اقتصادی

تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به پیگیری «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در دولت، از تعیین تعرفه برق تأسیسات گردشگری بر اساس پایین‌ترین سطح بخش صنعت خبر داد.

اسماعیل برات به اخبار ما گفت: با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نرخ برق تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری از این وزارتخانه، در تمام فصول به میزان ۱۳۲ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شد، که این نرخ در میان تعرفه‌های بخش صنعت، پایین‌ترین نرخ به شمار می‌آید.  

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مؤلفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه انرژی است.

او با اشاره به ضرورت تعیین تعرفه خاص گردشگری، افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب ماده ۹ آئین‌نامه جز ۲ و ۳ موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۲۵۳۱ هیأت وزیران، جلسات متعددی را با وزارت نیرو، نفت، شرکت آبفا، توانیر و شرکت ملی گاز ایران برگزار کرده و درصدد است تا تعرفه خاص ویژه صنعت گردشگری تصویب شود. خوشبختانه وزیر گردشگری این موضوع را از طریق وزارت نفت و نیرو، مورد پیگیری قرار داده و پس از آن، مکاتبات، جلسات و گفت‌وگوهای متعددی با مسؤولان در سطوح مختلف انجام شده است تا با رویکرد حمایت از تأسیسات گردشگری، «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در زمینه انرژی تهیه شود.  

برات درباره اهمیت تصویب «تعرفه خاص» نیز گفت: فارغ از اینکه نرخ نهایی تعرفه چه عددی خواهد بود، فی‌نفسه تعیین «تعرفه خاص گردشگری» گامی مهم و نقطه عطفی در حمایت دولت از هتل‌ها و تأسیسات گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا