برترینهای کسب و کارعمومی

درب پرسرعت صنعتی: افزایش بهره‌وری و امنیت در محیط‌های کاری

امروزه درب اتوماتیک صنعتی جایگزینی مناسب به‌جای درب‌های سنتی قدیمی است. در چند سال اخیر استفاده از آن با پی بردن به کارایی و هدف اصلی آن به‌طور چشمگیری افزایش یافته است؛ هرچند که در گذشته فقط در مکان‌های لوکس کارایی داشت و مورداستفاده قرار می‌گرفت. اما زمانی که در محیط‌های صنعتی و تولیدی بزرگ استفاده از این درب‌ها افزایش یافت، اهمیت و کارایی آن بر همگان بیشتر آشکار شد. درب‌های اتوماتیک صنعتی انواع، شکل، اندازه، جنس و رنگ‌های گوناگونی دارند که در مکان‌های تولیدی و صنعتی بزرگ یا کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این نوع درب‌ها با توجه نوع کارایی‌شان مانند سرعت بخشیدن به کارها، بهره‌وری و صرفه‌جویی در استفاده مناسب از زمان و انرژی به بهترین نحو، یکی از عناصر اصلی هر محیط اداری یا صنعتی و تولیدی بزرگ یا کوچک هستند؛ به‌گونه‌ای که وجود این نوع درب‌ها در چنین محیط‌هایی از ضروریات و واجبات محسوب می‌شود.

برای آشنایی بهتر با  درب‌ صنعتی اتوماتیک، عملکرد، مزایا، معایب و انواع مدل‌های آن، این مقاله را مطالعه فرمایید؛ چرا که به شما برای خرید آسان‌تر درب اتوماتیک صنعتی کمک خواهد کرد. همچنین برای خرید درب اتوماتیک صنعتی یا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با گروه درب ماندگار تماس بگیرید. شرکت درب اسپیدرز با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع درب اتوماتیک می‌تواند با تیم باتجربه خود در این زمینه راهنمای شما باشد.

معرفی درب اتوماتیک صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی را برای ورودی کارخانه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، سوله‌ها و مکان‌های مشابه، نصب و استفاده می‌کنند که بهره‌وری و سرعت بخشیدن به کارها را سبب می‌شود. همچنین رفت‌وآمد کارکنان به این محیط‌ها را سهل و آسان می‌کند و به علت دولایه بودن آن عایقی از انرژی برای جلوگیری از ورود و خروج گرما و سرما است. همچنین باعث عدم خروج صدای زیاد و اذیت کننده کارگاه‌ها و شرکت‌ها به محیط بیرون می‌شود.

در کارخانه‌ها به علت رفت‌وآمد زیاد کامیون‌های بزرگ، ضرورت حضور این درب‌ها کاملاً احساس می‌شود. انواع مختلفی از این درها با ویژگی‌های خاص خود وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم و جزئیات بیشتری را راجع به درب اتوماتیک صنعتی بررسی می‌کنیم.

انواع درب‌های اتوماتیک صنعتی

در ادامه تعدادی از انواع درب‌های صنعتی را بیان می‌کنیم که بیشترین استفاده را در محیط‌های صنعتی و تولیدی دارند:

درب اتوماتیک صنعتی کرکره‌ای

یکی از مواردی که می‌تواند گزینه مناسبی برای نصب ورودی‌های کارخانه‌ها و انبارهای بزرگ باشد، درب اتوماتیک کرکره‌ای است. این نوع در، دربی انعطاف‌پذیر و درعین‌حال سخت است به‌گونه‌ای که سختی آن نسبت به سایر درب‌های اتوماتیک بیشتر است. با کمک آن می‌توانید درهای ورود به محیط را سریع‌تر باز کنید و کارها را به‌سرعت پیش ببرید. این نوع درب‌ها برای زمان‌هایی که می‌خواهید بخش تولیدی انبار جدا باشد اما فضای زیادی در آن مکان موجود نیست، نیز گزینه‌ی مناسبی به‌حساب می‌آیند.

از مزیت‌های مهم این نوع درب که شایان‌ذکر است باز و بسته شدن سریع آن است که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. این درب‌ها از پخش شدن صدا هم جلوگیری می‌کنند. همچنین با مانع‌شدن از ورود گردوغبار در حفظ پاکیزگی محیط نقش مهمی دارند. این نوع درب در سوپرمارکت‌ها و صنایع غذایی محبوبیت خاصی دارد و از موارد پرکاربرد به‌حساب می‌آید. جنس آن از فلز است و به دلیل شکل خاصی که دارد تمیز کردن آن راحت است. از مزایای دیگر آن می‌توان راحتی نصب، پایین بودن هزینه نگهداری، عدم محدودیت باز و بسته شدن در را نام برد.

درب صنعتی سکشنال

یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو برای خرید درهای صنعتی به‌حساب می‌آید که با بهره‌گیری از سکشن و بخش‌های مختلف به‌صورت عمودی باز می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که می‌توان مقدار باز و بسته شدن آن را کنترل کرد و با جمع شدن در زیر سقف، سبب نقل‌وانتقال آسان و صرفه‌جویی در فضا می‌شود.

درب صنعتی کشویی

نوعی دیگر از درب‌های صنعتی، کشویی است که در سوله‌ها و کارخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع درها هنگام ورود در به‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند و به دلیل هزینه‌های منطقی و مناسب آن محبوبیت بالایی داشته و طرفداران خاص خود را دارند. جالب است این را بدانید که درهای کشویی موجود در بازار تنها از نوع خطی نیستند؛ بلکه نوع خمیده و منحنی آن در شرکت‌ها و اداره‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حس‌گرهای موجود در چارچوب درب‌های اتوماتیک کشویی به نور و حرکت حساس‌اند و موجب عکس‌العمل سریع آن‌ها به حرکت یا نور می‌شوند.

درب صنعتی ریلی

اگر محیطی که در آن کسب کار و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهید دارای ارتفاع زیادی است، بهترین گزینه برای خرید درب، درب صنعتی ریلی است که بیشتر در پارکینگ‌ها و ادارات از آن استفاده می‌شود.

درب صنعتی فلزی

درب صنعتی فلزی نوع دیگری از درب‌های صنعتی است، که علت نام‌گذاری آن، مواد اولیه مورداستفاده در ساخت آن است که از مواد سنگین و محکمی از فلزهای گوناگون ساخته شده است. درواقع برای محیط‌هایی که امکان آسیب دیدن و یا مورد سرقت قرار گرفتن بالا است، گزینه بسیار مناسبی است.

درب سوله‌ی صنعتی

سوله به مکان و فضاهایی بزرگ گفته می‌شود که در آن فعالیت‌های گوناگون تولیدی، تجاری و انبارداری صورت می‌گیرد و به علت رفت‌وآمد فراوان ماشین‌های سنگین، درب سوله صنعتی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که این نقل و انتقالات راحت‌تر صورت بگیرد.

درب صنعتی کارخانه‌ای

رفت‌وآمد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین برای ورود و خروج کالا به کارخانه، امری عادی و متداول به‌حساب می‌آید. در چنین شرایطی وجود یک درب صنعتی خودکار از ضروریات به‌حساب می‌آید و به علت عدم توانایی نیروی انسانی و اتلاف وقت برای باز و بسته کردن درها به‌طور مداوم، برای ورودی کارخانه‌ها و انبارها بسیار ایده آل است.

مزایا و معایب استفاده از درب‌های صنعتی

اما شاید در ذهن شما این سؤال ایجاد شود که این نوع درب‌ها چه مزیت‌هایی می‌توانند داشته باشند. علاوه بر مزیت‌هایی مانند سرعت بالا و تسهیل در رفت و آمد موارد دیگری هم هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مراقبت محیط از آتش‌سوزی و احتراق

احتراق و آتش‌سوزی از اتفاقات محتمل در هر محیط صنعتی است. پس کارفرمایان باید تمام موارد و نکته‌های ایمنی را در صورت بروز چنین اتفاقی بسنجند و رعایت کنند. یکی از این موارد، خرید درب‌های اتوماتیک صنعتی است که با موادی که در ساخت آن‌ها به‌کاررفته است مانع از احتراق می‌شوند.

  • عایق‌ بندی درهای صنعتی اتوماتیک

در این نوع درها باوجود لایه‌بندی‌های مختلف، محیط در برابر اتلاف گرما و سرما  محافظت می‌شود. هرچند این مزیت نباید مانع کنترل دمای کارخانه توسط صاحبان آن شود.

  • رفت‌ و آمد را آسان‌تر می‌کنند

حرکت، رفت‌وآمد و نقل و انتقالات کالاها توسط این در راحت‌تر صورت می‌گیرد، زیرا به‌طور اتوماتیک توسط حس‌گرهای، حساس به نور و حرکت  باز یا بسته می‌شود، آن هم بدون نیاز به دخالت فردی برای انجام این کار.

 

دکمه بازگشت به بالا