سلامت

تشدید نظارت بر اصناف پرخطر تهران/پلمب واحدهای صنفی متخلف

رئیس گروه حفاظت از محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دفتر مرکزی تاج تهران برای کاهش خسارات ناشی از بازگشایی واحدهای صنفی مختلف ، گفت:

مهندس مجید تاجیک در مصاحبه اخبار ما ، وی با اظهارنظر درباره بازگشایی پر مخاطب ترین اماکن و اماکن در تهران ، گفت: بسیاری از کلاس های پرخطر ، مانند رستوران ها ، غذا و برخی از ورزش ها ، با تأیید ستاد ملی کرونا اواسط هفته کار خود را آغاز کردند ، اما هنوز کلاس هایی وجود دارد مانند سالن های پذیرایی. ” مهدکودک ها ، استخرها و ورزش ها به دلیل مشکل یا عدم توانایی در اجرای پروتکل های بهداشتی نیاز به تماس زیاد با ورزشکاران ندارند.

سالن ها و مهدکودک ها هنوز بسته است

وی گفت تصمیم برای بازگشایی مهدکودک ها و سالن های پذیرش برای جلسات بعدی دفتر مرکزی کورونا به تعویق افتاده است. وی گفت: “از نظر باشگاه های ورزشی ، دوباره امکان پذیر است به شرط اینکه پروتکل های بهداشتی رعایت شود اما فقط در تعدادی از ورزش های کم خطر در تهران.” مانند بدن سازی ، اگر به پروتکل های بهداشتی و شرایط خاصی رعایت کنید ، امکان کار کردن وجود دارد ، و ورزش های پر خطر همچنان ممنوع است.

وی در مورد راه اندازی لیگ های ورزشی در تهران ، تاجیک گفت: “طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ، لیگ ها با شرایط ویژه و پروتکل هایی مانند عدم حضور تماشاگر و گرفتن تست از ورزشکاران ، فواصل مشاهده و موارد دیگر برگزار می شود.” با این حال ، تصمیم گرفته شد در صورت بازگشایی منجر به عود بیماری یا از سرگیری لیگ ، دوباره تصمیمات گرفته شده را بررسی کنید.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد کرونا در استان تهران تأکید بر افزایش هماهنگی و همکاری بین سازمانها است ، اظهار داشت: در این میان درخواست شورای لوله کشی با رعایت استانداردهای ویژه کار خود را با کلاسهای پرخطر آغاز کرد. مهدکودک ها و برخی از ورزش های پرخطر هنوز مجاز به فعالیت و بازگشایی نیستند.

برای کاهش آسیب های ناشی از بازگشایی کارگاه های پرخطر ، پروتکل های ویژه تهیه کنید

وی با اشاره به اینکه پروتکل های ویژه ای برای کاهش آسیب های ناشی از بازگشایی واحدهای صنفی پرخطر تهیه شده است ، عنوان کرد: به عنوان مثال رستوران ها باید با ظرفیت 50 درصد کار کنند و کاملاً با اصول فاصله و ضد عفونی محیط پیروی کنند.

رئیس گروه بهداشت محیط ، شهید بهشتی ، دانشگاه علوم پزشکی ، گفت: بازرسی و نظارت کارشناسان محیط زیست با شروع مشاغل پرخطر افزایش یافته است. وی گفت: “بر این اساس ، فعالیت های صنفی پرخطر مانند رستوران ها ، آرایشگاه ها و غیره از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد.” و اگر به این نتیجه برسیم که یک مکان یا اتحادیه به دلیل آلودگی در تصمیم گیری ها تبدیل شده است ، حتی می تواند منجر به بازگشایی طبقه شود.

“از طرف دیگر نگرانی های اقتصادی صنف قابل درک است. با این حال ، مشکل اصلی ما مبارزه با شیوع بیماری و حفظ سلامتی است ، بنابراین کلاس باید کاملاً از اصول و پروتکل ها پیروی کند.”

تاج تمام نشده است ، مردم نباید از نگرانی دست بکشند

تاجیک گفت: “متأسفانه ، گاهی اوقات مشاهده می شود که مردم پیروی از اصول و قوانین بهداشت را رها می کنند و از آن غفلت می کنند.” تأکید بر رعایت اصول بهداشت در مکانهای مختلف و عدم مراقبت های بهداشتی است ، زیرا گاهی مشاهده می شود که این کلاس به اصول پایبند است ، اما مردم و مشتری ها قوانین را نادیده می گیرند.

وی اظهار داشت: تعهد صنفی رعایت اصول بهداشت است و در صورت عدم اجرا با قلدرها و مجرمان برخورد می شود. پیشرفت کنید و سعی کنید خیلی روی مشکل متمرکز نشوید.

تعطیل و بسته شدن مجدد واحدهای صنفی که قوانین را زیر پا می گذارد

تاجیک بر لزوم تشدید نظارت بهداشت محیط بر فعالیت های صنفی تهران در این دانشگاه تأکید کرد.

“در چند هفته گذشته چندین واحد تهاجمی کلاهبرداری پلمپ شده است. نگرانی اصلی ما کنترل ویروس است. بنابراین اگر نتیجه بگیریم که این آموزش بی فایده است و انجمن صنفی در جهت گسترش ویروس در حال شکستن و حرکت است.” قطعاً یک رویکرد جدی و قانونی است.

ممنوعیت فعالیت ثبت نشده صنفی در سیستم وزارت بهداشت

وی در مورد لزوم ثبت نام واحدهای صنفی تهران در سیستم وزارت بهداشت ، تاجیک گفت: تاکنون بیش از 450 هزار اصناف در استان تهران به ثبت رسیده اند ، اما برخی از اماکن و واحدهای صنفی هنوز ثبت نام نکرده اند که مطابق قانون نباید فعالیت کنند. “” البته برخی جاها به دلیل کمبود راحتی گزارش نشده اند که در این صورت با همکاری کارشناسان ما در سمت معاون وزیر بهداشت ثبت می شوند اما در غیر این صورت با اصناف ثبت نشده برخورد می کنند و از فعالیت آنها جلوگیری می کنند.

در خاتمه ، شهید بهشتی ، رئیس گروه حفاظت از محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی ، با بیان این که کارگاه های پرخطر از اولویت هستند ، عنوان کرد: “نگرانی دیگر عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله در حمل و نقل عمومی است که باید راه حل اصلی باشد.” در مورد آن فکر کنید

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا