اقتصادی

تغییر روند حضور کارکنان/ آیا تعطیلی برای همه است؟

یک هفته بعد ، دولت تصمیم گرفت نرخ اشتغال را از درصدی به تعطیلی کلیه دفاتر تغییر دهد (به استثنای خدمات اساسی سازمان) ، اما مشخص نیست که همه ادارات بسته خواهند شد ، زیرا از قبل فعال شده است. اقدام از راه دور برخی از سازمان ها نمی خواست به طور کامل اجرا شود.

به گزارش اخبار ما ، وضعیت بحرانی کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت در مورد وضعیت فعلی منجر به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ایجاد محدودیت برای مدت دو هفته از ابتدای دسامبر پس از پیشنهاد تعطیلی برخی مناطق شد. .

در همین حال ، حضور کارمندان متناسب با مناطق قرمز ، نارنجی و زرد با محدودیت هایی روبرو بود ، اما برنامه ای برای بستن سازمان وجود نداشت.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی ، به منظور کاهش ترافیک شهروندان و کارمندان دولت در شرایط اضطراری ، در مناطق دارای وضعیت زرد
کارمندان در بخشهایی که خدمات اولیه و دستگاههای مربوط به ماموریتهای اساسی و مدیریت شهری را ارائه می دهند با ظرفیت صد درصدی در محل کار حضور دارند و سایر ادارات شهرستان با حضور دو سوم کارمندان خدمات ارائه می دهند.

در مناطقی که وضعیت نارنجی دارند ، حضور دو سوم کارمندان در سازمان هایی که خدمات اولیه را ارائه می دهند و در مناطقی که وضعیت قرمز دارند ، دستگاه هایی که خدمات اساسی را ارائه می دهند تا 50٪ و در سایر ادارات شهرستان که خدمات حداکثر یک سوم کارمندان را ارائه می دهند ، وجود دارد.

با این حال ، در هفته های اخیر ، گزارش برخی از کارمندان در سازمان ها و سازمان ها نشان می دهد که حضور آنها هنوز در محل کار مورد نیاز است ، اگرچه خدمات ارائه شده مورد نیاز نیست و حتی در برخی از دستگاه ها کاهش قدرت به حداقل نمی رسد ، که باعث نارضایتی برخی از کارکنان به دلیل کار آنها حضور کامل در محل کار

از سوی دیگر ، اعلامیه مقامات مسئول نشان می دهد که حجم زیادی از جابجایی کارکنان همچنان ادامه دارد و تغییر وضعیت در شرایط فعلی ضروری است ، بنابراین دولت اخیراً تصمیم گرفت دفاتر را تعطیل کند و به عنوان انصاری – رئیس سازمان اداری و استخدامی – در یک جلسه دولت بسته شد ، و توسط رئیس جمهور اعلام شد.

به گفته معاون رئیس جمهور ، اصل این است که دفاتر هفته آینده بسته می شوند ، به استثنای کسانی که به تشخیص بالاترین مقام دستگاه حضور آنها ضروری تشخیص داده شود.

به گفته انصاری ، فقط کارمندان آن بخشهایی که خدمات اولیه را ارائه می دهند باید هفته آینده در محل کار خود حضور داشته باشند و بخشهای غیرضروری باید تعطیل شوند ، در حالی که طبق بخشنامه هفته گذشته سازمان استخدام های اداری ، ادارات غیرضروری نیز باید به عنوان درصد در محل کار حضور داشته باشند.

جای سوال است که سازمانها تا چه میزان تصمیم دولت را در تعطیلات اجرا می کنند ، اما در دوره های قبلی که دولت تصمیم به کاهش حضور کارمندان گرفت ، همیشه دستگاههایی وجود داشتند که به حضور کامل کارمندان اشاره می کردند. اگرچه امکان کار از راه دور و حضور حداقل در شرایط خاص در دسترس آنها قرار دارد.

در این صورت لازم است دستگاههای ذیصلاح ، خصوصاً سازمانهای اداری و استخدامی ، بر صحت بخشنامه و تصمیم دولت نظارت کرده و از شرایط گزارش تخلف در دستگاههای اجرایی و حل آنها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا