سلامت

خروج کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از قرنطینه ووهان

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) که برای بررسی منشا ویروس کرونا به چین سفر کرده بودند دیروز (پنجشنبه) و سرانجام پس از 14 روز از قرنطینه آزاد شدند.

به گزارش اخبار ما ، اکنون ماموریت اعضای سازمان بهداشت جهانی در چین آغاز شده است.

آنها دو هفته پیش به ووهان رفتند و پس از گذراندن 14 روز در قرنطینه اکنون در شهر کار خود را آغاز کرده اند. شهری که بیماری ریه کوویدا 19 برای اولین بار عواقب آن را نشان داد.

هدف 13 عضو گروه متخصص بین المللی این است که بدانند ویروس 2 SARS برای اولین بار از کجا شروع شده و چگونه گسترش می یابد.

مطالعات ژنتیکی نشان می دهد که ویروس از یک گونه خفاش به گونه دیگر و سپس به انسان منتقل شده است.

با این حال ، حدس و گمان هایی وجود دارد که ویروس از آزمایشگاه منتشر شده است.

تیم سازمان بهداشت جهانی قصد دارد در بیمارستان ها و بازارهای حیوانات اهلی حیوانات بحث و تحقیق کند تا به اولین نشانه های بیماری همه گیر دست یابد.

از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا ، گمانه زنی ها درباره رازداری دولت چین و حتی منشأ آزمایشگاهی ویروس بسیار زیاد بوده است ، اما چین این احتمال را کاملا رد کرده است. از سوی دیگر ، مقامات چینی دولت جدید ایالات متحده را به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا ، به سیاسی بودن متهم کردند.

گزارش شده است که چین تا حد زیادی ویروس را مهار کرده است تا جایی که امروزه موارد محدود فقط در مناطق محدود یافت می شود و به محض ظهور موارد جدید ، کل منطقه کاملاً محاصره می شود.

به گفته دویچه وله ، از اواخر ژانویه سال 2020 ، دولت چین محدودیت های شدیدی را در شهرهای بزرگ این کشور اعمال کرده است ، از جمله ممنوعیت تردد ، قطع تماس های شخصی و آزمایش گسترده شهروندان.

براساس گزارش های رسمی ، تعداد جهانی افراد آلوده به ویروس کرونا به بیش از 102 میلیون نفر رسیده است و مرگ این فرد به دلیل این بیماری تأیید شده است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا