بین الملل

سخنرانی لاوروف در مجمع عمومی: به وحدت نیاز است تا شکاف جدید/ آمریکا مدل خود را تحمیل نکند

سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت: دامنه تهدیدهای فرامرزی در همه جا در حال گسترش است و “رویکرد قدرت” را می توان بیشتر و بیشتر به جای قوانین بین المللی اعمال کرد. در مورد اصول نظم جهانی بین قدرتهای پیشرو اجماع وجود ندارد.

او گفت که برای روسیه واضح است که تهدیدها و چالش ها تنها با تلاش مشترک و پایبندی دقیق به هنجارهای بین المللی حقوق بین الملل قابل حل است. اول از همه ، اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد. سازمان ملل متحد باید از “پتانسیل کامل” خود استفاده کند.

لاوروف تاکید کرد که سازمان ملل متحد باید نقش هماهنگ کننده مرکزی را در سیاست جهانی ایفا کند و پتانسیل چندجانبه گرایی جهانی و مشروعیت آن را به طور کامل نشان دهد.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که اخیراً چندین تلاش برای “کاهش” نقش سازمان ملل متحد یا تبدیل آن به “ابزاری انعطاف پذیر” برای ترویج منافع ملی خودخواهانه انجام شده است.

وی از مفهوم “حاکمیت قانون” که غرب دائماً در گفتمان سیاسی استفاده می کند و مغایر با قوانین بین المللی است انتقاد کرد. لاوروف گفت که پیشنهاد اخیر ایالات متحده برای اجلاس “بیشتر” دموکراسی در روح جنگ سرد است ، زیرا این جنگ صلیبی ایدئولوژیک جدیدی را علیه همه مخالفان اعلام کرد.

وی گفت این برخلاف درخواست رئیس جمهور بایدن برای پایان بخشیدن به تقسیم جهان به بلوک های مخالف است.

وی از ایالات متحده و متحدان غربی آن به دلیل اختلاف نظر در اجماع دموکراتیک انتقاد کرد و از ایالات متحده خواست که “مدل توسعه” خود را به دیگران تحمیل نکند و استدلال کرد که حاکمیت قانون “بر اساس استانداردهای دوگانه” است.

لاوروف گفت که استفاده از تحریم ها و محدودیت های یک جانبه علیه کشورها ، امتیازات معماری شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از جنگ جهانی دوم را تضعیف کرده است که بارها و بارها با توجه به سناریوهای فاجعه بار و چالش های جهانی قابل اعتماد بود. جهان امروز به وحدت قبل از شکاف جدید نیاز دارد.

این دیپلمات کهنه کار روسی افزود: روسیه به شدت از رد هر گونه رویارویی و کلیشه و تلاش مشترک در انجام وظایف کلیدی توسعه حمایت می کند.

وی از شورای امنیت خواست تا اصلاحات جدی را در راستای واقعیت نظم جهانی غیر متمرکز انجام دهد و نمایندگی خود را در آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین افزایش دهد و اقدامات جمعی واقعی انجام دهد.

لاوروف به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تشکیل جلسه پنج عضو دائم این شورا – چین ، فرانسه ، روسیه ، ایالات متحده و بریتانیای کبیر – برای بحث صریح مسائل ثبات جهانی اشاره کرد. آنها باید اطمینان حاصل کنند که قایق در موج سیاست های جهانی روی آب می ماند. در کار مشترک ، علیرغم اختلافات و به نفع عموم ، باید بتوان ماموریت شرافتمندانه سازمان ملل متحد را انجام داد ، این نسل فعلی را از گرسنگی و نسلهای آینده را از گرسنگی و بیماری نجات داد ، و از صلح ، ثبات و دموکراتیک برخوردار بود. آینده برای همه در نهایت ، اجازه دهید هشتگ #UNCharterIsOurRules را پیشنهاد کنم.

311311

دکمه بازگشت به بالا