رویدادها

توصیه‌های پلیس فتا درباره «همستر»

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ پاشایی درباره بازی همستر که این روزها بسیار فراگیر شده است؛ گفت: چنین بازی برای اولین بار است که در دنیا فراگیر شده و منبع آن مشخص نیست به همین دلیل هیچ کارشناس داخلی و خارجی نسبت به آن خوشبینی کامل ندارد. مسئولان این بازی اعلام کرده‌اند که در بستر بلاک چین، این رمز ارز را ایجاد می‌کنند و در صرافی ها نیز قابل نقد کردن است اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. 

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به تفاوت این بازی با نایت کوین ادامه داد: در بازی همستر تاکنون ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون نفر حضور پیدا کرده‌اند اما در نایت کوین، تنها ۲۵ میلیون نفر بازی کرده‌اند. با افزایش تعداد بازی کنندگان یعنی تعداد مرزها و در عین حال تعداد فروشندگان نیز افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که هنوز هیچ فرد یا کشوری مسئولیت این بازی را قبول نکرده و هنوز هیچ رمزارزی نقد نشده است، این موضوع باعث می‌شود تا به این مسئله شک کنیم. 

وی با بیان اینکه تاکنون چند شکایت درباره این بازی به ثبت رسیده است؛ ادامه داد: درباره خود این بازی هنوز مسئله خاصی پیش نیامده؛ اما ۱۸ پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است که عده ای در تلگرام و اینستاگرام تبلیغ فروش رمزهای این بازی را کرده و این‌گونه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: رمرز ارزها بازار جدیدی‌اند که هنوز در کشور ما قوانین مربوط به آن مشخص نیست و شکایات زیادی در این باره در مراجع قضایی به ثبت رسیده است. 

وی به کاربران این بازی هشدار داد: در گذشته شاهد بودیم که این فضاها توسط مجرمان سایبری مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال آنها در پلتفرم‌های مختلف یک حساب کاربری و کانال با اسم و عکس این بازی ایجاد می‌کنند و خود را به زبان انگلیسی، پشتیبان این بازی معرفی می‌کنند و در همین بستر می‌توانند به بهانه افزایش تعداد سکه‌ها، از مردم پول دریافت کرده و سر آنها را کلاه بگذارند. 

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: همچنین ممکن است این کلاهبرداران حساب‌ها و کیف‌پول‌های ارز دیجیال کاربران را هک کرده و پول‌های آنان را بدزدند. در این بازی، هنوز اطلاعاتی درباره این کیف پول‌ها و صرافی‌ها ارائه نشده است و اگر واقعا قرار باشد پولی برای بازی کنندگان واریز شود، روش آن به صورت رسمی معرفی و اعلام نشده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

پاسایی گفت: باید به این مسئله توجه کرد که این برنامه در تلفن همراه افراد نصب می‌شود و به اطلاعات تلفن همراه آنان دسترسی پیدا می‌شود و به همین راحتی می‌تواند اطلاعات بانکی و شخصی افراد را سرقت کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: به هموطنان توصیه می کنیم اگر قصد استفاده از این بازی را دارند تنها به آن به چشم بازی و سرگرمی نگاه کنند و به دنبال کسب درآمد از آن نباشند.

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا