سلامتبرترینهای کسب و کار

خبر خوب: قرص ورزش در راه است

خبر خوب: قرص ورزش در راه است

به گزارش بخش دارو و مکمل دکتر نیوز، یک سری آزمایشات، تیمی از محققان به رهبری دانشکده پزشکی بیلور در ایالات متحده، مولکولی را در خون موش‌ها شناسایی کردند که منحصراً در حین ورزش تولید می‌شود و میزان غذا و چاقی در این حیوانات را کاهش می‌دهد.

نژاد مولکولی کشف شده در خون اسب ها و انسان ها نیز یافت شده است و ممکن است به توضیح رابطه بین ورزش و اثرات آن بر اشتها و کنترل وزن کمک کند.

دکتر جاناتان لانگ، محقق، گفت: هدف ما در این آزمایش درک عملکرد ورزش در سطح مولکولی بود تا بتوانیم از این مطالعه مزایایی به دست آوریم. به عنوان مثال، یکی از مزایای این نوع تحقیقات این است که افراد مسن یا ضعیف‌تر که به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند، ممکن است روزی از دارو سود ببرند. این داروها می توانند پیشرفت پوکی استخوان، بیماری قلبی و سایر بیماری ها را کاهش دهند.

این تیم تجزیه و تحلیل جامعی از ساختار پلاسمای خون موش هایی انجام داد که با سرعت بالا روی تردمیل می دویدند. سپس این ترکیبات با ترکیبات پلاسمایی موش هایی که ورزش نمی کردند مقایسه شد.

نتیجه این آزمایش بیانگر است. تفاوت های مولکولی ورزش در خون موش ها مهم بود. تحت تأثیر ورزش به آن اسید آمینه اصلاح شده می گویند Lac-Phe در خون متولد شد. از لاکتات (یک مکمل ورزشی عالی که مسئول سوزاندن عضلات است) و فنیل آلانین (اسید آمینه ای که پروتئین را مهار می کند) ساخته شده است.

موش های چاق که به مدت 12 ساعت دوزهای بالایی از Lac-Phe خوردند، حدود 50 درصد کاهش در دریافت غذا داشتند. هنگامی که تجویز Lac-Phe برای موش ها به مدت 10 روز تمدید شد، مصرف غذا و وزن آنها کاهش یافت و تحمل گلوکز در موش ها افزایش یافت.

محققان همچنین یک آنزیم (CNDP2) را شناسایی کردند که در تهیه Lac-Phe نقش دارد. آن ها دریافتند که موش هایی که کمبود آنزیم داشتند به اندازه موش های کنترل وزن کم نکردند (با همان روش تمرین).

به گفته متخصصان، پس از ورزش شدید، سطح lac-Phe در پلاسمای خون انسان و حتی در اسب های مسابقه افزایش می یابد.

پس از فعالیت بدنی شدید، تحریک Lac-Phe در خون انسان و اسب های نژاد افزایش می یابد که این متابولیت را به عنوان یک عامل مولکولی تولید می کند که در حالت های مختلف فعالیت و فعالیت بدنی در پستانداران نقش دارد. این ارقام یک متابولیت ایمن برای ورزش را نشان می دهد. مصرف غذا را کنترل می کند و بر تعادل انرژی سیستمیک تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، داده های گروه ورزش انسانی نشان می دهد که سریع ورزش کنیدبیشترین افزایش در لوکوپا (Lac-Phe(موجود در پلاسما و فراتر از آن) آموزش مقاومتی و سپس تمرینات استقامتی آنها تغییر را درک می کنند. این تحقیق نشان می دهد که Lac-Phe یک سیستم قدیمی و ایمن است که تغذیه را تنظیم می کند و با فعالیت بدنی در بسیاری از گونه های حیوانی مرتبط است.

منبع: دکتر نیوز

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا