اقتصادی

جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

این تخلفات در حالی ادامه دارد که اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز تعدادی از پروازهای هفت شرکت هواپیمایی داخلی به دلیل گرانی و رعایت نکردن برخی پروتکل های بهداشتی خبر داده بود.

به گزارش اخبار ما، پس از افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی از ابتدای تیرماه امسال، جلسات متعددی بین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شد. افزایش قیمت بلیط هواپیما

این اتفاق تا زمانی رخ داد که سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات موثری برای جلوگیری از این افزایش قیمت انجام داد به طوری که در نهایت نرخ پروازهای داخلی بیش از 30 درصد افزایش یافت. جالبتر اینکه این روزها نه تنها قیمت بلیت هواپیما گران شده، بلکه پروتکل های هواپیمایی نیز از پروتکل های بهداشتی بی توجهی می کنند و این موضوع بارها صدای شهروندان و نمایندگان مجلس را درآورده است.

جریمه های جزئی و تخلفات مستمر شرکت های هواپیمایی
قیمت بلیط هواپیما در روز جمعه (7.11.)

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری در چند ماه اخیر تنها چند اطلاعیه صادر کرده و خبری از پاسخگویی در این زمینه نیست. اخیراً این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل عدم توجه به هشدارهای این سازمان از سوی بسیاری از ایرلاین ها که مقررات بهداشتی را به شدت رعایت نمی کنند (مانند محدودیت ظرفیت 60 درصد) در پروازهای داخلی و فروش بلیت بالاتر از حد بالا با نرخ معینی مجوزهای برخی از خطوط هوایی را که قوانین را زیر پا گذاشته بودند به حالت تعلیق درآورد.

بدیهی است در صورت تکرار تخلفات مذکور به منظور حفظ حقوق عموم ایرلاین های مذکور به صورت عمومی اعلام و به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد. مسافران می توانند شکایات خود را در خصوص موارد فوق جهت اقدام بعدی به سازمان هواپیمایی کشوری و یا در سایت این سازمان ارسال کنند.

اما قیمت بلیت هواپیما همچنان بالاست و تغییری در این قیمت ها ایجاد نشده است و این نشان می دهد که چنین جریمه هایی تاثیر چندانی بر ایرلاین ها نداشته است و در صورت بازگشت بلیت های داخلی به قیمت قانونی قبلی، اقدامات جدی تری انجام خواهد شد. لازم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا