بین الملل

حماس: با دید مثبت به پیشنهاد بایدن نگاه می‌کنیم

درپی اظهارات جمعه شب رئیس جمهور آمریکا درباره پیشنهاد جدید به جنبش حماس، این جنبش اعلام کرد که با دید مثبت به این پیشنهاد نگاه می‌کند.

به گزارش اخبار ما، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: جنبش مقاومت اسلامی حماس به مفاد اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره آتش‌بس پایدار، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازسازی و مبادله اسیران مثبت می‌نگرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، حماس تاکید کرد: ما این موضع آمریکا و اعتقادی که در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی مبنی بر ضرورت پایان دادن به جنگ غزه ایجاد شده است، نتیجه پایداری افسانه‌ای ملت مبارز ما و مقاومت دلیرانه آن‌ها می‌دانیم.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: حماس بر آمادگی خود برای برخورد مثبت و سازنده با هر پیشنهادی بر اساس برقراری آتش‌بس پایدار، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازسازی، بازگشت آوارگان به محل زندگی خود و تکمیل تبادل جدی اسرا در صورت پایبندی رژیم اشغالگر به توافقات تاکید می‌کند.

در همین راستا، منابع جنبش حماس نیز در این باره به شبکه خبری «الشرق» اعلام کردند: پیشنهادی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره آن صحبت کرد، به دو نکته ذکر شده در سند قبلی که ما با آن موافقت کردیم، اشاره‌ای نکرده است.

این منابع گفتند: در پیشنهاد بایدن به تضمین‌ها برای توقف کلی جنگ و همچنین خروج اشغالگران از نوار غزه اشاره‌ای نشده است.

منابع جنبش حماس در ادامه تاکید کردند: حماس از تمامی ایده‌ها و پیشنهادها استقبال می‌کند و موضع آن بر اساس توقف کلی جنگ و عقب‌نشینی اشغالگران از نوار غزه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب گفت رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و در صورت حصول توافق بر سر این طرح جدید، آمریکا پایبندی تل‌آویو به مفاد این طرح را تضمین خواهد کرد.

بایدن گفت: «اسرائیل یک پیشنهاد جامع ارائه داده است. این یک نقشه راه است که به آتش‌بس پایدار و آزادسازی تمام اسرا منجر خواهد شد. این پیشنهاد از طریق قطر به حماس تحویل داده شده است.»

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا