بین الملل

زمین گیر شدن «اف-35» پرمدعا در آمریکا به دلیل کمبود قطعات یدکی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ما، منابع رسانه ای روز چهارشنبه از زمین گیر شدن تعدادی از جنگنده های نسل پنجم آمریکایی به دلیل نبود قطعات یدکی موتور خبر دادند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمبود قطعات یدکی می تواند برخی از جت های جنگنده F-35 را زمین گیر کند زیرا تعمیرات یکی از اجزای اصلی گران ترین جت جنگنده آمریکا بیش از برنامه ریزی شده طول می کشد.

دفتر پاسخگویی ایالات متحده اعلام کرد که ظرفیت نگهداری ناکافی ذخیره سازی، که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جنگنده های F-35 را اغلب و برای مدت طولانی تر از حد انتظار زمین گیر می کند.

گفته می‌شود که بسیاری از مشکلات ناشی از شکست پنتاگون در ایجاد استراتژی مناسب تعمیر و نگهداری موتور، از جمله ارائه قابلیت‌های تعمیر در انبار، از جمله دلایل دیگر برای زمین‌گیری جنگنده است.

تاکنون 820 فروند F-35 به ایالات متحده و شرکای آن در سراسر جهان تحویل داده شده است. پس از سال ها مذاکره، پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که با لاکهید مارتین بر سر قرارداد سه ساله بعدی برای ساخت 375 جنگنده دیگر به توافق اولیه رسیده است.

فنلاند، سوئیس، آلمان، رومانی و یونان آخرین خریداران خارجی این هواپیمای چند منظوره هستند و کره جنوبی نیز اعلام کرده است که خواهان جنگنده های بیشتری است.

به تازگی یک سایت نظامی به تحلیل یکی دیگر از نقاط ضعف این جنگنده گران قیمت آمریکایی پرداخته و نوشته است که جنگنده «اف-35» توانایی پرواز طولانی مدت با سرعت مافوق صوت را ندارد و به همین دلیل می توان آن را رهگیری کرد.

وب سایت «بالگرین میلیتاری» به نقل از «دفنس نیوز» نوشت: نسخه این جنگنده که برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است، نمی تواند برای مدت طولانی با سرعت مافوق صوت پرواز کند و با از دست دادن قابلیت رادارگریزی، می تواند توسط دشمن شکار یا آسیب ببیند. .

به گزارش این سایت، این نقطه ضعف جنگنده گران قیمت F-35 از سال 2019 برطرف نشده است.تحلیلگر اندیشکده “هادسون” “برایان کلارک” در این رابطه گفت که پرواز با سرعت مافوق صوت برای این جنگنده مزیتی نیست. . وقتی با خلبانان F-35 صحبت می کنید، آنها می گویند که در موارد محدودی مافوق صوت پرواز می کنند.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا