رویدادها

سارقان مسافربرنما با نوشیدنی جان دو راننده را گرفتند

جانشین رئیس پلیس جنایی پایتخت از انهدام باندی که اعضای آن در حین نوشیدن مشروبات سمی از رانندگان سرقت می کردند، خبر داد و گفت: دو راننده به هوش نیامده و در دو فقره سرقت جان خود را از دست دادند.

به گزارش اخبار ما، گزارش هایی مبنی بر سرقت از راننده در حالت بیهوشی و در پوشش سرنشین بسته در روزهای پایانی سال گذشته به پلیس آگاهی ارسال شد. این موارد در حال بررسی است. به پلیس اطلاع داده شد که چند روز بعد در 15 فروردین جسدی که شبیه مفقودی بود در کویر زرندیه کشف شد. جسد راننده کشف شد، گزارش پزشکی قانونی در مورد چگونگی مرگ او و نحوه ای که گزارش های قبلی این ظن را در میان کارآگاهان پلیس ایجاد کرد که احتمالاً ارتباطی بین قتل و سایر سرقت ها وجود ندارد.

رسیدگی به این پرونده با محوریت معاونت مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ ادامه یافت تا اینکه 10 روز بعد جسد دیگری کشف شد که به همان شکل جسد قبلی بر اثر مصرف دوز بالای قرص های خواب آور جان خود را از دست داد. . تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران با استفاده از روش های فنی و پلیسی ردی از عاملان جنایت را پیدا کردند و برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.

ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی 6 نفر از اعضای این باند را در اقدامات جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند که با اجاره مشروبات الکلی مسموم و بیهوشی رانندگان اقدام به اجاره خودروهای سواری شخصی و سرقت خودرو و اشیای قیمتی رانندگان می کردند.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون افزایش سرمایه نیروی انتظامی با تایید این خبر به اخبار ما گفت: اعضای این باند شش نفره که سرکرده اصلی آن نیز دستگیر شد، خودروهای سواری را در خیابان اجاره می کردند و تعارف با بیدمشک، آبغوره می کردند. و سایر نوشیدنی های سمی حاوی مقادیر زیادی قرص خواب آنها را بیهوش کرده و خودرو و اشیاء قیمتی آنها را به سرقت برده است.

نثاری با بیان اینکه این افراد به 6 فقره سرقت به همین صورت اعتراف کردند، گفت: با اولین اعترافات این افراد مشخص شد که راننده پس از بیهوشی در بیابان های اطراف تهران و غیره رها شده است که متاسفانه دو نفر یکی فوت کرده و یکی در حوالی. 48 و دیگران حدود 39.

وی با بیان اینکه این گروه از اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: سارقان اعتراف کردند که پس از سرقت، قطعات خودرو را در مراکز فروش کالاهای فرسوده می فروختند و قطعات اصلی خودرو را به زباله گردها می فروختند.

معاون علمی مبارزه با جرایم جنایی آیا اعضای این باند پرونده دارند یا خیر؟ وی بیان کرد: یکی از اعضای این باند دارای پرونده و بقیه فاقد پرونده بودند.

نثاری گفت: هیچ یک از خودروهای مذکور تاکسی نبوده و مسافربر بوده اند. بارها گفته شده و باز هم هشدار می دهیم که رانندگان از افراد ناشناس و سرنشینان آنها نوشیدنی و غذا دریافت نکنند.

یکی از مظنونان در این رابطه به اخبار ما گفت: یکی از این افراد به من گفت که به دربستا بروم، در میانه راه گفت یکی از همراهانش در بیمارستان است و ما در حال رانندگی با او هستیم، خودرویی با دو لیوان نسکافه وارد شد و یک بار یک لیوان دیگر به من داد و حدود 20 دقیقه بعد بیهوش شدم و چند روز بعد به هوش آمدم.

دادستان دیگری نیز گفت: روزه گرفتم، حوالی ساعت 21 در میدان خراسان ماشین را قفل کردند و برایم شیر خریدند. گفتند افطار بخور که گفتم خوردم اما با اصرار به من شیر دادند و متوجه چیزی نشدم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا