بین الملل

تظاهرات فرانسوی‌ها علیه ماکرون در حاشیه برگزاری جشنواره کن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ما، در ادامه اعتراض‌ها به اصلاحات حقوق بازنشستگی در فرانسه، شماری از اهالی این کشور نزدیک مکان برگزاری «جشنواره فیلم کن» در شهر کن، در جنوب فرانسه تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» ده‌ها معترض روز یکشنبه در کن تجمع کردند تا با افزایش اصلاحاتی که توسط دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به اجرا گذاشته شد، مخالفت کنند. این اعتراض‌ها دورتر از ساختمان اصلی برگزاری جشنواره بود. هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن  از ۱۷مه (چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت) شروع شده و  تا ۲۸ مه (یکشنبه ۷ خرداد)  ادامه دارد.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «ما با اصلاحات بازنشستگی که باعث می‌شود بسیاری از مردم در محل کار جان خود را از دست بدهند، مخالفیم.»

 نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند.

تنها ۳۶ درصد فرانسوی‌ها گفتند ماکرون اقتدار خود را همچنان حفظ کرده و ۸۴ درصد شهروندان فرانسه در نظرسنجی مذکور گفتند رئیس‌جمهورشان بیشتر از مردم فاصله می‌گیرد. در این نظرسنجی همچنین ۶۳ درصد از اعتراضات بیشتر علیه اصلاحات بازنشستگی حمایت کردند. ۴۵ درصد جمعیت فرانسه از فعالیت‌های دولت خشمگین بودند و ۳۸ درصد ابراز نگرانی کردند.

به نوشته واشنگتن پست، پیش از جشنواره، مقامات کن دستور ممنوعیت تجمعات در بیشتر مناطق را صادر کردند. این اقدام بخشی از تلاش‌های فزاینده در سراسر فرانسه برای ممنوعیت تظاهرات در برخی مکان‌های پرمخاطب بود. اتحادیه‌های کارگری در فرانسه خواستار برگزاری دور جدیدی از تظاهرات سراسری در ۶ ژوئن (سه شنبه ۱۶خرداد) شده‌اند.

جمعه گذشته نیز کارگران بیمارستانی در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی در محوطه‌ مقابل هتل «کارلتون» که در آن ستاره‌های زیادی حین برگزاری جشنواره اقامت دارند، با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به دولت ماکرون اعتراض کردند.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا