تولید نسل جدید پوشش‌های هوشمند فناناپذیر/انقلابی نوین در زمینه محافظت از سطوح فلزی

تولید نسل جدید پوشش‌های هوشمند فناناپذیر/انقلابی نوین در زمینه محافظت از سطوح فلزی

پس از 25 سال تحقیق و توسعه ، یک محقق ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کند ، دانش فنی نسل جدیدی از پوشش های نانو هوشمند و بیکران را که قادر به جلوگیری از خوردگی صنعتی است ، در دراز مدت به دست آورد.

آرزو آساریان ، مدیر پروژه در مصاحبه با اخبار ما ، وی گفت: خوردگی سطوح فلزی و محافظت از خوردگی یکی از بزرگترین چالش های جهان است ، وی افزود: سازه های فلزی ، ماشین آلات ، خطوط لوله ، مخازن و تجهیزات مشابه در معرض خطر خوردگی هستند. بنابراین پوشش های مقاوم در برابر خوردگی و توسعه آنها برای محافظت از سطوح فلزی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: فلزات و سازه های فلزی می توانند با استفاده از روش های مختلفی از جمله استفاده از مهارکننده های خوردگی ، محافظت کاتدی و پوشش های محافظ در برابر خوردگی محافظت شوند. اما آنچه مهم است ماندگاری این روشها به ویژه پوشش های محافظ است.

آساریان اضافه کرد: امروز پوشش های محافظ موجود در بازار جهانی از یک سیستم چند لایه از پوشش های مختلف تشکیل شده است ؛ متأسفانه مقادیر زیادی از مواد شیمیایی فرار همیشه در طول استفاده از این پوشش ها به محیط زیست رها می شوند و رهاسازی این مواد به همراه زباله از این سیستم ها آسان است. بر محیط زیست و سلامت اکوسیستم طبیعی تأثیر می گذارد.

مدیر پروژه از تولید نسل جدید پوشش های هوشمند و جاودانه به نام Eternal خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از این پروژه نوآوری و ساخت روکش هایی است که طول عمر بیشتری نسبت به نمونه های موجود دارد و یک لایه نازک از این روکش می تواند بطور مستقیم اعمال شود. و بدون استفاده از آغازگر روی سطوح فلزی.

به گفته این محقق ، به عنوان مثال در صنعت دریایی ، تعداد لایه های فیلم پوشش که باید به اندازه کافی از سطح فلز در برابر خوردگی محافظت شود ، حداقل شامل سه لایه مختلف پوشش است.

دستیار خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات سیستم فعلی پوشش ضد خوردگی لزوم استفاده از چند لایه از پوشش برای بهبود بیشتر چسبندگی و درنهایت مقاومت در برابر همه عوامل خورنده است. از دیگر معایب آن عبارتند از: نیاز به مصرف مواد شیمیایی بزرگ ، اتلاف انرژی و نیروی کار ، زمان بیشتری برای استفاده از لایه ها می برد و در نهایت هزینه بسیار بیشتری را نیز به همراه دارد.

وی افزود: اما روکش Eternal تولید شده نسل جدیدی از پوششهای هوشمند است که با تولید این پوشش نانو ، انقلابی انقلابی در حفاظت از سطوح فلزی ایجاد کرده است. هدف اصلی از این نوآوری کاهش مصرف مواد شیمیایی و در عین حال افزایش ماندگاری این روکش ها بود.

مدیر پروژه با اشاره به جزئیات پوششهای تولید شده گفت: “این پوشش ویژه با واکنش بین استرهای پلی اسپرتیک و پلی واسوسیانات آلیفاتیک به عنوان یک اتصال متقابل شکل گرفته است.”

وی با بیان اینکه این طرح پوشش را با ذرات آمین نانو سیلیکون (10-20 نانومتر) بهبود می بخشد ، افزود: این پوشش نسبت به پوشش های فعلی نسبت به آب نمک و محیط خورنده بسیار مقاوم است. به طور قابل توجهی بالا بروید می توان آن را “نسل جدیدی از پتوهای جاودانه” توصیف کرد.

دستیار ادامه داد: “نتایج آزمایشگاهی نشان داده است که مقاومت این پوشش در برابر نفوذپذیری آب شستشو 3.5٪ بیشتر از بعد از 10704 ساعت (بیشتر از 10 با توان 9 اهم در هر سانتی متر مربع) بیشتر از مقاومت پوشش در ابتدای آزمایش است.” این نتایج ثابت می کند که این پوشش قابلیت بهبود ساختار را دارد و میزان پیری کاملاً کنترل می شود.

به گفته وی ، نتایج این پروژه در ژورنال علمی Acta Chimica Slavica منتشر شده است.

به گزارش اخبار ما ، دکتر آرزو آساریان ، خالق این پوشش ، تحقیقات خود را در واحد تخصصی و پژوهشی Eninco Engineeing B.V انجام داد. واقع در هلند. هدف اصلی آن انتقال فناوری جدید برای تولید روکش های صنعتی ، تولید پوشش های مختلف با کیفیت با آنچه در بازار موجود است و ایجاد نسل جدیدی از پوشش ها با کارایی و کارایی بالا است. وی امیدوار است که این فناوری جدید آسیب های زیست محیطی ناشی از استفاده از آلاینده ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از این نوآوری می توان برای کاهش هزینه های خوردگی و افزایش محافظت از سطوح فلزی در حفاری ، کشتی سازی ، معدن ، نیروگاه ها ، محصولات پتروشیمی ، خطوط لوله انتقال خط و کلیه صنایع سنگین استفاده کرد.

Assarian در حال حاضر مالک Eninco Engineering B.V. با تکیه بر بیش از 25 سال تجربه علمی و صنعتی کارمندان متخصص در سال 2018 در هلند تأسیس شد. فعالیتهای این شرکت در سه بخش “تحقیق و توسعه” ، “تولید و نوآوری” و “کنترل کیفیت و بازرسی” است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا