برترینهای کسب و کارعمومی

سایبان کولر چگونه با بارش‌های بارانی سازگار است؟

استفاده از سایبان برقی کولر در مناطق گرم و خشکی مانند ایران بیشتر از هزار سال قدمت دارد. در چنین مناطقی مردم از این تجهیزات برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، استفاده می‌کردند. حتی بدوی ترین افراد هم می‌توانستند از اشکال مختلف سایبان‌ها بهره بگیرند؛ چرا که سایبان سازه‌ای بسیار ساده و منعطف بود.

در دنیای مدرن امروزی هم سایبان‌ها همچنان کاربرد خود را حفظ کرده و از اهمیت بسیاری برخوردارند. امروزه دیگر سایبان‌ها تنها به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از نفوذ نور خورشید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه آن‌ها وسیله‌ای برای محافظت از اشیاعی مانند کولر هستند و حتی می‌توانند در دکوراسیون هم تاثیر گذار باشند. اما سوالی که شاید برای شما پیش آمده باشد، چگونگی ست کردن سایبان کولر با دکوراسیون است؟ ما هم در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم ضمن بررسی سایبان‌های کولر شما را با نحوه ست کردن آن‌ها با دکوراسیون محیط آشنا سازیم. همراه ما باشید!

سایبان‌های کولر برای چه نوع کولرهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

قبل از آنکه در مورد نحوه ست کردن سایبان‎های کولر اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم، می‌خواهیم شما را به خوبی با سایبان‌های کولر و اینکه اساسا این سایبان‌ها برای چه نوع کولرهایی استفاده می‌شود، آشنا سازیم.با توجه به اینکه معمولا چه کولرهای آبی و چه کولرهای گازی خارج از محیط خانه قرار می‌گیرند، باید برای هر دوی آن‌ها از سایبان استفاده کرد. شما می‌توانید با نصب سایبان روی کولرآبی خود از فرسایش آن جلوگیری کرده و عملکردش را بهبود ببخشید.نصب هم روی پنل خارجی کولر، از تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری کرده و کندانسور را از خرابی زودهنگام محفوظ می‌دارد. حال که شما در مورد سایبان اطلاعاتی به دست آوردید، بهتر است نسبت به مزایا و کاربردهای آن هم اطلاعاتی کسب کنید.

How is the cooler canopy compatible with rain showers?

استفاده از سایبان چه مزایای دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، معمولا پنل کولرهای گازی و خود کولرهای آبی خارج از محیط سرپوشیده خانه یا اداره قرار می‌گیرند؛ از همین رو بهتر است که برای محافظت از آن‌ها از استفاده کرد. به طور کلی استفاده و نصب سایبان کولر دارای مزایای زیر است:

  • جلوگیری از فرسوده شدن بدنه کولر
  • افزایش طول عمر و پیشگیری از خراب شدن قطعات
  • بهبود عملکرد کولر و بازده آم
  • کاهش 20 درصدی استفاده از برق
  • کم شدن 20 تا 25 درصدی در مصرف آب
  • موتور کولر از آسیب دیدگی در امان می‌ماند؛ افزایش دمای موتور یکی از دلایل سوختگی کولرهای آبی است که با نصب سایبان می‌توان از آن جلوگیری کرد.
  • جلوگیری از تغییر رنگ و زنگ زدگی بدنه کولر
  • کاهش صدای کولر
  • محفوظ نگه‌داشتن کولر از عوامل محیطی مانند بارش باران و برف در فصول سرد سال
  • شیوه نصب ساده
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به کاربرد و کارایی سایبان

انواع مختلف سایبان‌های کولر

اگر می‌خواهید بدانید که سایبان‌های کولر را چگونه می‌توان با دکوراسیون خانه ست کرد، باید نسبت به انواع آن اطلاعاتی داشته باشید و سپس باتوجه به دکوارسیون کلی خانه از مناسب‌ترین سایبان استفاده نمود. به طور کلی سایبان‌ کولر را می‌توان به انواع مختلف زیر تقسیم بندی کرد:

سایبان‌های تاشو

سایبان‌های تاشو از نمونه سایبان‌های مدرن هستند که می‌توان به زیبایی آن را با دکوراسیون مدرن خانه ست کرد.در ساخت این مدل سایبان‌ها از فناوری‌های نوین استفاده شده و شما می‌توانید با توجه به نور خورشید، آن را به کمک ریموت کنترل باز و بسته کنید. این مدل از سایبان‌ها می‌توانند به خوبی از کولر شما در مقابل عوامل محیطی مانند نور خورشید، بارش باران و برف محافظت کنند. سایبان‌های تاشو برقی برای استفاده در محیط‌ها و دکوراسیون‌های مدرن مناسب‌اند، البته برای این منظور بهتر است که رنگ و طرح پوشش سایبان را با دکوراسیون محیط ست کرد.

سایبان‌های ثابت

این مدل سایبان‌ها به صورت دائمی و همیشگی طراحی شده‌اند و ستون‌هایی برای افزایش استحکام آن‌ها در طراحیشان به کار گرفته شده است. اگر تنوع طلب نیستید و عادت ندارید دکوراسیون خود را زود به زود تغییر دهید، می‌توانید از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید. البته بازهم به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از سایبان‌های ثابت در محیط طرح، رنگ و نوع پوشش سایبان را با توجه به دکوراسیون کلی محیط انتخاب کنید.

سایبان‌ بازویی متحرک

این سایبان‌ها از انواع قدیمی  به شمار رفته و می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد. استفاده از متحرک برای آپارتمان‌های قدیمی مناسب‌تر بوده و به خوبی با محیط آن‌ها ست می‌شود. این مدل سایبان‌ها امروزه با پوشش‌های مختلفی طراحی و تولید شده و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون کلی خانه مناسب‌ترن را انتخاب نمایید.

سایبان‌های قابل حمل

از دیگر مدل سایبان‌هایی که امروزه نمونه‌های آن را در مکان‌های مختلفی مشاهده می‌کنیم، قابل حمل هستند. این مدل سایبان‌ها بسیار پرکاربرد بوده و جزو بهترین سایبان‌های کولر به حساب می‌آیند.سایبان‌های قابل حمل دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند، که این مسئله به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را در شرایط و مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید.ضمن اینکه خود این سایبان‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایبان قابل حمل چتری: این مدل سایبان‌ها همانطور که از نام آن‌ها پیداست، شبیه چتر هستند و برای استفاده روی کولر و سیستم سرمایشی خانه‌های ویلایی بسیار مناسب‌اند؛ چرا که به راحتی با چنین فضاهایی ست می‌شوند.
  • سایبان قابل حمل خیمه‌ای: ظاهر سایبان‌های قابل حمل خیمه‌ای شباهت زیادی به خیمه داشته و اگر یک خانه باغ زیبا دارید، می‌توانید برای پوشش کولر از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید.
  • سایبان قابل حمل خود ایستا: سایبان‌های خود ایستا از دیگر مدل سایبان‌های بسیار کاربردی هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های این سایبان‌ها سادگی در حمل و نقل آن‌هاست، البته نباید این را هم فراموش کرد که سایبان‌های قابل حمل مقاومت و استحکام چندانی ندارند؛ ازهمین رو نمی‌توان آن‌ها را در محیط‌هایی با شرایط آب و هوایی بد استفاده کرد.

انواع سایبان‌ها با توجه به پوشش آن‌ها

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام خرید و انتخاب سایبان باید به آن توجه کنید، پوشش سایبان است. پوشش سایبان باید به گونه‌ای انتخاب شود که سایبان با محیط مورد نظر شما ست گردد، در واقع باید بدانید که پوشش سایبان تا حد زیادی روی دکوراسیون و ظاهر محیط تاثیر می‌گذارد.جنس و متریالی که برای ساخت یک سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر اینکه روی ظاهر سایبان تاثیر می‌گذارد، در طول عمر و دوام سایبان هم نقش اساسی ایفا می‌کند. با توجه به این توضیحات باید بگوییم که هنگام خرید سایبان باید نسبت به انتخاب جنس پوشش سایبان، طرح و رنگ آن توجه بسیاری داشته باشید.

از نظر جنس پوشش، سایبان‌ها را می‌توان در انواع زیر دسته‌بندی کرد:

  • سایبان آکریلیک
  • سایبان متشکل از مواد طبیعی
  • سایبان فلزی
  • سایبان وینیل
  • سایبان فایبرگلاس

هنگام خرید سایبان کولر باید به چه مواردی توجه کرد؟

بهتر است قبل از خرید سایبان برای کولر مواردی را مد نظر قرار دهید، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت

از مهم‌ترین گزینه‌ها و مواردی که باید هنگام خرید سایبان به آن توجه داشته باشید، قیمت آن است. با توجه به اینکه سایبان‌ها دارای انواع مختلفی هستند، شما می‌توانید مناسب‌ترین را با توجه به بودجه خود تهیه کنید.

نوع

بسته به مدل کولر و حالت قرارگیری آن باید نوع خاصی از سایبان‌ها را مورد استفاده قرار دهید. برای مثال اگر ساختمان‌های بلند کولر شما را احاطه کرده‌اند و تنها ساعتی از روز نور خورشید به آن می‌تابد، شما می‌توانید از مدل‌های سقفی استفاده کرده و دیگر مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهید بود. در غیر این صورت اگر کولر ساعات زیادی در روز جلوی نور آفتاب قرار دارد، استفاده از یک سایبان فول کاور انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

جنس

همانطور که اشاره کردیم، پوشش سایبان با استفاده از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. شما هنگام خرید بهتر است توجه کنید که جنس سایبان را به گونه‌ای انتخاب نمایید که بتواند در برابر عوامل محیطی از کولر شما محافظت کند. ضمنا سایبان نباید از جریان هوا داخل کولر جلوگیری نمایید.

نوع نصب

برخی از سایبان‌ها مانند سایبان‌های ثابت به مصالح ساختمانی برای نصب نیاز دارند، اما برخی دیگر مانند سایبان‌های چتری قابل حمل به راحتی روی کولر قرار گرفته و برای نصب به هیچگونه تجهیزاتی نیاز نخواهند داشت. پس قبل از خرید این نکته را هم مد نظر قرار دهید.

سایز کولر

باتوجه به اینکه کولرها دارای سایزهای مختلفی هستند، شما باید سایز و ابعاد سایبان را بر اساس سایز کولر خریداری نمایید، در غیر این صورت هنگام نصب شما با مشکل مواجه می شوید.

برند

بدون شک برند می‌تواند، تعیین کننده کیفیت سایبان باشد؛ پس نباید این را فراموش کنید.

نکاتی مهم در رابطه با نحوه نگهداری کولر

  • برای افزایش طول عمر سایبان بهتر است که سایبان را در فصول سرد سال، جمع کنید. البته در صورتی که جنس سایبان ضد آب باشد، نیازی به انجام این کار نیست.
  • حتما سایبان‌ها را به خوبی در جای خود محکم و نصب نمایید. در صورتی که فکر می‌کنید از عهده این کار بر نمی‌آیید بهتر است که از نصاب کمک بگیرید.
  • طوری سایبان را نصب کنید که به هیچ عنوان آبی روی آن جمع نگردد. اگر آب مدت زمان زیادی روی سایبان جمع شود، بدون شک آن را پوسیده می‌کند.

جمع‌بندی

ما در این مطلب شما را با سایبان‌های کولر آشنا ساخته و اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها در اختیار شما قرار دادیم. همانطور که دریافتید، سایبان‌های کولر روی ظاهر و دکوراسیون تاثیرات زیادی می‌گذارند؛ از همین رو قبل از خرید باید حتما به نوع، طرح و رنگ پوشش سایبان توجه کرده و آن را متناسب بیکی از کاربردی‌ترین انواع سایبان‌ها، سایبان‌های کولر هستند. سایبان‌های کولر از تجهیزاتی به‌شمار می‌روند که استفاده از آن روی کولر در طول فصول مختلف سال ضروری به نظر می‌رسد.

اما به نظر شما دلیل ضرورت استفاده از سایبان‌های کولر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که سایبان‌های کولر به خوبی می‌توانند از کولر شما محافظت کنند. با این حال اگر نسبت به این مسئه اطمینان کافی ندارید، بهتر است در ادامه این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که قصد داریم در مورد سازگاری سایبان‌های کولر با بارش‌های بارانی و مواردی از این قبیل صحبت کنیم!

دکمه بازگشت به بالا