اقتصادیبرترینهای کسب و کار

سود وام طلا چند درصد است

رئیس بانک کارگشایی گفت: در صورت کامل بودن مدارک متقاضی و با ارائه طلا، جواهر یا مسکوکات در مدت ۲ ساعت تسهیلات  وام طلا پرداخت می‌شود.
محمود امیری فرد در رابطه با ماهیت این بانک افزود: بانک کارگشایی با تصویب وزرا در سال ۱۳۰۵ ایجاد شد، در آن زمان به علت محدود بودن تعداد بانک‌ها مردم به پول و وام دسترسی نداشتند و مجبور بودند برای حل مشکلات خود به صرافی مراجعه کنند و صرافان نرخ بالایی را اعمال می‌کردند که گاهی اصل مال فرد نیز از بین می‌رفت.

او افزود: موسسه رهنی کارگشا از ابتدا این رسالت را داشت که مشکلات مردم را در مقابل اخذ وثیقه‌های ارزشمند حل کند. این بانک از واحدهای بانک ملی محسوب می‌شود. بانک کارگشایی یا موسسه رهنی انواع و اقسام اموال منقول را رهن می‌گیرد و به متقاضیان وام پرداخت می‌کند.

How many percent is the gold loan interest

امیری با بیان اینکه در بانک کارگشایی دو نوع عقد تسهیلاتی با عنوان قرض الحسنه و تسهیلات جعاله وجود دارد، گفت:

شرایط وام قرض الحسنه بانک کارگشایی

وام قرض الحسنه هم اکنون به مقدار ۵ میلیون تومان در مقابل توثیق ۲۵ گرم طلای ساخته شده و جواهرات است. مدت این وام یکسال و نرخ آن ۴ درصد است، البته مبلغی تحت عنوان حق الحفاظه از فرد دریافت می‌شود و متقاضی در پایان یک سال پول را پرداخت و طلا را خارج می‌کند.

شرایط وام جعاله بانک کارگشایی

او ادامه داد: تسهیلات جعاله نیز به مقدار ۲۰ میلیون تومان در مقابل توثیق ۵۰ گرم طلای ساخته شده، جواهرات و مسکوکات است مدت این وام یکسال و نرخ آن ۲۳ درصد است البته مبلغی نیز تحت عنوان کارمزد ارزیابی و حق نگهداری طلا از فرد دریافت می‌شود.

رئیس بانک کارگشایی بیان کرد: هم اکنون تعداد شعب‌های بانک کارگشایی در تهران ۳ عدد است و ۱۰ شعبه نیز در مرکز بعضی استان‌ها وجود دارد، همچنین در بعضی از شهرستان‌های ۴۲ دایره در شعب اصلی بانک ملی وجود دارد.

او با بیان اینکه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات، شناسنامه، کارت ملی و داشتن حساب در بانک ملی یا کارگشایی است، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۹۰ هزار تسهیلات جعاله به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در کل کشور پرداخت شده و ۹۰ هزار تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که از این میزان حدود ۳۰ هزار تسهیلات جعاله و ۲۰ هزار قرض الحسنه را شعبه مرکزی بانک کارگشایی پرداخت کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: رسالت اصلی بانک کارگشایی کمک به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه با حمایت‌های بانک ملی است توصیه ما این است که مردم طلای خود را به بانک کارگشایی بدهند تا علاوه بر داشتن امنیت از تسهیلات نیز بهره ببرند. همچنین گفتنی است که در صورت کامل بودن مدارک در مدت ۲ ساعت تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.

 

سود وام طلا یکی از مواردی است که ممکن است متغیر باشد و بسته به شرایط بازار، اقتصادی و توافقات بانک یا مؤسسه مالی، متغیر باشد. در زمای که این پاسخ نوشته می‌شود (ژانویه 2022)، دقیقاً نمی‌توان به شما یک درصد مشخص برای سود وام طلا اعلام کرد.

سود وام طلا معمولاً به عواملی نظیر نرخ سود کلان (نرخ سود مرکب)، شرایط اقتصادی کلان، نرخ افتراق (spread) بین نرخ خرید و فروش طلا، و نحوه محاسبه سود وام توسط بانک یا مؤسسه مالی وابسته است.

برای دریافت اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد سود وام طلا، بهتر است به بانک‌ها، مؤسسات مالی، یا نمایندگان معتبر در زمینه وام طلا در منطقه‌تان مراجعه کنید و شرایط مربوط به وام را از آنها درخواست کنید. همچنین، مهم است که شرایط و هزینه‌های احتمالی مانند هزینه پرداخت اولیه، مدت زمان بازپرداخت، و هزینه‌های مرتبط با وام را به دقت مطالعه کنید.

بله، ممنون از اظهارات شما. به عنوان توصیه‌های افزوده، می‌توانید در انتخاب و اعلام سود وام طلا به موارد زیر نیز توجه کنید:

  1. 1. نرخ سود مرکب: برخی از وام‌ها از نرخ سود مرکب استفاده می‌کنند. این به این معناست که سود به میزان سالانه محاسبه شده و به میزان اصل اصلی اضافه می‌شود. از این جهت، اطلاعات در مورد نرخ سود مرکب برای شما مهم است.
  2. 2. شرایط بازپرداخت وام: مطالعه دقیق شرایط بازپرداخت وام طلا نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. بررسی کنید که زمان بازپرداخت چقدر است و آیا می‌توانید به راحتی با این شرایط موافقت کنید یا خیر.
  3. 3. هزینه‌های مرتبط: علاوه بر سود وام، هزینه‌های دیگر نیز ممکن است در اختیار شما قرار گیرد. این هزینه‌ها شامل هزینه پرداخت اولیه، هزینه‌های مدیریت وام، و هزینه‌های دیگر مرتبط با معامله ممکن است باشد.
  4. 4. نقدشوندگی وام: مهم است که بفهمید آیا وام شما نقدشوندگی دارد یا خیر. اگر شما نیاز به نقدشوندگی دارید، مطمئن شوید که شرایط وام این امکان را فراهم می‌کند.
  5. 5. معاملات فوری و متفرقه: برخی از وام‌ها ممکن است معاملات ویژه یا شرایط خاصی برای تسهیل وامدهی فوری داشته باشند. این موارد را نیز بررسی کنید و مطالعه کنید.

همواره پیشنهاد می‌شود قبل از امضاء هرگونه توافقی، شرایط و هزینه‌های مربوط به وام را با دقت مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم، از مشاوره حرفه‌ای نیز بهره ببرید.

  1. 6. تأثیرات نوسانات بازار طلا: طلا یکی از سرمایه‌گذاری‌های معمول در بازارهای مالی است و قیمت آن ممکن است تحت تأثیر نوسانات بازار طلا قرار گیرد. در انتخاب وام طلا، ممکن است میل به درک و پیش‌بینی نوسانات بازار طلا و تأثیر آن بر شرایط وام داشته باشید.
  2. تحقیق در مورد بانک یا مؤسسه مالی انتخابی: تحقیق کنید که بانک یا مؤسسه مالی ای که قصد درخواست وام از آن را دارید، به عنوان یک شرکت معتبر و قابل اعتماد شناخته شده است. نظرات و تجربیات دیگران، نمرات اعتباری، و شهرت این مؤسسه ممکن است در تصمیم‌گیری شما مؤثر باشد.
  3. 8. پیش‌بینی زمانی برای دریافت وام: تعیین کنید که چقدر زمان ممکن است برای پردازش وام طلا و انتقال مبلغ به حساب شما طول بکشد. در برخی موارد، نیاز به نقدشوندگی و دسترسی سریع به مبلغ ممکن است نقشی اساسی داشته باشد.
  4. 9. شرایط پیش‌پرداخت و اقساط: شرایط پرداخت پیش‌پرداخت و اقساط مهم است. بررسی کنید که آیا شرایط پرداخت متناسب با وضعیت مالی شماست و آیا می‌توانید آنها را به راحتی پیش ببرید.
  5. 10. محدودیت‌ها و قوانین وام: محدودیت‌ها و قوانین مربوط به وام طلا نیز بررسی شود. این شامل مواردی نظیر محدودیت در استفاده از مبلغ وام، مقدار حداقل و حداکثر وام، و شرایط تخصیص وام می‌شود.
  6. 11. تأثیرات متغیرات اقتصادی: تغییرات در شرایط اقتصادی می‌تواند تأثیری بر شرایط وام طلا داشته باشد. این ممکن است شامل تغییرات در نرخ سود کلان، نرخ تورم، و دیگر عوامل اقتصادی باشد.

همواره توصیه می‌شود که شما پیش از انجام هر گونه تعهد مالی، شرایط و جزئیات قرارداد را با دقت مطالعه کرده و در صورت لزوم، با مشاوره حرفه‌ای مالی مشورت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا