برترینهای کسب و کارسلامت

درمان صد در صد زگیل تناسلی

تاکنون روش های مختلفی برای درمان زگیل استفاده شده است اما هیچ روشی قطعی و 100 درصد موفقیت آمیز نیست و اکثر روش های درمانی به خصوص در زمینه درمان زگیل تناسلی با عود ضایعات همراه است.

زگیل های گوشتی گاهی روی دست ها، کف پا، چشم ها، صورت و برخی در نواحی تناسلی رشد می کنند. حتی اگر

در بین روش های درمان ریشه، لیزر CO2 بیشترین میزان موفقیت و کمترین میزان عود را دارد. مطالعات نشان داده است که تا 95 درصد از ویروس را می توان پس از لیزر درمانی از بین برد.

زگیل چیست؟

زگیل در واقع یک تومور خوش خیم پوست است که در اثر بزرگ شدن یا بزرگ شدن پوست و سلول های مخاطی ناشی از عفونت با HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی یا سایر انواع HPV ایجاد می شود.

زگیل ها می توانند ضایعات پوستی در اندازه های مختلف و در نواحی مختلف پوست مانند کف پا، انگشتان، صورت، تنه و غشاهای مخاطی، به ویژه غشای مخاطی اندام تناسلی (از جمله رحم)، غشای مخاطی ایجاد کنند. دهان و گلو .

زگیل تناسلی یک مورد جدی است و درمان زگیل تناسلی باید در اسرع وقت پیگیری شود. تأخیر در درمان زگیل تناسلی در برخی موارد می تواند منجر به سرطان دستگاه تناسلی در مردان و زنان و حتی سرطان مقعد شود.

زگیل بیماری شایع پوستی است و ممکن است در هر سنی ایجاد شود. در بیشتر موارد زگیل ها بدون درمان خود به خود بهبود می یابند، اما گاهی اوقات به دلیل درد یا اختلال در عملکرد و زیبایی ظاهر یک تومور بدخیم نیز نیاز به درمان دارد. اگرچه دو سوم زگیل های معمولی خود به خود در عرض دو سال بهبود می یابند، اما گروهی از افراد به دلایل فوق نیاز به درمان را احساس می کنند. اما روش درمان باید به گونه ای باشد که عملکرد و زیبایی بیمار حفظ شود و جای زخم ناشی از درمان بدتر از خود زگیل نباشد.

درمان زگیل روی دست

با توجه به شیوع بالای زگیل در جامعه، عوارض روانی خاص ناشی از زگیل، لزوم انتخاب روش درمانی کم عارضه و در عین حال موثر را دو چندان کرده است. انواع رایج زگیل در دست و پا ایجاد می شود و معمولاً بدون درد هستند. زگیل یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که حدود 10 درصد از جامعه را درگیر می کند. در درصد کمی از موارد، زگیل به طور خود به خود در عرض 3 ماه بدون هیچ درمانی ناپدید می شود که در کودکان بیشتر از بزرگسالان است. برای تهیه بهترین قرص برای زگیل تناسلی به مجله فرازطب مراجعه کنید.

به طور کلی، هرچه اندازه و تعداد جوش ها کمتر باشد، احتمال برطرف شدن خود به خود بدون درمان بیشتر است. روش های مختلفی برای درمان توصیه می شود که پزشک بسته به شرایط فرد مانند سن، جنسیت و نگرانی های زیبایی انتخاب می کند. در بین این روش ها استفاده از امواج لیزر دارای عوارض کمتر و درصد موفقیت بالاتری است.

هیچ یک از روش های درمان زگیل قطعی و 100 درصد موفقیت آمیز تلقی نمی شود و بین پزشکان و مجامع علمی در مورد خط اول درمان زگیل اتفاق نظر وجود ندارد و اکثر روش های درمان زگیل به دلیل عوارضی که دارند مورد قبول بیمار هستند. زخم زگیل و خونریزی. عفونت اینطور نیست. بنابراین اکثر پزشکان در درمان نهایی زگیل وضعیت بیمار، محل و تعداد زگیل ها را در نظر می گیرند.

روش کرایوتراپی

روش رایج درمان گوسفند، کرایوتراپی (انجماد) است که با از بین بردن بافت و کاهش دمای آن (195 درجه زیر صفر) با استفاده از نیتروژن مایع، اثرات درمانی ایجاد می کند. تعداد جلسات انجماد مچ دست و تکرار درمان بسته به شکل ضایعه متفاوت است و خطر آسیب، درد و عود ضایعه زیاد است. گاهی اوقات تعداد جلسات کرایوتراپی می تواند بیش از 10 جلسه باشد. بسیاری از مطالعات جدید منتشر شده گزارش می دهند که این روش با عود همراه است.

روش دیگر درمان استفاده از لیزر PDL است که اثر درمانی آن ممکن است به دلیل ایجاد گرمای شدید در عروق خونی درم و آسیب به کراتینوسیت های اطراف باشد. مکانیسم آن بر اساس مکانیسم انتخابی فتوترمولیز و در نتیجه وجود عروق خونی متسع و پرخون در پایه اکثر زگیل ها و هدف قرار دادن هموگلوبین توسط این نوع لیزر است. با این روش زگیل به تدریج نکروز شده و با مکانیسم کاهش خون رسانی در بافت از بین می رود. با این روش گاهی اوقات باید چندین جلسه لیزر تکرار شود.

درمان کندیلوم با رادیوسرجری

بهترین نتایج با رادیوسرجری برای برداشتن آلت تناسلی به دست آمده است، روشی غیر جراحی، کم تهاجمی، بدون درد و ایمن که نتایج بسیار بالاتری را نسبت به سایر روش های درمانی از نظر نتایج نهایی تضمین می کند. رادیوسرجری از انرژی امواج رادیویی برای برش بدون استفاده از ابزارهای دیگر استفاده می کند.

الکترود رادیوسرجری انرژی کافی تولید می کند که با افتادن روی آب داخل سلول ها مقاومت ایجاد کرده و باعث تخریب سلول می شود. این الکترود کوچک همچنین دقت بالایی را برای پزشکان فراهم می کند. علاوه بر این، اگرچه دستگاه رادیوسرجری از امواج رادیویی با فرکانس بالا و دمای پایین استفاده می کند، اما بافت های اطراف آسیب نمی بینند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا