برترینهای کسب و کارعمومی

شرکت سازنده پایه پرچم

اکثر شرکت ها و سازمان ها پرچم مرتع مخصوص به خود را دارند که بیانگر برند آن ها می باشد. حتما مشاهده کرده اید که در بسیاری از این شرکت ها یا میادین اصلی شهرها پرچم هایی با ارتفاع بلند نصب شده است. برای نصب این پرچم ها نیاز به پایه پرچم فلزی مقاوم داریم. چرا که در این ارتفاع شدت باد بسیار مهم و تاثیرگذار است. مازیار صنعت با تجربه چند دهه تولید انواع پایه های فلزی توانمندی بالایی در تولید پایه پرچم های مرتفع دارد. در ادامه به پارامترهای مهم در تولید و قیمت پایه پرچم فلزی می پردازیم با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در تولید پایه پرچم

این محصول را با نام های پایه پرچم مرتفع، میله پرچم چندوجهی و پایه پرچم لوله ای نیز می شناسند.

  • ارتفاع-ابعاد-اندازه: لوله ای با ارتفاع ۳ – ۱۲ متر و چند وجهی با ارتفاع ۱۸-۳۰ متر
  • مواد اولیه: فولاد ST37 ضخامت ورق معمولاً بین 3 الی 5 میلیمتر
  • پوشش: گالوانیزه گرم – رنگ پودری الکترواستاتیکی
  • سایر: استفاده از جوشکاری CO2 – اتصال در دو مدل فلنچی و تبدیل جوشی – استفاده از سیستم چرخش ۳۶۰ درجه به جهت جلوگیری از پیچ خوردن پرچم و همینطور همواره در جهت باد قرار گرفتن
  • کشش: مقاوم در برابر باد تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت
  • قیمت میله پرچم: در بخش پایه فلزی می توانید بازه  که فرایند تولید مشابه ای دارد را ببینید. اما جهت دریافت و ثبت سفارش کلیک کنید.

در ادامه به معرفی انواع پایه پرچم و ویژگی های آن ها می پردازیم با مازیار صنعت همراه باشید.

انواع پایه پرچم

واحد پایه فلزی در مازیار صنعت، دو نوع پایه پرچم به نام پایه مرتفع و پایه لوله ای تولید می کند. این پایه ها در اماکن مختلف دولتی و خصوصی جهت نصب پرچم ملی کشورمان یا پرچم هایی با نماد شرکت ها و سایر مراکز، تولید می شوند. چه عواملی در تعیین ارتفاع پایه تاثیرگذار است ؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم. ارتفاع این سازه برمبنای اصول زیر تعیین می شود:

  • وسعت دید و شعاع دایره ای که انتظار می رود پرچم دیده شود
  • وضعیت جغرافیایی محل مورد نظر
  • میزان باد منطقه و نیروهای وارده خارجی
  • نوع خاک منطقه

تمام عوامل ذکر شده در فوق حائز اهمیت هستند و تعیین کننده ارتفاع مناسب برای دکل پرچم می باشند. در ادامه میبینیم که ارتفاع دکل پرچم ایران تعیین کننده جنس مواد تشکیل دهنده دکل را تعیین می کنند. با مازیار صنعت همراه باشید. این پایه ها به دو شکل لوله ای تا ارتفاع ۱۲ متر و همچنین چند وجهی در دو مدل ثابت با قرقره  و گیربکس دار با هد قابل چرخش از ارتفاع ۱۸ تا ۳۰ متر با پوشش و رنگ مایع تولید می گردند. همچنین مطابق استاندارد آمریکا طول پرچم ۱.۵ برابر عرض آن می باشد. در ادامه با پایه مرتفع بیشتر آشنا می شویم.

پایه مرتفع یا دکل پرچم مرتفع یک سازه فلزی چندوجهی گالوانیزه گرم می باشد که جهت برافراشتن پرچم هایی با ابعاد بسیار بزرگ، در مناطق باز که دارای چشم انداز وسیع می باشند به کار می رود. از نظر سازه و تولید بسیار به سازه های شباهت دارد. تولید این نوع از پایه ها با توجه به بلندی و ارتفاعی که دارد به علت فشار باد ،امری بسیار تخصصی و حساس است و متناسب با موقعیت جغرافیائی محل نصب بر اساس محاسبات علمی و دقیق به همراه تجهیزات مدرن و دانش تخصصی این حیطه انجام می پذیرد.

نمایی که این محصول ایجاد می کند، ضمن زیبا سازی محیط، عظمت و سر بلندی پرچم عزیز کشورمان را یادآور می شود و یکی از المانهای بسیار چشم نواز و زیباست که از دوام بالایی هم برخوردار است. این دکل مرتفع دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. سازه این دکلهای پرچم عموماً در قطعات ۶ متری چندوجهی در تولید می شوند که با مونتاژشدن در هم ، ارتفاع مورد نظر را ایجاد می کنند .

  • ضخامت ورق ها بر اساس  ارتفاع تعیین می شود
  • امکان تولید این سازه ها در ارتفاعات ۱۸ الی ۳۰ متر وجود دارد .
  • پوشش بدنه عموما گالوانیزه گرم است  ولی بنا به درخواست می توان از رنگ هم استفاده کرد
  • مقاوم در برابر سرعت باد تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و دوام بالا در برابر شرایط جوی

یکی از دغدغه های این پایه ها جابجایی پرچم جهت تعویض، یا شستشو و سایر امور می باشد. در این ارتفاع ها باید راهکارهایی در نظر گرفت که این امر با کمترین خطر و با سرعت خوبی انجام شود. در ادامه میبینیم که چه روش هایی برای جابجایی پرچم وجود دارد. جابجایی پایه پرچم مرتفع در تولید این نوع از پایه ها می توان ۲ مدل سیستم جهت بالا و پایین بردن پرچم قرار داد

  •  گیربکس دستی این نوع گیربکس برای سازه هایی که زیر ۱۵ متر ارتفاع داشته باشند مناسب است. و همانطور که از نامش پیداست برای جابجایی باید از وینچ دستی استفاده کرد.
  • الکترو موتور و گیربکس برای سازه های بالای ۱۵ متر استفاده می شود. که جابجایی پرچم با استفاده از موتور الکتریکی انجام می شود.

باتوجه به ارتفاع بالای این محصول و خطرات ناشی از این امر باید عواملی را به این دکل اضافه کنیم تا ایمنی و کارایی این محصول را بهبود دهیم. در ادامه با این قطعات و متعلقات آشنا می شویم. متعلقات پایه پرچم مرتفع

  • میله برق گیر برای برخورد احتمالی صاعقه و جلوگیری از حوادث احتمالی نظیر برق گرفتگی
  • چراغ آلارم چشمک زن
  • قرار دادن کلاهک در بالای سازه برای جلوگیری از ورود باران به داخل سازه
  • الکتروموتور و گیر بکس (دستی یا برقی به تناسب ارتفاع دکل)
  • تابلو برق و فرمان (که جهت صعود و فرود برای تعویض یا ترمیم پارچه پرچم به کار می رود )
  • سیستم ضد پیچش که جهت محافظت از پارچه پرچم در مقابل پیچیدگی و پاره شدن تعبیه می شود .
  • سیم بکسل مغز فولادی که رابط بین پرچم و گیر بکس است و به وسیله آن پارچه پرچم بالا یا پایین می شود .

این محصولات امکان نصب روی پایه های فلزی پیش ساخته مازیار صنعت را دارا می باشد. نوع دیگیری از پایه پرچم که در مازیار صنعت تولید می شود پایه لوله ای نام دارد که در ادامه به تعریف آن می پردازیم با ما همراه باشید. پایه لوله ای یکی از المانهای زیباسازی و شکیل شهری و روستایی است. این المان فرهنگی بیانگر ارق ملی و اقتدار کشور عزیزمان ایران می باشد. این محصول اکثراً در محل تردد شهروندان مثل: اماکن نظامی، مدارس، میادین ، فضاهای باز، پل ها و خیابان ها استفاده می شود. همانطور که از نام این محصول پیداست برای تولید آن از لوله های فولادی در قطر و ضخامت مختلف استفاده می شود. برای ایجاد پوشش و افزایش طول عمر محصول از گالوانیزه گرم یا رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود.

همچنین برای جابجایی پرچم در این محصول به دلیل ارتفاع پایین معمولا از وینچ دستی استفاده می شود. برای اطلاع از جزئیات و قیمت دکل فیبر نوری با کارشناسان واحد فروش و واحد فنی در ارتباط باشید تا پاسخگوی سوالات شما باشند. و یا در صفحهپایه پرچم همواره از لوله های فلزی با قطر بین 6-15 سانتیمترساخته می شود. انتخاب قطر با توجه به موقعیت جغرافیایی، محل نصب، ارتفاع پایه و همچنین شدت وزش باد در مناطق مختلف، متغییر خواهد بود. باید دارای ظاهری مناسب و با محیط شهری سازگار باشد، و به نحوی ساخته شود که مونتاژ آن سریع و راحت انجام پذیرد و بتوان به راحتی آن را حمل کرد. در شکل زیر، نمونه ای از میله پرچم نشان داده شده که در کارگاه تولید شده است.

پایه پرچم خیابانی

این پایه ها دکل پرچم یا برج پرچم نیز نامیده می شوند که به عنوان یکی از المان های شکیل در زیباسازی شهر شناخته می شوند. در ورودی هر شهر به نسبت موقعیت اجتماعی یا آب و هوایی آن شهر از پایه پرچم خیابانی استفاده می شود. این دکل ها عموما با قطر 6 تا 15 سانتی متر ساخته می شوند. این پایه ها باید مطابق با شرایط جغرافیایی محل زندگی شما ساخته شوند. انواع مختلف این پایه پرچم ها در دو نوع لوله ای و چندوجهی تولید و در بازار عرضه می شوند. از این پایه پرچم ها برای برافراشتن پرچم هر منطقه، کشور و هرآنچه در غالب پرچم نشان دهنده باورهای آن افراد منطقه و مردم می شود.

این پایه ها در اشکال مختلفی ساخته می شوند که در هر نوع به میزان کارایی و یا مدت زمانی که برای ساخت آن ها صرف شده و همچنین مدل های پرچم های مختلف در ابعاد و نوع پارچه های متفاوتی تولید می شوند که قیمت نهایی با توجه به همین فاکتورها مشخص می شوند. بنابراین اگر پایه پرچمی با قیمت پایین دیدید نشان از مناسب بودن قیمت آن نیست و نشان از پایین بودن کیفیم متریال استفاده شده در ساخت آن است. برای ساخت این پایه پرچم ها همچون سازه های برج نوری و پایه چراغ روشنایی از ورق های فولاد در ضخامت های مختلف تولید می شوند. و در فرایند گالوانیزه پوشش داده می شوند. این فرایند نوعی پوشش ایجاد می کند که به واسطه این پوشش فلزات در برابر تابش نور آفتاب و سایر شرایط جوی از امنیت برخوردار می شوند.

انواع پایه پرچم

جنس معمولاً از فولاد می باشد که سطح آن رنگ آمیزی شده یا از جنس گالوانیزه است؛ زیرا در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله محیط هایی با وزش باد شدید که در معرض باران های اسیدی و تابش نور خورشید هستند، به میله هایی نیاز داریم که دارای استحکام کافی باشند. می تواند از جنس چوب یا مواد پلاستیکی باشد که در محیط هایی کاربرد دارد که نیاز به استحکام بالا ندارد یا برای پرچم هایی است که ثابت نمی باشند. در شکل زیر، نمونه ای از پایه پرچم از جنس گالوانیزه نمایش داده شده است که در مقابل زنگ زدگی مقاوم است.

قیمت پایه پرچم

به طور کلی پایه پرچم با سطح مقطح هندسی (چند ضلعی) یا دایره ای ساخته می شوند، که بسته به محیط و هدف مورد نظر می تواند متفاوت باشد؛ برای مثال: برای پرچم کشور می توان از میله های دایره ای استفاده کرد، در حالی که برای دکل ها از لوله های با سطح مقطع هندسی استفاده می کنند. به طور کلی عوامل تأثیر گذار بر قیمت دکل مخابراتی خود ایستا شامل : ضخامت ورق و لوله استفاده شده در پایه، ارتفاع پایه پرچم، نوع پوشش لوله (گالوانیزه یا رنگ آمیزی شده)، وزن پایه، نحوه اتصالات، قرقره و سیم بکسل و تعداد ساخته شده می باشد. شرکت احداث گستر نیروی پارس، تولید کننده انواع پایه پرچم و دکل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سایر محصولات می توانید از سایت این شرکت دیدن نمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا