سلامت

فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

به گزارش اخبار ما ، موفقیت ماموریت فضایی SpaceX ناسا باعث بهینه سازی پرواز فضایی انسان شده است.

این مأموریت با نام Demo-2 توسط داگلاس G. هورلی و رابرت ال بهنکن در تاریخ 30 ماه مه آغاز خواهد شد. آنها پس از فرود در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از دو ماه ، آنها با موفقیت در خلیج مکزیک به زمین نشستند.

جیم بریدن استین در بیانیه مطبوعاتی پس از فرود اژدها گفت: “امروز یک پیروزی بزرگ است ، اما این فقط آغاز است.”

وی گفت: “ما وارد دوره جدیدی از پرواز فضایی انسان می شویم.” جایی که ناسا دیگر تنها مالک و مجری تمام سخت افزارها نیست.

وی افزود: “ما یکی از خریداران بازار تجاری فروش پرواز برای افراد کوچک پرواز خواهیم بود.”

بهنکن ، یکی از فضانوردان این مأموریت ، این سفر را “کاملاً ادیسه” خواند. ایلان ماسک ، بنیانگذار SpaceX گفت که دعا می کند که این مأموریت یک موفقیت کامل باشد.

در این مأموریت ، بادبادک از 28000 کیلومتر در ساعت در مدار ، به 560 کیلومتر در ساعت در مرحله ورود مجدد و در نهایت 24 کیلومتر در ساعت برای فرود در آب رسید.

با اتمام موفقیت آمیز آزمون آزمایشی Demo-2 ، ماموریت Crow-1 باید در ماه سپتامبر راه اندازی شود. مأموریت Cruise-1 SpaceX اولین پرواز “عملیاتی” با خدمه فضاپیمای Crow Dragon و پرواز دوم مداری با خدمه خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسماً تعیین کرده اند که فضانوردان بهار سال 2021 در ماموریت “Crew-2” SpaceX به فضا بروند. این ماموریت دومین پرواز عملیاتی فضاپیمای Dragon SpaceX را به نمایش خواهد گذاشت.

2121

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا