تعطیلات، سفر و باز هم شمالِ همیشگی

در تعطیلات اخیر سفرهای مردم افزایش چشمگیری داشته و باز هم مثل همیشه جاده های شمال مملو از ماشین و مسافر است.

تعطیلات، سفر و دوباره شمال ابدی

به گزارش اخبار ما، بر اساس اطلاعات سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور، درباره وضعیت ترافیکی در روز عید قربان بایرام (از ۲۴ تا ۲۹ تیرماه)، به‌طور میانگین دو میلیون و ۴۵ هزار و ۹۸۷ دستگاه خودرو تردد کردند. محورهای مواصلاتی مختلف از روز چهارشنبه آغاز شده و روند صعودی دارد.

این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد و نسبت به مدت مشابه سال های 2019 و 2018 51 درصد معادل 2 درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس اطلاعات ثبت شده از پلاک ها در دوربین پلاک خوان ها، در روز گذشته (25 تیرماه) حدود 3 میلیون و 220 هزار و 800 پلاک از استان های مختلف در شهرک های حاشیه شهر مشاهده شد که از این تعداد حدود 2 میلیون و 990 هزار پلاک کشف شد. 800 پلاک به خودروهای شخصی مردم اشاره شده است. آمارها نشان می دهد بیش از 800 هزار پلاک منحصر به فرد مربوط به استان های تهران و البرز است و پس از آن استان های مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان با بیشترین تعداد پلاک مشاهده شده در جاده های کشور قرار دارند.

تعطیلات، سفر و دوباره شمال ابدی

نقشه تخلیه و انباشت خودرو از 24 تا 25 تیرماه نشان می دهد که تهران و البرز در صدر استان هایی هستند که بیشترین عملکرد یا ترم تخلیه خودرو را داشته اند. به این ترتیب 215 هزار خودرو بیشتر از خودروهایی که وارد این دو استان شده بودند از این دو استان خارج شدند. همچنین استان مازندران و پس از آن گیلان، اراک و زنجان بیشترین تراکم خودرو را تجربه کردند به این معنی که بیشترین مقصد سفر مردم در تعطیلات گذشته بوده است.

تعطیلات، سفر و دوباره شمال ابدی

همچنین تردد وسایل نقلیه مختلف (کل ورودی و خروجی خودروها) در این روزها به گونه ای است که استان های گیلان، مازندران، قم، قزوین و یزد با 77، 75، 72، 64 و 63 درصد بیشترین رشد را دارند. آنها بازدهی را در سال گذشته نشان می دهند.

روز گذشته (پنجشنبه 25 تیرماه) بیشترین افزایش تردد در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و قزوین – رشت در مسیر جنوب به شمال به ثبت رسید که نسبت به میانگین 173، 145، 122 و 237 درصد افزایش داشت. سالها با تجربه در گذشته

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا