برترینهای کسب و کارعمومی

صابون برای زگیل خوبه یا بد

زگیل چیست؟

HPV به طور کلی خطرناک نیست، اما وجودش روی پوست میتواند برای شما ناخوشایند باشد. اینکه باعث ایجاد درد خاصی هم نمیشوند اما مسری بودن آن می تواند اوقات شما را تلخ کند. زگیل روی پوست کودکان خیلی بیشتر از بزرگسالان پخش می‌شود. اگر تصمیم گرفتید که  به خودی خود بهبود یابد، باید از صابون لجن دریایی برای زگیل تناسلی استفاده کنید. سعی کنید آن را لمس نکنید زیرا ممکن است ویروس را به سایر قسمت های بدن شما یا افراد دیگر منتقل کند.

انواع زگیل

زگیل های معمولی

این زگیل ها تقریباً به اندازه یک نخود هستند ، سطح سفت و زبری دارند است.در ابتدا یکی وجود دارد و با پیشرفت بیماری این HPV ها افزایش می یابد. زگیل های معمولی که به صورت گرد یا چند ضلعی هستند بیشتر مواقع روی پست در بزرگسالان دیده می شوند تا کودکان . بیشتر در انگشتان، کمر و لبه های پا وجود دارد. برای رفع این مساله می توانید از صابون زردچوبه دکتر بیز استفاده کنید. حالت اول معمولاً در پلک ها و گردن دیده می شود و به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است و علائمی ندارد. نوع دوم معمولاً در پوست سر ، صورت و انگشتان پا دیده می شود ، دارای بافت نرم ی است و مواد کراتین در نوک آن بیرون می زند.

زگیل کف پا

زگیل کف پا در سطح پوست کف پا رشد میکند و باعث ایجاد آن تعریق زیاد پا است. سفر طولانی یا ضربه نیز می تواند باعث ایجاد زگیل کف پا شود. در مرحله اولیه ، تاول های براق روی پا به وجود می آید، رنگ آنها  خاکستری قهوه ای یا خاکستری کثیف با مرزهای مشخص و حلقه های شاخی در اطراف پا هستند

. همچنین ممکن است  HPV کف پا خشن ناهموار و گرد روی سر متاتارس یا بین انگشتان پا ظاهر شوند که بیشتر ناشی از اصطکاک است. برای درمان صابون خاک رس می تواند موثر واقع شود. برای خرید و اطلاع از قیمت صابون خاک رس به سایت بیز پلاس سر بزنید. چند روز پس از شروع بیماری ، HPV های کف پا به خودی خود از بین می روند. در صورت ناپدید شدن آنها باید با پماد درمان شوند.

زگیل های تخت

این نوع بیشتر در  صورت و پشت دست نوجوانان به دلیل عفونت های ویروسی HIV به وجود می آید . آنها بیضی ، چند ضلعی یا گرد هستند و تعدادشان متفاوت است. HPV های صاف در امتداد خراش ها رشد می کنند ،پس به آنها دست نزنید. اما زگیل های تخت برعکس چیزی که با آرامی به وجود می آیند سریع محو میشوند .  لطفا از بیماری نترسید و حتما به مراجعه کنید ، باید در اسرع وقت برای درمان به یک بیمارستان عادی پوست مراجعه کنید.

زگیل های معمولی

این نوع HPV بر پشت دست و انگشتان شما رشد میکند . حجم آن از اندازه یک غله خردل ، تا اندازه نخود است. گاهی اوقات رگهای خونی لخته ای ریز که شبیه نقاط سیاه هستند می توانند در یکی از آنها  دیده شوند.

زگیل قصاب ها

این نوع مانند زگیل های معمولی به نظر می رسند  و کسانی بیشتر به آن مبتلا می شوند که مکررا با گوشت و ماهی خام در ارتباط لمسی دارند ، از این رو با این اسم نامگذاری شده است.  البته هنوز  اینکه ویروس hpv از گوشت خام است یا نه  تایید و بررسی دقیق نشده.

درمان خانگی زگیل

در زیر چندین درمان خانگی برای زگیل که معمولا دارای کمترین عوارض هستند را توضیح می دهیم اما در صورتی که عارضه زگیل در شما تداوم یافت پیشنهاد میکنیم هرچه سریع تر به دکتر درماتولوژی مراجعه کنیید

 سرکه سیب

خرید سرکه سیب از سوپرمارکت ها آسان است و گران هم نیست ، می تواند با انواع زگیل ها مقابله کند. زیرا اسید مالئیک و اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب (در واقع اجزای اصلی بسیاری از داروها برای صورت این دو مورد هستند) می توانند بر روی خود زگیل اثر بگذارند و آن را از پوست اطراف جدا کرده و ویروس داخل بدن را از بین ببرند.

همچنین باعث نرمی و لایه برداری پوست می شود. سرکه سیب به عنوان نوعی غذا ، برای پوست صورت و بدن نیز بی خطر است ، هنگام استفاده از آن می توان با خیال راحت روی هر قسمت از بدن که با نسبت ۱: ۱ با آب رقیق شود و به نصف غلظت اصلی رقیق شود. پاک کردن سرکه سیب بسیار ساده است. همین حالا یک پنبه را در مایع ۱: ۱ خیس کنید ، سپس پنبه را روی آن  قرار دهید و آن را با کمک باند یا نوار پزشکی به مدت ۱۲ ساعت ثابت کنید ؛ زمان بیشتر یا کمتر مشکلی ندارد.

پوست پرتقال

یکی دیگر از داروهای محبوب  HPV،  با اینکه سند علمی معتبری وجود ندارد اما گفته می شود پوست پرتقال حاوی مقدار کمی الکل است که سوزش آن را هنگام فشردن روی پوست می توانید حس کنید. روش کار درمان شامل مالیدن پوست پرتقال روی این عارضه پوستی  یکبار در روز است. ظاهراً ، این عارضه به تدریج بعد از ۱۴ روز کم کم  می افتد.

علف هرز قاصدک

شاید تا بحال به دید درمانی به قاصدک نگاه نکرده باشید. اما جالب است بدانید در ایران  از دیرباز از قاصدک و بسیاری دیگر از شیره های گیاهان استفاده درمانی می شده است. صمغ تلخ و سوزاننده برخی و حتی شیرین بخی مانند قاصدک دشمن کشنده زگیل است طبق دستاورد های مطالعاتی نیز این گیاه دارای خواص خوبی برای کلاژن پوست است. توجه داشته باشید از قاصدکی استفاده کنید در مکان های سمی و فاضلاب های شیمیایی رشد کرده باشند و حتما طبیعی باشند برای امتحان این روش برای این کار میتواند به دشت یا محلی که قاصدک های زیاد دارد سفر کنید یا به روستایی که در نزدیک تان است بروید و حدود ده روز از صمغ آن بر روی HPV خود بریزید تا اینکه نتیجه بهتری کسب کنیم.

درمان زگیل با سیر

اگر می خواهید از سیر برای از بین بردن زگیل به طور طبیعی استفاده کنید ، ابتدا باید منطقه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید یک حبه سیر را خرد کنید تا آب سیر خارج شود سیر له شده را مستقیم به HPVبمالید و سپس از یک باند استفاده کنید تا آب سیر به منطقه آسیب دیده نفوذ کند. به مدت چند هفته هر روز در صورت نیاز تکرار می شود.

سیر برای درمان زگیل های معمولی بسیار موثر است. سیر تازه بهترین عملکرد را دارد و از آب سیر نیز می توان استفاده کرد. سیر را روی تکه کوچکی از پوست بمالید تا ببینید پوست به سیر حساسیت دارد یا خیر. برخی از افراد ممکن است در معرض سیر تازه دچار جوش شوند. با این که برای پوست ضرری ندارد اما کمی احساس  سوزش خواهید کرد. اگر به سیر حساسیت دارید ، هنوز می توانید از این روش استفاده کنید. اگر هر بار آن را فقط به مدت یک ساعت استفاده کنید ، از بین بردن HPV ممکن است بیشتر از دیگران طول بکشد.

پس دوباره زخم را بشویید و خشک کنید. سیر تازه خرد شده یا خرد شده را روی HPV قرار داده و با باند جدید بپیچید. یا اینکه  HPV را با نوار پارچه ای بپیچانید تا زگیل خشک شود.

چسب زگیل

برای از بین بردن ویروس   HPV یک روش خوب با قیمت کم به اسم نوار چسب وجود دارد که با نوار می شود HPV را از روی پوست برداشت و کند..  اندازه زگیل یه سایز کوچک وار چسب ببرید و آن را تا حدود یک هفته روی قسمتی که میخواهید از روی پوست حذف کنید بگذارید و اگر نوار خاصیت خود را از دست داد میتوانید چسب جدیدی برش داده و در محل قرار دهید . بعد از یک هفته محل ویروسی را در آب بخیسانید.و با یک شیء زبر مانند چوب یا سنگ پا صاف کنید و چسب را در همانجا تا شب قرار دهید این پروسه را آنقدر ادامه دهید که خبری از وجود  ویروس روی سطح پوست نباشد.

البته اینکه با انجام دادن این کارها پروسه درمانی را به جلو کشیده اید یا خیر هنوز مدرکی در دست نیست. اگر  از انجام درست این کار  اطمینان ندارید.  بهتر است به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید.

کندن زگیل

این نوع درمان  یعنی کندن ،فقط باید توسط افراد متخصص این حوزه انجام شود. جراحی الکتروشیمیایی (سوختن) درمان خوبی برای انواع معمولی ، فیلی های پا است. این کندن ها شامل تراشیدن زخم توسط چاقوی تیز یا ابزاری کوچک و به شکل قاشق است. این دو روش اغلب با هم استفاده می شوند. ممکن است با تراشیدن  قبل یا بعد از عمل جراحی ، این عارضه پوستی را از بین ببرد. ممکن است پزشک زگیل را برش دهد (برداشتن).

دکمه بازگشت به بالا