برترینهای کسب و کارسلامت

زیبایی و آراستن سرلوحه زندگی

زیبایی یکی از بهترین سالن زیبایی در کرج ویژگی‌هایی است که افراد به دنبال آن هستند و هر کسی علاقه‌مند است که در زندگی زیبا جلوه کند . سر و وضع خویش و زندگی خود را تا می‌تواند آراسته و زیبا کند تا این ویژگی عاملی شود برای اینکه بر دیگران افتخار کند و سبب امتیاز او باشد .

از اهمیت زیبایی برای افراد در دنیای پیرامون ما همین بس که ایران جزو 10 کشور اول جهان در استفاده از مواد آرایشی و گریم قرار گرفته و با داشتن 67 درصد مصرف‌کننده لوازم آرایشی و گریم رتبه 6 جهانی و رتبه دوم خاورمیانه را به نام خود ثبت کرده است.(صدای شیعه)

حتما شما هم به عنوان یک خانم خوش سلیقه، به زیبایی چهره و موهای خودتان اهمیت زیادی می‌دهید. به همین خاطر، به دنبال بهترین سالن زیبایی در کرج می‌گردید.

برای کسب عنوان(زیباترین‌ها) افراد دست به کارهای مختلفی می‌زنند:

1) ثروت

عده ای برای کسب عنوان زیبایی ثروت را انتخاب می‌کنند .

(زُیِّنَ لِلنّاسِ حُبُّ الشَّهَوتِ مِنَ النِّساءِ والبَنینَ والقَنـطیرِ المُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ والفِضَّةِ والخَیلِ المُسَوَّمَةِ والاَنعـمِ والحَرثِ ذلِکَ مَتـعُ الحَیوةِ الدُّنیا واللّهُ عِندَهُ حُسنُ المَـاب: دوستیِ خواستنی‌ها[ی گوناگون] از: زنان و پسران و اموال فراوان از زر و سیم و اسب‌های نشان‌دار و دام‌ها و کشتزار[ها] برای مردم آراسته شده، [لیکن] این جمله، مایه تمتّع زندگی دنیاست، و [حال آنکه] فرجام نیکو نزد خداست.)(آل عمران:14)

2) وسیله نقلیه

عده ای برای اینکه در جامعه زیبا جلوه کنند سعی می‌کنند بهترین وسیله نقلیه را سوار شوند .

(والاَنعـمَ خلق‌ها لَکُم فیها دِفءٌ ومَنـفِعُ ومِنها تَأکُلون * والخَیلَ والبِغالَ والحَمیرَ لِتَرکَبوها و زینَةً و یَخلُقُ ما لا تَعلَمون: و چارپایان را برای شما آفرید: در آن‌ها برای شما [وسیله] گرمی و سودهایی است، و از آن‌ها می‌خورید. و اسبان و استران و خران را [آفرید] تا بر آن‌ها سوار شوید و [برای شما] تجمّلی [باشد]، و آنچه را نمی‌دانید می‌آفریند.)(النحل: 5)

3) جواهرات و لباس‌های گران قیمت

عده ای دیگر هم برای زیباجلوه کردن خود از انواع لباس‌های فاخر و جواهرات زیبا استفاده می‌کنند:

(وَ ما یَسْتَوِی الْبَحْرانِ هذا عَذْبٌ فُراتٌ سائِغٌ شَرابُهُ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ وَ مِنْ کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْماً طَرِیًّا وَ تَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَها وَ تَرَی الْفُلْکَ فیهِ مَواخِرَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ: و دو دریا یکسان نیستند: این یک، شیرینِ تشنگی‌زدا [و] نوشیدنش گواراست؛ و آن یک، شورِ تلخ‌مزه است؛ و از هر یک گوشتی تازه می‌خورید و زیوری که آن را بر خود می‌پوشید بیرون می‌آورید؛ و کشتی را در آن، موج ‌شکاف می‌بینی تا از فضلِ او [روزی خود را] جستجو کنید، و امید که سپاس بگزارید.( فاطر: 12)

خداوند متعال در جواب این پرسش مهم یکی از صفات کافران را این‌گونه بیان می‌کند که این گروه ملاک ارزش گزاری انسان‌ها را همین زیبایی‌هایی ظاهری اعم از چهره و لباس و ثروت و امکانات بیان می‌کنند

خداوند متعال با مدیریت کامل و منحصر به فردی که بر ابعاد جسمی و روحی انسان دارد بر این ویژگی مورد علاقه انسان‌ها تاکید ویژه ای دارد و افراد را از بکارگیری وسائلی که فکر می‌کنند به وسیله آن‌ها زیبا جلوه می‌کنند نهی نکرده است و از طرفی دیگر کسانی که خود را از استفاده کردن از این وسائل زیبایی محروم می‌کنند منع کرده است و فرموده است:

(قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ اللَّهِ الَّتی أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خالِصَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ: [ای پیامبر] بگو: «زیورهایی را که خدا برای بندگانش پدید آورده، و [نیز] روزی‌های پاکیزه را چه کسی حرام گردانیده؟» بگو: «این [نعمت‌ها] در زندگی دنیا برای کسانی است که ایمان آورده‌اند و روز قیامت [نیز] خاصّ آنان می‌باشد.» این گونه آیات [خود] را برای گروهی که می‌دانند به روشنی بیان می‌کنیم).(الأعراف: 32)

اما آیا به راستی این صفات به خوبی و به نحو احسن می‌توانند زیبایی‌های یک فرد را بیان کنند و اینکه صرفاً شخصی مالک یک چهره زیبا شد و یا خانه ای با منظره ای زیبا بدست آورد می‌تواند ملاک زیبایی افراد را بیان کند و یا اینکه علاوه بر این عوامل ملاک‌های دیگری نیز برای زیبا تر جلوه کردن نیاز است؟

خداوند متعال در جواب این پرسش مهم یکی از صفات کافران را این‌گونه بیان می‌کند که این گروه ملاک ارزش گزاری انسان‌ها را همین زیبایی‌هایی ظاهری اعم از چهره و لباس و ثروت و امکانات بیان می‌کنند:

(وَ إِذا تُتْلی عَلَیْهِمْ آیاتُنا بَیِّناتٍ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لِلَّذینَ آمَنُوا أَیُّ الْفَریقَیْنِ خَیْرٌ مَقاماً وَ أَحْسَنُ نَدِیًّا: و چون آیات روشن ما بر آنان خوانده شود، کسانی که کفر ورزیده‌اند به آنان که ایمان آورده‌اند می‌گویند: «کدام یک از [ما] دو گروه جایگاهش بهتر و محفلش آراسته‌تر است) (مریم: 73)

و با بیان ویژگی این گروه بر این نکته تاکید می‌کند که زیبایی‌های ظاهری هرگز به تنهایی نمی‌تواند ملاک ارزش گزاری انسان‌ها و ملاکی برای انتخاب زیباترین افراد باشد چرا که در کنار این زیبایی‌ها, افراد به زیبایی‌های دیگری نیاز دارند و که در سایه سار آن صفات  می‌توانند این عنوان را برای خود کسب کنند, صفاتی که هیچ کدام از آن‌ها را نمی‌توان با پول و ثروت  خرید و فروش کرد و بدون آن‌ها تصاحب عنوان زیبایی کاملاً غصبی و به دور از اخلاق می‌باشد .

اگر شما می‌خواهید زیبا جلوه کنید باید:

1) اخلاق زیبا و نیکو داشته باشید :

حسن خلق و اخلاق زیبا یکی از بهترین و مهم‌ترین ملاک‌ها برای تشخیص زیبایی افراد است ویژگی منحصر به فردی که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آن را یکی از اهداف رسالت خود بیان می‌کند. این ویژگی علاوه بر اینکه یکی از ملاک‌های مهم برای ارزیابی زیبایی افراد است خود منشأ آثار مهمی است که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم :

پس به [برکتِ] رحمت الهی، با آنان نرم خو [و پُر مِهر] شدی، و اگر تندخو و سخت دل بودی قطعاً از پیرامون تو پراکنده می‌شدند

الف) انسان را در زمره بهترین بندگان خداوند قرار می‌دهد ,چرا که آن‌ها با اخلاقی نیکو و زیبا با جاهلان و نادانان در جامعه معاشرت دارند :

(و عِبادُ الرَّحمنِ الَّذینَ یَمشونَ عَلَی الارضِ هَونًا و اذا خاطَبَهُمُ الجهِلونَ قالوا سَلاما: و بندگان خدای رحمان کسانی‌اند که روی زمین به نرمی گام برمی‌دارند؛ و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند به ملایمت پاسخ می‌دهند.)(الفرقان: 63)

ب) مهم‌ترین راز برای نفوذ در قلب‌هاست:

(فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ؛ پس به [برکتِ] رحمت الهی، با آنان نرم خو [و پُر مِهر] شدی، و اگر تندخو و سخت دل بودی قطعاً از پیرامون تو پراکنده می‌شدند.)( آل عمران: 159)

2) گذشت را سرلوحه زندگی خود قرار دهید :

(ولا تَستَوِی الحَسَنَةُ ولَا السَّیّئَةُ ادفَع بِالَّتی هِیَ احسَنُ فَاذا الَّذی بَینَکَ وبَینَهُ عَدوَةٌ کَانَّهُ ولِیٌّ حَمیمو نیکی با بدی یکسان نیست. [بدی را] به آنچه خود بهتر است دفع کن؛ آنگاه کسی که میان تو و میان او دشمنی است، گویی دوستی یکدل می‌گردد.)(فصلت: 34)

3) به زیبایی و نیکویی سخن بگویید :

(وَ إِذْ أَخَذْنا میثاقَ بَنی إِسْرائیلَ لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً وَ ذِی الْقُرْبی وَ الْیَتامی وَ الْمَساکینِ وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْکُمْ وَ أَنْتُمْ مُعْرِضُونَ : و چون از فرزندان اسرائیل پیمان محکم گرفتیم که: «جز خدا را نپرستید، و به پدر و مادر، و خویشان و یتیمان و مستمندان احسان کنید، و با مردم [به زبانِ] خوش سخن بگویید، و نماز را به پا دارید، و زکات را بدهید»؛ آنگاه، جز اندکی از شما، [همگی] به حالت اعراض روی برتافتید.)(البقرة: 83)

امین ادریسیعنوان کتاب: آرایش زنان از دید مردان

نویسنده: فاطمه نیک سیرت

کتاب آرایش زنان از دید مردان نوشته فاطمه نیک سیرت، جذاب ترین ویژگی زنان از نظر مردان سادگی صورت آنهاست. این معیار تقریبا در همه جای جهان یکسان است و مردان تمایل بیشتری به زنان ساده دارند.

پژوهشگران برای درک بهتر این موضوع 169 مرد را از جنوب فرانسه انتخاب کردند و چهره ی زنان را به طور تصادفی در صفحه ی نمایش نشان دادندو از مردان خواستند به این چهره ها نمره دهند .

این تحقیقات ثابت نمود مردان به چهره های بدون چربی تمایل بیشتری دارند زیرا صورت های بی چربی معمولا ساده هستند، بافت صاف و چین و چروک کم دارند و همراه با خطوط کانتوری نرم هستند .

قسمتی از کتاب را باهم میخوانیم:

زیبایی تعریف های متفاوتی دارد و در معیار آن در مکان های جغرافیایی متفاوت است و در طول زمان تغییر می کند. بسیاری از زنان برای جذاب و زیبا به نظر رسیدن دست به تغییراتی در چهره خود می زنند تا زیبایی چهره خود را چندین برابر سازند . آیا می دانید معیار زیبایی از نظر مردان چیست و نقطه جذابیت چهره زنانه در ذهن مردان کدام است آرایش زنان از دید مردان .

زنان خوش اندام

بر خلاف تصورات برخی؛ مردان زنان لاغر را نمی پسندند بلکه مردان شیفته انحناء، پیچ و خمها و قوسهای ظریف اندام زنان میباشند.

انتخاب مردان ایرانی از بین زنان متوسط و تنومند به‌جای زنان لاغر دلایل مختلفی دارد که عمده ترین دلیل معطوف به نگرش فرهنگی ایرانی اسلامی است که زنان متوسط هم شادابی ظاهری و درونی بیشتری نسبتا به زنان لاغر دارند و هم قدرت باروری و نگهداری از نوزادان توسط زنان لاغر کمتر از زنان به نسبت تنومند‌تر است.»

در پژوهشی دیگر نیز این نتیجه حاصل شد.که  «سن ازدواج دختران جوان با فیزیک مانکنی و لاغر بیشتر از سن ازدواج دختران جوان با فیزیک متوسط است، به تعبیر دیگر دختران لاغر کمتر مورد خواستگاری قرار می‌گیرند.»

اما آیا واقعا زنان درشت هیکل قدرت باروری بیشتر، فرزندان سالم تر و زندگی زناشویی بهتری دارند؟

زنان با پوست روشن

يک تحقيق علمی در دانشگاه تورنتو انجام شده است که نشان داده زنان مردان تیره پوست را بيشتر دوست دارند، مردان نيز لذت بيشتری از زنانی که پوست روشنی دارند می برند.

طبق اين تحقيق در حالی كه رنگ سفيد نشانه معصوميت، سادگی، ظرافت و بكارت به شمار می رود و مردان نیز دنبال همین نشانه ها هستند، برای زن ها رنگ تيره، گندمی و سبزه نشانه خطر، جذبه، اقتدار و سکسی بودن به شمار می رود و زنان هم به دنبال اين نشانه ها در مردان هستند.

زنان جوان

مردان ترجیح میدهند با زنی باشند که سنش 2 سال کمتر از آنان باشد. هر اندازه سن مردان افزایش می یابد همسر (جفت) جوانتر و کم سن و سالتر را ترجیح میدهند!

صورت هایی شبیه والدین

اغلب ما جذب صورت هایی می شویم که شبیه پدر یا مادرمان است و به این خاطر که آنها نخستین حامیان و مراقبان ما بوده اند و ما دوستشان داریم.

آرایش ملایم

بر اساس some news from good ‘ol science   هم خانم ها هم آقایون آرایش کمتر را برای خانم ها ترجیح می دهند.

نتایج نشان داد که در کمال تعجب هر دو گروه خانم هایی با 30-40 درصد آرایش کمتر را به عکس های اولی که آرایش های غلیظ تری داشتند ترجیح می دهند.

از یک جهت این خبر خیلی خوب است. داشتن یک قیافه طبیعی راحت تر است. نه وقت زیادی می خواهد نه پول. از طرفی هم خودمان را در مضیقه قرار می دهیم که به این توصیه گوش کنیم. می پرسید چرا؟ به این خاطر که ما از دیرباز در مورد آنچه فکر می کردیم برای جنس مخالف جذابیت دارد در اشتباه بودیم.

یافته بزرگی که از این تحقیق حاصل آمد این است که نه فقط خانم ها فکر می کردند که آقایون آرایش غلیظ را ترجیح می دهند بلکه مردها هم خودشان این را باور کرده بودند. همه ما در اشتباه بودیم.

خنده روبودن

زنان محبوب، خنده رو هستند زیرا همه ی مردان دوست دارند بتوانند یک زن را بخندانند و هر مردی وقتی بتواند زنی را بخنداند، احساس می کند فرد فوق العاده ای است .

مطالعه‌ای که در داشنگاه بریتیش کلمبیا انجام شد نشان داد مردها بیشتر جذب زنهایی می‌شوند که بیشتر لبخند می‌زنند. مردها راحت تر به سمت زن هایی می روند که لبخند بر لبانشان است.

چهره های معمولی

بسیاری از مردان اعتقاد دارند چهره های معمولی با ویژگی های متوسط جذاب تر از صورت های خاص هستند. تحقیقی که روی صورت های مختلف انجام شد نشان داد که بیشتر مردم صورت های عادی را بیشتر دوست دارند. به این خاطر که ترکیبی از ژن های مختلف هستند.

چهره های آشنا

همیشه ژنتیک در جلب توجه افراد نقش ندارد. چهره ای برای مردان جذاب و دوست داشتنی است که حس یا خاطره ای خوب را برایشان تداعی کنند . این چهره ها که برای برخی از افراد آشنا و دوست داشتنی هستند ممکن است از نظر برخی دیگر کاملا معمولی باشند.

آرایش زنان از دید مردان چیست؟

امروزه آرایش کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از زنان و دختران جوان ایرانی شده و بی جهت نیست که ایران مقام هفتم دنیا در مصرف لوازم آرایشی را به خود اختصاص داده است. گاهی آرایش بعضی از همین زنان و دختران به قدری تند و غلیظ می شود که از میان رنگ‌های مختلف به سختی می‌توانید چهره واقعی فرد را در ذهن تان ترسیم کنید. از هر یک بپرسید چرا آرایش می‌کنند، دلایل خاص خودشان را دارند.

یکی عاشق آرایش کردن است، دیگری دوست دارد زیباتر شود، آن یکی هم به توصیه دیگران و با تصور حضور بهتر در اجتماع و…  اقدام به این کار می کند. صرف نظر از دلایل گفته شده، چرا بعضی از زنان و دختران بیش از حد آرایش می‌کنند؟ علل آرایش بیش از حد زنان و دختران چیست؟

در بریتانیا طبق گفته‌ها 40 درصد از زنانی که آرایش می‌کنند آن هم از نوع غلیظ علاقه نیاز به جلب توجه جنس مخالف دارند این ارقام در کشورهای مختلف متفاوت است.

در بعد از نظر سنجی از 1000 زن و 550 مرد این نتیجه به دست آمده است که از هر 10 زن یکی برای جلب توجه مرد آرایش می‌کند البته این ارقام مربوط به یک کشور اروپایی است و در مورد کشور خودمان ما به راحتی می‌توانیم که تشخیص دهیم که چقدر ارقام متفاوت است.

جالب است بدانید که 28 درصد از زنان هم برای داشتن احساس خوب نسبت به خودشان به سراغ آرایش می روند.

17درصد از زنان در این نظر سنجی گفته‌اند که اگر آرایش نداشته باشند قرار‌های مهم خود را کنسل می‌کنند.

14درصد از زنان حتی جرات بیرون آمدن از خانه بدون داشتن لوازم آرایش داخل کیف‌شان را ندارند.

از دیرباز و در طول تاریخ زنان و مردان آرایش می‌کردند و یا زیورآلاتی برای زیبایی به خودشان آویزان و استفاده می‌کردند، زنان و مردان از همان بدو پیرایش این گونه لوازم قطعاً مشتری دائم آرایشگاه‌ها بودند و بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کردند و برای همین منظور زیبایی زنان مهم‌تر از همه‌جا بود.

در جامعه امروز ما آرایش کردن جزء جدایی‌ناپذیر خانم‌های ایرانی شده یعنی کمتر خانمی پیش می‌آید که از خانه بیرون بیاید و آرایشی نداشته باشد و یا لوازم آرایش در کیف و جیبش نباشد انگار به یک نحوی وابستگی روانی به خصوصی ایجاد شده است از این جهت روانی می‌گوییم که ممکن است خانمی نیاز نباشد.

در طول روز از این مواد آرایشی استفاده کند در آن مدت زمانی که بیرون از خانه است و از لوازم آرایش استفاده نکند ولی وجود این لوازم آرایش در کیف خانم‌ها انگار به صورتی احساس امنیت به آن‌ها دست می‌دهد و در دسترس بودن لوازم آرایش برایشان آسان است.

حتما ببینید: best beauty salon youtube

آرایش می‌کنم تا به چشم بیایمباشگاه خبرنگاران/ بايد به خانم‌هاي جوان جامعه‌مان بگوييم که زيبايي به معني استفاده از لوازم آرايش نيست و خانم‌ها بايد اين زيبايي را در چيز ديگري جستجو کنند و متوجه اين شوند که خداوند و دادار آسمان خودش زيباست و زيبايي را دوست دارد. چه شد که مصرف مواد آرايشي در ايران زياد شد؟ امروزه آرايش کردن بخش جدايي ناپذير زندگي بعضي از زنان و دختران جوان ايراني شده و بي جهت نيست که ايران مقام هفتم دنيا در مصرف لوازم آرايشي را به خود اختصاص داده است. گاهي آرايش بعضي از همين زنان و دختران به قدري تند و غليظ مي شود که از ميان رنگ‌هاي مختلف به سختي مي‌توانيد چهره واقعي فرد را در ذهن تان ترسيم کنيد. از هر يک بپرسيد چرا آرايش مي‌کنند، دلايل خاص خودشان را دارند. يکي عاشق آرايش کردن است، ديگري دوست دارد زيباتر شود، آن يکي هم به توصيه ديگران و با تصور حضور بهتر در اجتماع و … اقدام به اين کار مي کند. صرف نظر از دلايل گفته شده، چرا بعضي از زنان و دختران بيش از حد آرايش مي‌کنند؟ علل آرايش بيش از حد زنان و دختران چيست؟ در بريتانيا طبق گفته‌ها 40 درصد از زناني که آرايش مي‌کنند آن هم از نوع غليظ علاقه نياز به جلب توجه جنس مخالف دارند اين ارقام در کشورهاي مختلف متفاوت است. در بعد از نظر سنجي از 1000 زن و 550 مرد اين نتيجه به دست آمده است که از هر 10 زن يکي براي جلب توجه مرد آرايش مي‌کند البته اين ارقام مربوط به يک کشور اروپايي است و در مورد کشور خودمان ما به راحتي مي‌توانيم که تشخيص دهيم که چقدر ارقام متفاوت است. جالب است بدانيد که 28 درصد از زنان هم براي داشتن احساس خوب نسبت به خودشان به سراغ آرايش مي روند. 17 درصد از زنان در اين نظر سنجي گفته‌اند که اگر آرايش نداشته باشند قرار‌هاي مهم خود را کنسل مي‌کنند. 14 درصد از زنان حتي جرات بيرون آمدن از خانه بدون داشتن لوازم آرايش داخل کيف‌شان را ندارند. زينب شاهمرادي روانشناس با اشاره به استفاده از لوازم آرايش‌هاي گوناگون و فرو ريختن افراد و غرق شدن در آرايش مي‌گويد: آرايش کردن و پيراستن جزء جدايي‌ناپذير خانم‌هاي ايراني شده و خانمي را به ندرت مي‌توان ديد که در کيف خود لوازم آرايش با خود به همراه نداشته باشد. نظر مردان درباره آرايش زنان چيست؟ در ادامه همين مطلب بعد از بازگو کردن افکار و عقايد زنان در مورد آرايش در مورد نظر مردان هم صحبت شده است که شايد تا حدودي غير قابل پيش بيني بوده باشد. مردان زناني که آرايش کمتري دارند را بيشتر مي پسندند و شمار مرداني که زنان را با چهره طبيعي‌شان مي پسندند 33 درصد بيشتر است. همانطور که گفتيم، اين اعداد و ارقام مربوط به يک کشور اروپايي است در حالي که آنها هيچ عقايد خاصي مانند ما ندارند اين گونه فکر مي‌کنند و معتقدند که يک زن با چهره طبيعي زيباتر و جذاب تر است پس مطمئنا در کشورهايي که عقايد محکم‌تري دارند، نظريات مخالف براي جذابيت زنان با آرايش درصد بالاتري خواهد داشت و اينجاست که تمام نکاتي که دين اسلام براي زيبايي يک زن بيان کرده است، حتي در کشورهاي غربي نيز مي‌بينيم. زيبايي و آراستن را سرلوحه زندگي کن زينب شاهمرادي روانشناس با اشاره به استفاده زياد از لوازم آرايش گفت: از ديرباز و در طول تاريخ زنان و مردان آرايش مي‌کردند و يا زيورآلاتي براي زيبايي به خودشان آويزان و استفاده مي‌کردند، زنان و مردان از همان بدو پيرايش اين گونه لوازم قطعاً مشتري دائم آرايشگاه‌ها بودند و بيشتر از آن‌ها استفاده مي‌کردند و براي همين منظور زيبايي زنان مهم‌تر از همه‌جا بود. در جامعه امروز ما آرايش کردن جزء جدايي‌ناپذير خانم‌هاي ايراني شده يعني کمتر خانمي پيش مي‌آيد که از خانه بيرون بيايد و آرايشي نداشته باشد و يا لوازم آرايش در کيف و جيبش نباشد انگار به يک نحوي وابستگي رواني به خصوصي ايجاد شده است از اين جهت رواني مي‌گوييم که ممکن است خانمي نياز نباشد که در طول روز از اين مواد آرايشي استفاده کند در آن مدت زماني که بيرون از خانه است و از لوازم آرايش استفاده نکند ولي وجود اين لوازم آرايش در کيف خانم‌ها انگار به صورتي احساس امنيت به آن‌ها دست مي‌دهد و در دسترس بودن لوازم آرايش برايشان آسان است. آرايش مي‌کنم تا به چشم بيايم طلا، فقط ۱۷ سال دارد و وقتي درباره دليل آرايش غليظي که بر صورتش نقش بسته ميپرسي مي‌گويد: وقتي با آرايش در جامعه حضور پيدا مي‌کنم همه به من بيشتر توجه مي‌کنند و احساس ديده شدن پيدا مي‌کنم. انگار همه من را بزرگ مي‌دانند و از نظرشان ديگر کودک نيستم. اين مسئله باعث مي‌شود آرايش کنم تا به چشم بيايم. مطرح شدن هنرپيشه‌هاي هاليوودي با آرايش کردن يکسري آمار و ارقام هم ارائه شده که ظاهراً کشور ما جزء کشورهاي اول يعني جزء 10 کشور اول به شمار مي‌آيد که استفاده از لوازم آرايش را تا به الان داشته است و از نظر سرانه مصرف لوازم آرايش جزء هفت کشور دنيا واقع است و به خاطر همين مسأله وقتي در جهان مقام هفتم را داريم قطعاً در بطن‌ جامعه نيز به وفور ديده مي‌شود. در کشورهاي جهان اول لوازم آرايش را بيشتر هنرپيشه‌ها و يا مدل‌هاي آن کشور استفاده مي‌کند و يا خانم‌‌هاي مسن و خانم‌هايي که رو به پيري مي‌روند. با افزايش عمر خانم‌هاي مسن آن‌ها معتقدند که زيبايي‌شان را با افزايش سن از دست مي‌دهند و از لوازم آرايش براي اين منظور استفاده مي‌کنند براي برگرداندن زيبايي چهره‌ خود تا حدي و با آرايش نمود‌هاي پيري در صورت را مي‌پوشانند و آن‌ها معتقدند که جواني يعني زيبايي و نيازي به دست‌کاري چهره نيست ولي متأسفانه در کشور ما مي‌بينيم که يک دختر جوان 20 ساله با چهره‌اي معصوم آن زيبايي‌ جواني را پشت يک آرايش خيلي غليظ پنهان مي‌کند به طوري که بعضي اوقات سن‌شان را حتي بيشتر نشان مي‌دهد و چهره تغيير مي‌کند. بکش و خوشگلم کن در جامعه امروزي ما متأسفانه به طوري مد شده که انگار آرايش غليظ و جراحي‌هاي زيبايي که پشت سر هم روي صورت‌هايشان انجام مي‌دهند و اصلاً اين کار خوشايند نيست و بالاخره در جامعه ما همه‌گير شده و مي‌بينيم که خانم‌ها از دخترهاي 17 و 18 ساله گرفته تا خانم‌هايي که سنشان بالاتر هستند مي‌بينند که ديدي که اطرافيان دارند به اين نوع آرايش‌هاي غليظ به چه گونه‌اي است. اولين دليلي که مي‌توان به آن اشاره کرد اين افرادي که آرايش‌هاي غليظ مي‌کنند به توجه نياز دارند و دوست دارند در مرکز توجه ديگران قرار بگيرند و از آرايش به عنوان وسيله‌اي براي رسيدن به هدفشان استفاده مي‌ کنند، دومين دليل مي‌تواند خلاء عاطفي و احساسي باشد که ممکن است زنان و دختران جامعه ما بيشتر به آن مبتلا باشند و کسي که مورد توجه قرار نگيرد يعني از نظر عاطفي تأمين نمي‌شوند و با آرايش کردن اين خلاء عاطفي را پر مي‌کند و به طوري که اين خلاء درمان مي‌‌شود. زشتي و زيبايي مسأله کدام است؟ يکي ديگر از اين دلايل اين است که فرد قصد زيبا شدن دارند يعني شايد فکر مي‌کنند که صورتشان ايرادي دارد و بسيار تفاوت با ديگر افراد را دارد که براي پوشاندن عيوب خود و به قصد زيباتر شدن امکان دارد از لوازم آرايش استفاده کنند که در اين مسئله يک طيفي به نظر مي‌رسد که قطعاً هر کسي مي‌تواند از لوازم آرايش استفاده کند و منعي براي افراد وجود ندارد و تا حدي اين مسأله قابل پذيرش است که اين مدنظرشان باشد آرايش غليظ به هيچ عنوان پسنديده نيست حتي اگر صورت عيب و ايراد هم داشته باشد با آرايش غليظ نمي‌توان آن را خيلي پوشاند. دليلي ديگري که در اينجا پيش مي‌آيد اين است که دختران و خانم‌هايي که در جامعه غليظ آرايش مي‌کنند علائمي ديده مي‌شود به نام زشت‌پنداري و در اينجا هست که فکر مي‌کند واقعاً زشت است و زيبايي‌هاي چهره خودش را نمي‌بيند و براي اينکه چهره را زيبا کند دست به يکسري از اعمال جراحي مانند جراحي زيبايي بيني، جراحي گونه و لب و… و کارهاي خيلي زيادي روي صورتشان انجام مي‌دهند جراحي‌ زيبايي خيلي مد شده و در کنار آن‌ها از لوازم آرايش استفاده مي‌کنند و به نوعي اولين فکري که در درونشان است اين است که “من زيبا نيستم و حالا بيايم با عمل جراحي جبرانش کنم و زيبايي را خودم در خودم به وجود بياورم” که در اينجاست يک زيبايي ‌کزايي و يک زيبايي خودساخته در ذهن خودشان به وجود مي‌آيد. افزايش اعتماد به نفس در حد تيم ملي يک مسأله ديگري هم که در خانم‌ها ديده مي‌‌شود مسأله اعتماد به نفس است که عزت نفس‌شان را نشان مي‌دهد و جواني که خودش را دور از بقيه دوستان ببيند و مثل کشورهاي خارجي پيشرفته دنيا زيبايي را در چهره خودش ببيند هيچ وقت چنين عزت نفس و اعتماد به نفس شکننده‌اي نخواهد داشت و تا حالا کساني که از لوازم آرايش استفاده مي‌کنند به صورت افراطي است و اعتقاد به نفس از دست رفته با اين استفاده افراطي از لوازم آرايش جبران مي‌شود. بحث اصلي تقلبي بودن لوازم آرايشي است که تاريخ مصرف و گذشته بودن و… عوارضي هستند که ناشي از استفاده مداوم از اين لوازم آرايش‌هاست و شخصي که دائم از اين لوازم آرايش‌ها استفاده مي‌کند عوارضي در پوست او به وجود مي‌آيد. قاچاق را با عمل خود نگذاريم وارد ايران شود در کشور ما قاچاق مواد لوازم آرايشي خيلي زياد ديده مي‌شود و به راحتي وارد ايران شده و هيچ نظارتي انجام نمي‌دهند و مواد آرايشي به کشور هجوم آورده و دختران و زنان ما نيز از اين لوازم آرايشي استفاده بيش از حد مي‌کنند. در نهايت مي‌توان به يک جمع‌بندي کلي رسيد که براي رهايي از اين وضعيتي که در کشور ما حاکم است و روز به روز هم در حال افزايش است يک فرهنگ‌سازي و يک غني‌سازي فکري و ارزشي انجام گيرد و براي خانم‌هاي جامعه کار خيلي گسترده و وسيع است و بايد به خانم‌هاي جوان جامعه‌مان بگوييم که زيبايي به معني استفاده از لوازم آرايش نيست و خانم‌ها بايد اين زيبايي را در چيز ديگري جستجو کنند و متوجه اين شوند که خداوند و دادار آسمان خودش زيباست و زيبايي را دوست دارد.

 به دنبال سالن زیبایی در  شهر کرج هستید اینجا کلیک کنید

طلا، فقط ۱۷ سال دارد و وقتی درباره دلیل آرایش غلیظی که بر صورتش نقش بسته میپرسی می‌گوید: وقتی با آرایش در جامعه حضور پیدا می‌کنم همه به من بیشتر توجه می‌کنند و احساس دیده شدن پیدا می‌کنم. انگار همه من را بزرگ می‌دانند و از نظرشان دیگر کودک نیستم. این مسئله باعث می‌شود آرایش کنم تا به چشم بیایم آرایش زنان از دید مردان.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا