اقتصادی

درخواست ایرلاین‌ها برای لغو یک پروتکل

در زمانی که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت شکننده ای به سر می برد ، و بروز و بیماری موج چهارم اخیراً کاهش یافته است ، شرکت های هواپیمایی خواستار محدود کردن 60 درصد ورود مسافر در پروازهای داخلی شده اند این منطقی است .

به گزارش اخبار ما ، پس از شیوع ویروس کرونا و شیوع آن در کشور ، در اواخر اکتبر سال گذشته ، محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – درباره پروتکل های جدید چنین پروازهای مسافری که از اوایل ماه نوامبر انجام می شود ، برای اخبار ما توضیح داد. 1399 تمام شرکت های هواپیمایی باید محدودیت های 60٪ مسافران در تمام پروازهای داخلی خود را بپذیرند و بر این اساس ، شرکت های هواپیمایی و انجمن های آنها بارها با مقامات آژانس های مختلف مسئول لغو این مجوز مکاتبه کرده اند تا آسیب های وارد شده به آنها کاهش یابد.

حتی انجمن هواپیمایی نامه ای به رئیس جمهور ارسال كرد كه این پروتكل بهداشتی فقط در ایران مورد احترام است و در هیچ كشوری مورد تأیید نیست و گاهی مقامات سازمان هواپیمایی كشوری به طور ضمنی این موضوع را تأیید می كنند ، اما ستاد ملی كرونا آن را حل كرده است. همیشه به شرح زیر است.

البته ایرلاین هایی نیز وجود داشتند که بارها تخلف کرده و تصاویر و کلیپ هایی را به مردم معرفی می کردند که افراد در فضای مجازی از صندلی های کامل خود قرار می دادند و با آنها برخورد می شد.

سرانجام ، بیش از هفت ماه پس از اعلام و اجرای این پروتکل بهداشتی ، یونس دقیقیا – رئیس هیئت مدیره انجمن هواپیمایی – موضوع و درخواست ایرلاین ها را دوباره مطرح کرد.

وی به اخبار ما گفت: برداشته نشدن سقف 60 درصدی حمل و نقل هوایی صدمات جبران ناپذیری به شرکت های هواپیمایی وارد کرده است. “ما می خواهیم این محدودیت پرواز برداشته شود ، و این درخواست براساس شواهد علمی در كشورهای دیگر آغاز شد و این بارها تكرار شده است.” ما اعلام كردیم.

دقیقیا افزود: با توجه به افزایش روند واکسیناسیون در کشور از یک سو و خسارات جبران ناپذیر با اعمال محدودیت 60 درصدی برای ورود مسافر شرکت های هواپیمایی ، از سوی دیگر ، درخواست خود را برای لغو این محدودیت تکرار می کنیم. با توجه به تحریم ها و مشکلات بیشماری که خطوط هوایی با آن روبرو هستند ، از دست دادن 40٪ ظرفیت ملی پروازها توجیهی ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن هواپیمایی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی داخلی در برابر تحریم هایی که به راحتی نمی توانند قطعات مورد نیاز خود را تأمین کنند و از ناوگان موجود پشتیبانی کنند. از طرف دیگر ، استفاده نکردن از ظرفیت کامل پروازها و محدود کردن افراد در استفاده از ظرفیت کامل پروازها به معنای از دست دادن سرمایه ملی در شرایط فعلی است.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که طبق آخرین اطلاعات رسمی ، پروتکل نادیده گرفته می شود و مردم بیشتر به مسافرت می روند ، گسترش ویروس کرونا در کشور تشدید شده است و بنابراین ، علی رغم اینکه ایرلاین ها پروازهای داخلی را کاهش می دهند و تعداد مسافران واجد شرایط را کاهش می دهند ، پرواز به دلیل انطباق متحمل ضرر و زیان شد. بهتر است به جای رفع این محدودیت ، از دولت برای جبران این ضرر حمایت بیشتری بخواهید.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا