برترینهای کسب و کارعمومی

روش صحیح استفاده از بالابرپله ای

تاریخچه صندلی بالابر پله پیما

در اوایل دهه ۷۰ میلادی بود که برای اولین‌بار شرکت انگلیسی به نام ACORN شروع به ساخت دستگاهی برای حمل‌ونقل آسان افراد ناتوان و سالمند کرد، این شرکت بعد از ۲۴ ماه تلاش بی‌وقفه، در سال ۱۹۷۵ میلادی، موفق به ساخت اولین بالابر پله رو در جهان شد. بعدازاین شرکت، چندین شرکت دیگر در سراسر جهان شروع به ساخت و تولید این وسیله پر کاربرد کردند.

در سال ۱۳۹۰، تعدادی از این صندلی‌های بالابر پله رو، وارد کشور شدند؛ ولی متأسفانه به دلیل بالابودن قیمت آن، افراد کمی موفق به خرید این محصول شدند تا این که در سال ۱۳۹۶، یک‌سری از تولیدکنندگان ایرانی به‌وسیله روش مهندسی معکوس و با صرف هزینه‌های فراوان موفق شدند که نمونه بومی این وسیله ارزشمند را تولید کنند.

با افزایش سن، توجه ما به خودمان و عزیزانمان بالاتر می‌رود. با پیشرفت علم و اختراع وسایل و ابزارها، روزبه‌روز زندگی بشر راحت‌تر و آسان‌تر شده است و مسائل مربوط به‌سلامت و تندرستی بسیار قابل‌کنترل‌تر شده است. صندلی پله پیما یا پله رو تا به امروز به یک ابزار کمکی بسیار مناسب برای بیماران و سالمندان به‌منظور بالا و پایین‌رفتن از پله‌ها تبدیل شده است.

صندلی‌های بالابر پله‌ای نفر بر

بالابر بیمار پله پیما نفربر به‌گونه‌ای طراحی شده است که در تمام راه‌پله‌ها حتی در شرایطی که فضای کوچکی وجود دارد، قابل‌نصب است. اتصال آسان‌برهای پله پیما نفربر به دیوار یا نرده‌های پلکان، به‌صورت موقتی از طریق اتصالات پیچ‌ومهره روی پله و ریل آن است تا اگر موقعی فرد قصد جابه‌جایی آن را داشته باشد، هزینه مجدد نپردازد. برای باز و بسته‌شدن صفحه کفی، یک جک وجود دارد که توسط ریموت‌کنترل عمل می‌کند و فرد با ویلچر پس از باز شدن صفحه و هم سطح شدن آن با زمین، بر روی کفی قرار می‌گیرد و از طریق ریموت‌کنترل، حرکت خود را هدایت می‌کند.

برای استفاده از بالابر پله رو، لازم است فضایی که برای قرارگرفتن فرد در نظر گرفته شده، باز شود، سپس فرد به درون آن برود و در آن به‌صورت ایستاده یا نشسته قرار بگیر سپس کمربند ایمنی دور کمر وی بسته شود. در آخر فرد با استفاده از ریموت‌کنترل می‌توانند به بالا یا پایین منتقل شود. این صندلی‌ها می‌توانند به دو حالت مستقیم یا چرخشی نصب شوند.

مشخصات فنی بالابر پله

بالابر پله ای یا پله رو به منظور تسهیل جابجایی افراد مسن و مبتلا به ضعف جسمانی از روی پلکان در مکان های مختلف از جمله منازل طبقاتی، آپارتمان ها و کلیه مراکز خصوصی و عمومی کاربرد دارند و به صورت الکتریکی عمل می کنند.

این آسانبر برقی پله رو از پرکاربردترین دستگاه های بالابر بیمار برقی می باشد که بدون وارد کردن فشار بر افراد مسن و مبتلا به مشکلات حرکتی، آنها را جا بجا می کند و دارای صفحه کفی، ریل، موتور و جعبه برق است و همگی از قطعات مقاوم و با کیفیت ساخته می شود و از این رو، امنیت کاربر را فراهم کرده و موجب اطمینان خاطر فرد و اطرافیان وی می گردد.

مقایسه میان حالت نشسته و ایستاده در بالابر پله رو نفربر

بالابر پله رو نفربر مستقیم در حالت ایستاده برای استفاده توسط سالمندان، مناسب تر از حالت نشسته است، زیرا نشستن و ایستادن مجدد کمی زمان بر است و از آنجایی که افراد مسن، اکثرا مبتلا به زانو درد هستند، تکرار این فرآیند برایشان ناخوشایند می باشد. از طرفی آرامش فرد در حالت ایستاده بیشتر است، زیرا فاصله پلکان با صفحه ای که در زیر پای فرد قرار دارد، حدود یک سانتیمتر می باشد و در تمام مسیر امکان پیاده شدن از بالابر وجود دارد.

دستگاه آسانسور پله رو نفربر دارای تجهیزات و قابلیت های زیر است:

  • کمربند ایمنی
  • صندلی برای تامین راحتی کاربر
  • قابلیت استفاده به صورت ایستاده بر روی صفحه و نشسته بر روی صندلی
  • مجهز به سیستم کنترل سرعت، استپ اضطراری و چراغ هشدار
  • کنترل از راه دور از طریق ریموت کنترل که در اختیار خریدار قرار می گیرد و با شخصی سازی کردن، تمکان استفاده برای سایرین وجود نخواهد داشت.
  • قابلیت جابجایی در صورت نقل مکان (نصب به صورت پیچ و مهره بر روی پله می باشد و کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو به صورت رایگان برای شما جداسازی و انتقال را انجام می دهند.)
  • امکان جمع کردن و نصب مجدد دستگاه در هنگام اسباب کشی و یا انتقال وسایل بزرگ از مسیری که آسانبر قرار دارد.
  • باتری پپشتیبان برای مواقع قطعی برق و اضطرار
  • صندلی تاشو و فضای مورد استفاده بسیار کم که مانعی برای تردد سایر افراد نخواهد بود.
  • دارای موتور قوی کم صدا که موجب عملکرد کم صدای دستگاه می شود و برای افراد در منزل یا همسایه ها در آپارتمان، آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.
  • نصب از طریق پیچ و مهره بدون ایجاد تخریب و نیاز به دیوار یا نرده ساختمان
  • عملکرد کم مصرف از طریق برق dc 24 ولت
  • عدم نیاز به برق سه فاز
  • مجهز به سیستم توقف خودکار در مکان های مورد نیاز
  • امکان انتخاب رنگ پوشش صندلی و سیستم ریل بندی توسط خریدار

همه چیز درباره بالابر پله پیما

بالابر پله‌ای یک صندلی موتوردار است که در امتداد مسیر ریلی که روی پله‌ها توسط نصاب، نصب می‌شود حرکت می‌کند. بالابر پله‌ای یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای دسترسی بیشتر و ایمن‌تر به طبقات خانه شما است. نصب بالابرهای پله‌ای با استفاده از یک پله منحنی امکان مجهز کردن ساختمان‌های بیش از دوطبقه را فراهم می‌کند.

هنگامی که یک صندلی برقی بالابر پله را نصب می‌کنید، مانع پله‌ها را از بین می‌برید و خطر سقوط خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهید. اگر سوارکار دچار معلولیت باشد می‌تواند با کمک شخصی دیگر یا به‌صورت مستقل با استفاده از واکر یا عصا روی صندلی بالابر پله بنشیند و مسیر را بپیماید.

به بالابر پله‌ای، صندلی پله‌ای، بالابر صندلی، بالابر پله‌ای یا با نام‌های تجاری مانند “Stair Glide” نیز گفته می‌شود. طرح‌های آسانسور پله‌ها در ساخت اولیه‌شان توسط همه سازندگان بسیار شبیه به هم است. اشتراکات طرح سازندگان در این است که همگی دارای یک صندلی هستند که سوار بر یک ریل مکمل پایه‌های صندلی است.

 محاسبه گر آنلاین قیمت بالابر پله رو گردشی و پله پیمای مستقیم

قبل از استفاده از ابزار قیمت گذاری پیشنهاد میشود به جهت درک بهتر از انواع قیمت گذاری و مدل های مختلف پله پیما  از ابتدای مطلب هر دو مدل پله رو مستقیم و پله رو گردشی را مطالعه بفرمایید تا علاوه بر حدود قیمت پله پیما دقیق تر اطلاعات کامل هم در رابطه با تفاوت مدل های مختلف مشاهده بفرمایید.

دکمه بازگشت به بالا