برترینهای کسب و کارعمومی

ساخت قالب بتن خاص 

وقتی قالب بندی يک عضو بتنی را نتوان با استفاده از قالب بتن مدولار یا استاندارد انجام داد براي آن عضو بايد قالب فلزی بتن خاص طراحی شود. قالب خاص بتن فلزی معمولاً براي سطوح داراي اشکال نامنظم، منحني و داراي زواياي غير قائم ساخته مي شوند. در طراحي اين نوع از قالب فلزی بتن علاوه بر معيارهاي باربري و تغيير شکل بايد امکان باز و بسته کردن و حمل و تنظيم قالب بتن خاص نيز در نظر گرفته شود.

قالب بتن خاص چیست؟

قالب بتن خاص یکی از انواع قالب های فلزی است که در ابعاد و اشکال مشخص و برای پروژه های عمرانی خاصی استفاده می شوند. در پروژ های عمرانی که پیمانکاران نیاز به ساخت قطعات بزرگ دارند و حجم بتن ریزی زیاد است و همچنین برای سازه های دارای فرورفتگی و برجستگی، سازه های دارای قوس و شیب و قسمت های زاویه دار در سازه ها از قالب بتن خاص استفاده می شود.

به صورت کلی اگر با استفاده از ترکیب قالب های مدولار، فیلرها و اتصالات قالب بندی امکان قالب بندی برای یک سازه وجود نداشته باشد، باید برای سازه مورد نظر از قالب های خاص استفاده کرد.

در صورتی که برای ساخت یک مقطع نیاز به قالب بتنی خاص وجود داشته باشد، نقشه قالب به همراه تمام ابعاد و جزئیات باید به شرکت تولید کننده و عرضه کننده قالب ارائه شود. ساخت قالب خاص نیاز به ابزارآلات پیشرفته و نیروی متخصص دارد.

قالب های خاص انواع متفاوتی دارند، قالب های لغزنده (قالب بالارونده، قالب میز پرنده ،قالب لغزنده افقی، قالب لغزنده عمودی)، قالب های پیش ساخته (قالب تیر پیش ساخته، قالب دیوار پیش ساخته، قالب ستون گرد، قالب لوله سیمانی، قالب منهول، قالب موج شکن، قالب تیم لوله بتنی، قالب نیوجرسی)، قالب تونل، قالب لارج پنل و… از انواع آن می باشد.

نکات قالب بتنی خاص

قالب بتن خاص در مقابل قالب بتن مدولار مدت زمان ساخت بیشتری نیاز دارد. قالب های مدولار ابعاد و کاربری تعیین شده ای دارند و مدت زمان تولید آن ها مشخص و کوتاه است. اما قالب های خاص به دلیل پیش نیازهای متفاوت، زمان بیشتری برای تولید نیاز دارند. بنابراین اگرنیاز به سفارش قالب بتن خاص دارید، باید با در نظر گرفتن زمان آغاز بتن ریزی، سفارش ساخت بدهید.

علاوه بر ساخت با کیفیت قالب بتن خاص باید به سهولت تنظیمات و اتصالات، حمل و نقل و باربری نیز توجه کرد.

طراحی برخی از قالب های بتن مانند قالب تونل لاینینگ و قالب بالا رونده به صورتی است که قابلیت حرکت دادن بدون دمونتاژ (باز کردن) آن ها فراهم است.

برای ساخت این قالب ها باید حتما از نیروی ماهر و کارآزموده استفاده کرد که توانایی کار با تجیهزات پیشرفته را داشته باشند.

تهیه نقشه قالب باید حتما تحت نظارت مشاور و مهندس سازه صورت پذیرد. مهندسین سازه اطلاعات کاملی از نحوه طراحی قالب برای استحکام هر چه بیشتر آن دارند، در نتیجه قالب با استاندارد تولید شده و با اطمینان کامل قابل استفاده خواهد بود.

ضخامت ورق قالب های خاص

ضخامت قالب خاص با توجه به نوع قالب و سازه مورد نظر تعیین می شود، ضخامت برخی از قالب های خاص حتی تا 8 میلی متر نیز می رسد. این ضخامت در قالبهای مدولار 3 الی 5 میلی متر است.

کاربرد قالب بتن خاص

برای ساخت سازه هایی که زاویه 90 درجه دارند از قالب مدولار یا قالب های معمولی استفاده می شود. اما در صورتی که نیاز به ساخت سازه با زاویه ای غیر از 90 درجه باشد، باید از قالب بتن خاص استفاده شود. به صورت کلی اگر امکان قالب گیری با قالب های بتن لبه خم و تسمه ای وجود نداشته باشد، نیاز به استفاده از قالب بتن خاص می باشد.

در صورتی که مقطع های سازه بیش از اندازه بزرگ باشند، امکان قالب بندی با قالب های مدولار ممکن نیست و باید از قالب های خاص برای ساخت سازه استفاده کرد.برای مثال در ساخت سدها، سیلوها، برج های بلند، تونل و… از انواع قالب های خاص استفاده می شود.

مراحل ساخت و سفارش قالب بتن خاص

برای سفارش قالب بتن خاص باید مراحل زیر را طی کرد:

طراحی قالب بر اساس نوع سازه و تهیه نقشه قالب: در ابتدا باید با توجه به نوع سازه طراحی برای قالب انجام شود، سپس نقشه تهیه شده از قالب توسط مهندسین فنی بررسی شده و بعد از تایید نقشه وارد پروسه ساخت در کارگاه می شود.

برآورد وزن و قیمت قالب بتن : بعد از تایید نقشه قالب، وزن ورق مورد استفاده و قیمت آن برآورد می شود.

صدور پیش فاکتور و تعیین تاریخ تحویل: سپس در صورتی که توافق بر سر قیمت انجام شود، پیش فاکتور (برشکاری و ساخت) با ذکر تاریخ تحویل برای پیمانکار، مجری طرح و..صادر می شود.

تولید قالب بتن خاص توسط تجهیزات پیشرفته: در نهایت قالب برای ساخت به کارگاه سپرده شده و توسط نیروهای ماهر و تجیهزات پیشرفته تولید می شود.

همچنین درحین تولید قالب خاص، نکات ساخت اطلاع داده می شود.

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که باید مشخصات دقیق مانند ابعاد، مواد اولیه، میزان فشار و…) و کاربری قالب خاص را به صورت دقیق برای تولید به شرکت سازنده اعلام کنید.

برای سفارش قالب بتن خاص می توانید از طریق شماره با کارشناسان عمران مارکت در ارتباط باشید.

قیمت قالب بتن خاص

قیمت قالب بتن خاص بالاتر از قیمت قالب های مدولار است، به دلیل اینکه برای تولید نیاز به نیروی ماهر، تجهیزات پیشرفته و مدت زمان بیشتری دارد. همچنین با توجه به اینکه مراحل تولید شامل تهیه نقشه و محاسبات مورد نیاز است، این روندها نیز باعث افزایش قیمت تولید قالب بتن خاص می شود. کیفیت مواد اولیه نیز بر قیمت قالب بتن خاص اثر گذار است، هرچقدر کیفیت بالاتر باشد، به همان میزان، قیمت افزایش پیدا می کند.

علاوه براین با توجه به نوسانات و متغیر بودن قیمت مواد اولیه و متغییر بودن هزینه دستمزد نیروی کار، هزینه تولید قالب بتن خاص متغییر است، به همین دلایل قیمت تولید قالب خاص از شرکت به شرکتی دیگر متفاوت می باشد.

با توجه به این که قیمت و کیفیت دو فاکتور مهم برای خرید قالب بتن خاص به حساب می آید، شرکت عمران مارکت در تلاش است تا تمامی قالب های خاص را با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای مشتریان خود فراهم کند. برای هر گونه مشاوره در خصوص تهیه قالب خاص مورد نظر خود می توانید با شماره    با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 فروش قالب بتن خاص

بسیاری از قالب های خاص مانند قالب ستون گرد، قالب های لوله بتنی و … به صورت آماده برای فروش در بازار موجود است. اما فروش قالب بتن خاص تنها در برخی از شرکت های تولید کننده قالب فراهم است. عمران مارکت یکی از عرضه کننده های قالب های بتنی خاص می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا