برترینهای کسب و کارسلامت

روتین پوستی برای سفت شدن پوست

هر چه سن بالا می‌رود، پوست خاصیت جوان سازی خود را از دست می‌دهد و تغییر می‌کند. در واقع با افزایش سن، پوست خشک‌تر و دچار چین و چروک می‌شود. عوامل درونی و بیرونی همچون افزایش سن، تماس با نور خورشید، آلودگی هوا، مصرف برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد و سبک زندگی و تغذیه اشتباه به طور مستقیم روی سلامت پوست تاثیر می‌گذارند.

این موارد حتی باعث شل شدن و افتادگی پوست صورت و بدن می‌شوند. در واقع هنگامی که میزان کلاژن سازی سلول‌های پوست بدن کم می‌شود، پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. در این صورت سرم لیفت گاتیو یکی از بهترین راهکارهایی است که به سفت شدن پوست کمک می‌کند. چرا که با این روش، پوست تغذیه و تحریک برای کلاژن سازی می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله برای تهیه انواع ماسک برای سفت شدن پوست صورت توجه کنید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

علت شل شدن و افتادگی پوست صورت چیست؟

پوست همچون دیگر اعضای بدن، با افزایش سن، پیر می‌شود. در واقع افزایش سن یک علت شل شدن و افتادگی پوست است، اما عوامل دیگر نیز روی سلامت و افتادگی پوست تاثیر می‌گذارند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • کاهش میزان کلاژن سازی یا جوان سازی پوست
  • کاهش چربی و سلول‌های چربی پوست
  • کمبود آب بدن
  • مصرف الکل و دخانیات
  • کمبود خواب یا خستگی بدن
  • تماس اشعه مضر خورشید با پوست

درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت چگونه است؟

درمان شل شدن و افتادگی پوست صوت با کمک ماسک صورت خانگی و آماده و محصولات مراقبت از پوست امکان پذیر است این محصولات که حاوی ترکیبات ضد پیری برای پوست هستند، میزان انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهند. همینطور از پوست دربرابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند. در واقع این ترکیبات در ماسک‌ها و محصولات درمان شل شدن و افتادگی پوست باعث:

  • تحریک پوست برای کلاژن سازی یا جوان سازی پوست و انعطاف‌پذیری بیشتر پوست می‌شوند.
  • پوست را آبرسانی می‌کنند و از خشک شدن و بروز لک پوستی جلوگیری می‌کنند.
  • پوست را از آلودگی و باکتری‌های مضر پاکسازی می‌کنند.
  • از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند.

چه ماسکی برای سفت شدن پوست صورت مناسب است؟

در میان تمام ماسک‌های خانگی و آماده، شما باید ماسکی انتخاب کنید که باعث کلاژن سازی، آبرسانی و انعطاف‌پذیری بیشتر پوست شود. بنابراین چه ماسکی برای سفت شدن پوست صورت مناسب است و باید چه ترکیباتی داشته باشد؟ ویتامین ب3 از دیگر موارد ضروری برای سفت شدن پوست صورت است. این ویتامین مانع پیری پوست صورت می‌شود و پوست را سفت می‌کند. همچنین ویتامین B3 به از بین بردن چروک صورت و لک پوستی کمک می‌کند.

ویتامین سی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد پوست جلوگیری می‌کند و مانع آسیب سلول‌های پوستی به دلیل افزایش سن می‌شود. همچنین ویتامین C میزان انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم ماسکی که مصرف می‌کنیم حاوی ویتامین ای نیز باشد. کرم ترمیم کننده فرورفتگی جای جوش در کنار ویتامین سی به افزایش آنتی‌اکسیدان در سلول‌های پوستی کمک می‌کند و از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. ویتامین E پوست را نرم و مرطوب می‌کند و باعث آبرسانی پوست نیز می‌شود.

ماسک‌های خانگی برای سفت شدن پوست صورت

ترکیباتی که در ماسک‌ صورت خانگی استفاده می‌شود، ترکیبات گیاهی و طبیعی یا به عبارتی ارگانیک هستند. در واقع هنگامی که ماسک صورت به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت باقی می‌ماند، جذب پوست می‌شود و بیشترین و سریع‌ترین تاثیر را به همراه دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای بهبود و درمان شل شدن و افتادگی پوست از ماسک‌های خانگی برای سفت شدن پوست صورت بهره‌مند شوید که در ادامه مقاله به تهیه و فواید ماسک خانگی می‌پردازیم تا پوستی جوان داشته باشید.

ماسک قوی برای سفت شدن پوست صورت موز نه تنها باعث رطوب رسانی پوست می‌شود، بلکه می‌تواند از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوست جلوگیری کند و مانع پیری پوست صورت شود. همچنین عسل و روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کنند. برای تهیه ماسک قوی برای سفت شدن پوست شما به نصف موز رسیده، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی نیاز دارید. توصیه می‌کنیم این ماسک را یک تا دو بار در هفته مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ابتدا نصف یک عدد موز رسیده را له کنید. سپس عسل و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا به خوبی خشک شود. در نهایت صورتتان را با آب سرد به خوبی بشویید تا منافذ پوستی نیز بسته شود. ماسک تخم مرغ برای سفت شدن پوست صورت ترکیبات تخم‌مرغ به گونه‌ای است که باعث سفت شدن پوست صورت و مانع افتادگی پوست می‌شود. همچنین کرم روشن کننده بدن گاتیو باعث رفع تیرگی پوست و پاکسازی صورت می‌گردد و شکر همچون یک لایه بردار طبیعی، بافت مرده پوست را از بین می‌برد و پوست را شفاف و درخشان می‌کند.

برای تهیه ماسک تخم مرغ برای سفت شدن پوست صورت شما به یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک‌دوم قاشق چای‌خوری شکر نیاز دارید. توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار این ماسک صورت برای سفت شدن پوست را مصرف کنید. ابتدا زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و سفیده را همراه را ماست پرچرب و شکر به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا به خوبی خشک شود. در نهایت پوستتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

ماسک گیاهی برای سفت شدن پوست صورت

اگر می‌خواهید ماسک گیاهی برای سفت شدن پوست صورت در خانه تهیه کنید، ماسک جو دو سر یک انتخاب مناسب خواهد بود، چرا که جو دو سر، پوست را به طور عمقی تمیز می‌کند، منافذ پوست را می‌بندد، پوست را نرم و مرطوب می‌کند و با ترکیبات آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و مضر محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آرد نخودچی، گلاب و عسل نیز پوست را تغذیه و تقویت می‌کنند. برای تهیه این ماسک گیاهی برای سفت شدن پوست صورت شما به یک قاشق غذاخوری جو دو سر، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری گلاب نیاز دارید. شما می‌توانید برای نتیجه بهتر یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ابتدا جو دو سر را پودر کنید، سپس آرد نخودچی ، عسل و مقداری گلاب را با یکدیگر مخلوط کنید و این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود. در نهایت ماسک را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. ماسک خاک رس برای سفت شدن پوست صورت ماسک خاک رس برای سفت شدن پوست صورت کمک می‌کند تا پوست پاکسازی شود و روغن اضافی از سطح پوست پاک گردد. طبق تحقیقات ماسک خاک رس میزان کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد و باعث رفع شل شدن و افتادگی پوست و همچنین جوان سازی پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک خانگی برای سفت شدن پوست صورت شما به 2 قاشق غذاخوری گِل بنتونیت یا گل ارمنی، 1 قاشق چای‌خوری شیر خشک و 1 قاشق غذا‌خوری آب یا گلاب نیاز دارید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک بار مصرف کنید. ابتدا گِل ارمنی یا بنتونیت را همراه را شیر خشک و آب یا گلاب مخلوط کنید تا شبیه به خمیر شود. این ماسک را روی پوستتان قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس شما می‌توانید ماسک را با آب ولرم از روی صورتتان پاک کنید.

نکته: در صورتی که گِل ارمنی یا بنتونیت در درسترس نبود، شما می‌توانید از ماسک‌های آمابهترین روش سفت شدن پوست صورت در اینجا، شامل معرفی ۵ ماسک طبیعی است که بیشترین تاثیر را دارد. به هر حال بالا رفتن سن پوست را دچار شلی و افتادگی می‌کند. بنابراین دیر یا زود باید به سراغ روش‌های سفت کردن پوست بروید. حالا اگر استفاده از ماسک‌های سفت کننده پوست را زودتر شروع کنید، خیلی دیرتر دچار نشانه‌های پیری پوست خواهید شد. در اینجا علاوه بر معرفی ماسک‌های سفت کننده، روش‌های پیشگیری از شلی و افتادگی پوست صورت را به شما آموزش می‌دهیم.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا