن‌های میکروسکوپی طراحی کردند که سد پوستی را به اندازه کافی برای نظارت بر مواد شیمیایی می‌شکنند و این کار را به روشی بدون درد انجام می‌دهند.

این پچ دائماً پوست را کنترل می‌کند و داده‌ها را به رایانه متصل، ارسال می‌کند و به پزشک اجازه می‌دهد نتایج را ببیند و در صورت لزوم به بیماران اطلاع دهد.

این پچ که دارای سنسوری با زمان اندازه‌گیری کوتاه، دقت بالا و محدودیت تشخیص کم است، توسط سانجیف شارما، که اولین پچ هوشمند برای “کووید ۱۹” را ایجاد کرد، ساخته شده است. شارما می‌گوید که پوست بزرگترین پچ است. عضوی در بدن است و حاوی مایعی است که از خون تصفیه می‌شود و حامل علائم حیاتی است.

این مایع را می‌توان نمونه برداری کرد و از آن برای آزمایش در نقطه مراقبت یا در زمان واقعی با استفاده از دستگاه‌های میکروسوزن استفاده کرد.

مجموعه‌ای از میکروسوزن‌ها در پچ با حسگر‌های ترانس درمال طراحی شده است که یک سیتوکین التهابی را تشخیص می‌دهد.

تشخیص آلزایمر فقط در ۶ دقیقه به کمک پچ هوشمند

سیتوکین در مایع بینابینی پوستی همراه با سایر سیتوکین‌ها یافت می‌شود و مسئول بسیاری از شرایط بالینی از جمله بیماری‌های عصبی، پنومونی کشنده و بیماری آلزایمر است.

دانشمندان به طور خستگی ناپذیری تلاش می‌کنند تا راه‌های جدیدی برای تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر بیابند. در دسامبر ۲۰۲۲، محققان دانشگاه واشنگتن آزمایش خونی را توسعه دادند که سال‌ها قبل از ظهور علائم، بیماری را تشخیص می‌دهد.

تشخیص آلزایمر فقط در ۶ دقیقه به کمک پچ هوشمند

این آزمایش خون توانست همه افراد به جز یک فرد مبتلا به آلزایمر را شناسایی کند و این آزمایش همچنین افرادی را شناسایی کرد که ممکن است از یک دهه قبل از تشخیص اختلالات شناختی داشته اند.

منبع: دیلی میل

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا