اقتصادی

چالش بزرگ بازار “طرح مالیات بر تراکنش” است/ نگران افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی هستیم

اخبار ما/گلستان رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه دولت گذشته در ماه های پایانی فعالیت خود بازارچه ها را داغ کرده است، گفت: تغییر ناگهانی نحوه پرداخت مالیات بدون اطلاع بازارچه چالش برانگیز است.

مهدی عبدلی با اشاره به فعالیت 14 هزار و 480 اتحادیه در شهرستان گنبدکاووس گفت: این اتحادیه در چهار بخش توزیع، تولید، فنی و خدماتی فعالیت می کنند و سهم هر بخش 54، 15، 17 و 14 درصد است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گنبدکاووس به ازای هر 23 نفر جمعیت یک واحد صنفی وجود دارد، افزود: این آمار نشان دهنده اشتغال فوق العاده و موثر اتحادیه های صنفی در شهرستان است و به رفع بیکاری و مشکلات ناشی از آن کمک می کند.

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در پنج ماهه نخست امسال 8 هزار و 933 بازدید از اصناف مختلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها 83 واحد صنفی پلمب شدند و 200 واحد صنفی اخطاریه پلمب دریافت کردند.

عبدلی با اعلام اینکه 88 درصد فروشندگان گنبدکاووس اولین نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند، گفت: نزدیک به 77 درصد فروشندگان نوبت دوم و 38 درصد از این عزیزان نوبت سوم واکسن کرونا را با وجود تزریقی تزریق کردند. از دوز چهارم تنها در پنج درصد از فروشندگان انجام شد که بالاتر از حد متوسط ​​است.

وی بزرگترین چالش اصناف را عدم هماهنگی امور مالیاتی با اصناف می داند و خاطرنشان می کند: این موضوع البته در دولت قبل نیز اتفاق افتاد، اما به هر حال اعلام ناگهانی مبنا قرار دادن تراکنش های مالی به عنوان مالیات مشکلات زیادی را برای کارشناسان بازاریابی ایجاد کرد زیرا بسیاری از تراکنش ها ناشی از تلاش برای افزایش تراکنش ها به منظور کسب امتیاز بانکی یا همکاری با همکارانی بود که دستگاه POS نداشتند.

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس یکی از تهدیدهای جدی برای اشتغال آتی شهرستان را اجاره بهای بالای واحدهای صنفی به یکباره که منجر به کاهش صدور پروانه کسب شد دانست و گفت: در حالی که سال گذشته ما 2669 پروانه کار در 5 ماهه امسال صادر شده است و در حال حاضر این آمار به 551 پروانه کسب رسیده است که هشداری برای اشتغال است.

عبدلی افزایش جرائم، افزایش دستمزد و بیمه کارگران و همچنین سود بالای تسهیلات بانکی را یکی دیگر از مشکلات صنعتگران و کسبه عنوان کرد و ادامه داد: وجود نیروی بازدارنده مشخص و مشخص و مامور دادگستری بازار همچنین می تواند کمک بزرگی برای توسعه اهداف نظارتی ما در بازار باشد.

وی از ارائه مجموع 350 میلیون تومان تخفیف در سال گذشته به هنگام پرداخت حق عضویت و حق عضویت به کسب و کار گنبدی خبر داد و تاکید کرد: 18 اتحادیه که این روزها لیست تعرفه مشخصی نداشتند، فهرست قیمت داشتند به طوری که هم مردم و هم کسبه در آن بودند. یک محیط شفاف و بدون شک خرید و فروش می شود.

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس با بیان اینکه امسال به منظور همراهی اصناف در شرایط سخت اقتصادی از افزایش عوارض سالانه اتاق اصناف خودداری کردیم، افزود: توزیع کالاهای اساسی در روستاها به ویژه مناطق محروم دارای ضریب نفوذ بالا یکی دیگر از اتفاقات مثبت ما در سال گذشته بود.

عبدولی راه اندازی گروه جهادی تخصصی شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بازار با همکاری بسی اصناف در سال گذشته را بررسی کرد و گفت: این گروه جهادی روزهای جمعه با حضور بازارچه اصناف مختلف از جمله خودرو مکانیک، خیاطی برگزار می شود. ماشین آلات، لوازم خانگی، آرایشگاه ها، خیاطان، جوشکاران، در و پنجره سازها و حتی کارکنان بهداشتی در روستاهای فقیرنشین شیعه و سنی سعی در خدمت به مردم و حکومت مردم داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا