سلامت

جان باختن ۱۹کودک با مصرف شربت سرفه در ازبکستان

بر اساس یک گزارش روشن، پس از مرگ 19 کودک در ازبکستان بر اثر مصرف شربت سرفه تولید شده توسط ماریون بیوتیک، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمامی فعالیت های این شرکت در شمال شهر نویدا متوقف شده است.

نماینده حقوقی ماریون بیوتیک گفت: شرکت سازنده دارو از مرگ این کودکان ابراز تاسف کرده و این شرکت تولید شربت داک-1 مکس را متوقف کرده است.

وزارت بهداشت هند در بیانیه ای اعلام کرد: نهاد نظارتی دارو از تأسیسات این شرکت در نویدا، ایالت اوتار پرادش بازرسی کرده است و به طور منظم با همتای ازبکی خود در تماس است.

این وزارتخانه اعلام کرد: نمونه ای از این شربت سرفه گرفته و برای آزمایش به آزمایشگاه منطقه ای تست دارو ارسال شد.

همچنین وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد که حداقل 19 کودک در این کشور بر اثر مصرف این شربت سرفه تولید شده توسط یک شرکت داروسازی هندی جان خود را از دست دادند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت حاوی ماده سمی به نام اتیلن گلیکول است و در دوزهای بالاتر از حد استاندارد برای کودکان ساخته شده است و یا والدین این کودکان به اشتباه از این شربت به عنوان داروی سرماخوردگی برای کودکان استفاده می کردند.

به گزارش دویچه وله، این حادثه پس از حادثه مشابهی در گامبیا رخ داد، جایی که مرگ دست‌کم 70 کودک با استفاده از شربت سرفه و سرماخوردگی ساخته شده توسط داروسازی میدن مستقر در دهلی نو مرتبط است. با این حال، مقامات هندی و همچنین سازنده دارو این موضوع را رد کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا