اقتصادی

خداحافظی بخش دولتی سوئد با خدمات شرکت‌های بزرگ فناوری

بخش دولتی سوئد به نام حریم خصوصی، دیگر از ابزارهای همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر چت رمزنگاری شده، دیدارهای ویدئویی و قابلیت های اشتراک گذاری اسناد، استفاده نمی‌کند.

به گزارش اخبار ما، شرکت مخابراتی تله۲ سوئد، بر اسناد سیستمی که توسط شرکت خدمات رمزنگاری انگلیسی المنت طراحی شده است، یک هاب همکاری مطمئن جدید را رونمایی کرد. این سیستم که نخستین سیستم در نوع خود، به شمار می‌رود، اجازه می‌دهد همه داده‌ها توسط یک تامین کننده سوئدی، مدیریت شده و در سوئد، ذخیره شوند. این سیستم طراحی شده است تا جایگزین ابزارهای فعلی در سازمان‌هایی شود که اکثر اطلاعات شخصی و حساس شهروندان سوئدی را پردازش می‌کنند.

استفان ترامپوس، نائب رئیس اجرایی B۲B در تله۲ گفت: ما تحولات را به دقت رصد می‌کنیم و عرضه خود را با آنچه هر بخش از بازار می‌خواهد، تنظیم خواهیم کرد. «پروژه پلتفرم‌های همکاری دیجیتال» (eSAM) به وضوح نشان داد که در بخش دولتی، نیاز به راه‌کارهای همکاری ایمن وجود دارد که حتی حساس‌ترین داده‌ها را مدیریت کند.

«پروژه پلتفرم‌های همکاری دیجیتال» که  کار مشترک اجرا شده توسط سازمان مالیاتی، سازمان بیمه اجتماعی سوئد، اداره حمل و نقل و چندین سازمان دیگر سوئد است، به عنوان راهی برای یافتن جایگزین‌هایی برای اسکایپ برای کسب و کار آغاز شد.

بررسی صورت گرفته توسط موسسه مشاوره فارستر که نشان داد مدیران فناوری اطلاعات، به میزان فزاینده، به دنبال راه‌حل‌های امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند و حاکمیت دیجیتالی، اولویت اصلی است، نیاز مذکور را بارز کرد.

اپلیکیشن های پیام‌رسان محبوب و سایر نرم افزارهای امنیتی مانند خدمات وی پی ان، از رمزنگاری نقطه به نقطه برای ایمن کردن ارتباطات استفاده می‌کنند اما این خدمات، برای فراهم کردن حاکمیت دیجیتالی برای سازمانها، طراحی نشده اند.

حاکمیت دیجیتالی به مالکیت واقعی داده اشاره دارد. به عنوان مثال، هنگامی که یک پیام را در یک اپلیکیشن رمزنگاری شده ارسال می‌کنیم، باید به شرکت فناوری که این پیام را مدیریت می‌کند، اطمینان داشته باشیم زیرا پروسه مذکور، فراتر از کنترل ماست.

بر اساس گزارش تِک رادار، در حالی که شرکت‌ها در بخش دولتی سوئد، اکنون می‌توانند از راه‌کار همکاری تله۲ برای ایمن کردن ارتباطات و داده‌های شهروندان سوئدی از جمله پیام‌های مستقیم، دیدارهای ویدئویی و اسناد استفاده کنند، کشورهای دیگر در اروپا ممکن است از الگوی سوئد پیروی کرده و استفاده از خدمات شرکت‌های بزرگ فناوری را رها کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا