برترینهای کسب و کارعمومی

صابون یا ژل شست و شو برای صورت

این روزها بسیاری از افراد در شهر‌های شلوغ و پر جمعیت زندگی می‌کنند و در بسیاری از این شهر‌ها، درصد وجود آلودگی هوا از حد هشدار هم فراتر می‌ رود. این نوع آلودگی ‌ها همانطور که قادر اند بر روی اشیا و یا وسایل منزل رسوب کنند و بنشینند و نیز اثر مخربی برای آن‌ ها داشته باشند، قادر اند بر روی پوست هم نشست کنند. شاید در نگاه اول شستشوی صورت ساده به نظر بیاید و با مقداری آب بتوان آن را به راحتی پاک کرد اما باید بگوییم که این طور نمی باشد. در ادامه نکات مهم جهت شستن پوست و استفاده از ژل شستشوی صورت را بیان می نماییم .

ژل شستشوی صورت چیست؟

شستشو و پاکسازی صورت، یکی از نکات مهم برای مراقبت از پوست می باشد. زیرا پوست صورت به صورت مستقیم در ارتباط با آلودگی‌ های محیطی قرار می گیرد که قادر است به زیبایی صورت آسیب جدی وارد کند. این نوع از آلودگی‌ها قادراند بر روی صورت بمانند و انواع بیماری‌های پوستی مثل خشکی و یا چربی بیش از حد پوست، آکنه، انواع کک و مک، لکه‌های پوستی و… را ایجاد نماید.

یکی از بهترین گزینه‌ ها جهت از بین بردن این نوع از آلودگی‌ها، استفاده از ژل شستشوی صورت یا همان فیس واش می باشد. این نوع از ژل‌ها، برخلاف صابون، ساختاری ملایم در خود دارند و به خوبی با پوست‌های مختلف سازگار می باشند. به همین علت، استفاده از آن‌ها قادر است به پوست کمک کنند تا رطوبت خود را حفظ نماید.

ژل شستشوی صورت در انواع و اقسام مختلفی تولید ‎می گردند و به همین علت، هر فرد باید ژلی متناسب با پوست خود را تهیه نماید. استفاده از ژل شستشوی صورت ویتابلا به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت پاکسازی پوست‌های چرب و آکنه‌ دار شناخته می‎ شود و افرادی که از این نوع پوست‌ها برخوردار هستند، قادر اند با استفاده از ژل شستشو، افزون بر پاکسازی پوست خود، از خواص درمانی آن نیز استفاده کنند .

چرا باید به جای صابون از ژل شستشوی صورت استفاده کرد؟

استفاده از صابون برای شستشوی صورت و بدن، سابقه‌ای کهنه دارد. برای تولید صابون‌ ها، از نمک و اسیدهای چرب استفاده می نمایند که قادر است سبب از بین رفتن چربی ‌ها و انواعی از آلودگی‌ های پوست شوند. اما با پیشرفت علم، مشخص شده که تولید چربی برای پوست بسیار ضروری می باشد. همیشه پوست باید حاوی مقداری یک لایه چربی باشد تا از ایجاد چین و چروک ‌های گوناگون جلوگیری شود. این نکته به ویژه در شستشوی پوست‌ های خشک اهمیت زیادی پیدا می ‌کند.

لازم به ذکر می باشد، در صورتی که چربی پوست از میان برود، پوست شروع به تولید چربی بیشتر می نماید و در نهایت پوست چرب ‌تر می‎ گردد. صابون یک شستشوی دهنده قوی می باشد و به همین علت پس از استفاده از آن برای شستشوی پوست، حتی پوست‌ های چرب، احساس خشکی در آن ایجاد می گردد. در صورتی که ژل شستشوی صورت نه تنها تمامی چربی صورت شما را از میان نمی ‌برد، بلکه به راحتی نیز پاک می گردد.

صابون‌ها سبب می ‎شوند PH پوست شما افزایش پیدا کند و قلیایی گردند که این امر می‌ تواند به مرور زمان سبب کدر شدن پوست گردد. علاوه بر تمامی موارد بیان شده، صابون یک پاک کننده قوی می باشد و به راحتی از روی پوست پاک نمی ‌شود، در نهایت، قادر است سبب ایجاد التهاب و انواع بیماری‌های پوستی در صورت بگردند. همچنین برخی از صابون‌ها امکان دارد دارای بو و اسانس باشند که در برخی از افراد قادر است سبب ایجاد التهابات پوستی و یا انواع دیگر آلرژی‌ها همانند آسم و یا تنگی نفس شوند.

نحوه استفاده از ژل شستشو چگونه است؟

جهت استفاده از ژل شستشوی صورت در قدم اول باید صورت خود را به خوبی با آب مرطوب نمایید. پس از آن مقداری از ژل شستشوی صورت را کف دست خود بریزید و به پوست خود ماساژ دهید و به آرامی این کار را ادامه دهید. پس از چند دقیقه، می‌توانید صورتتان را بشویید و از لطافت آن لذت کافی را ببرید. نکته ‌ای که در این بخش باید به آن اشاره نماییم، این است که پس از استفاده از ژل شستشو، بهتر است از کرم آبرسان نیز استفاده نمایید تا پوستتان طراوت بیشتری پیدا کند. اگر تمایل به دارید می توانید روی این کلمه کلیک کنید یا اینکه به صفحه آن مراجعه کنید.

اشتباهات بزرگ در شستن صورت کدامند؟

در زمان شستن پوست با استفاده از ژل شستشوی صورت باید نکاتی را رعایت کنید و برای این که مطمئن شوید از روشی صحیح جهت شستن صورت خود استفاده می‌ کنید، بهتر است از اشتباهاتی که در ادامه بیان می‌کنیم دوری نمایید تا به پوست خود آسیبی وارد نکنید.

نشستن صبحگاهی پوست

استفاده از آب داغ برای شستن صورت

استفاده از پاک کننده صورت به جای آرایش پاک کن

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش و یا شستن صورت

استفاده از ژل شستشوی صورت نامتناسب با پوست

شستشوی زیاد صورت

نشستن صورت قبل از خواب شبانه

استفاده از حوله حمامی که قبلا برای خشک کردن سایر بخش‌های بدن استفاده شده

لایه برداری و یا کف مالی صورت برای مدت طولانی

لایه برداری بیش از دو بار در هفته

مرطوب نکردن صورت بعد از شستشوی

شستشوی صورت با صابون

شستن صورت بعد از استفاده از ماسک

استفاده اشتباه از تونر

کدام ژل شستشوی مناسب شما است؟

با پیشرفت تکنولوژی و علم، مواد گوناگونی جهت تولید ژل شستشوی صورت استفاده می‎ گردد. به همین علت، این ژل ‌ها را می ‌توان در انواع گوناگونی دسته بندی نمود. با توجه به این، باید ژلی را جهت شستشوی صورت خود انتخاب نمایید که دارای موادی متناسب با صورت شما باشد.

همچنین باید به در نظر بگیرید که برای فصول گرم سال که میزان آلودگی‌ ها کم می شود، بهتر است از پاک‌ کننده‌های ملایمی استفاده نمایید و در فصول سرد سال که آلودگی‌ هوا بیشتر می شود، باید از ژل‌هایی استفاده نمایید که بر پایه روغن به تولید رسیده باشند. محصولات ویتابلا در این زمینه انتخاب های بهتری است. شما با مراجعه به سایت آقای بیز می توانید از خواص این محصولات مطلع شوید و خریدی ایمن را تجربه کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که در فصول گرم سال بهتر است علاوه بر ژل شستشوی صورت، ژل بهداشتی بانوان ویتابلا را در روتین مراقبتی روزانه خود قرار دهید.

برای پاک کردن پوست، ژل شستشو صورت یا صابون، کدامیک بهتره؟

همانطور که میدانید ژل و صابون هر دو محصولات پاکسازی پوست هستند و در این زمینه کاربرد فراوانی دارند، اما تفاوت هایی در روند پاکسازی آنها وجود دارد، چرا که صابون ها بسیار خشن هستند در حالی که ژل های شستشوی صورت برای پوست شما ملایم اند و برای پوست صورت فرموله شده اند و بیشتر متخصصان و کارشناسان توصیه می کنند از یک شوینده خوب و متناسب برای پوست صورت خود استفاده کنید و استفاده از صابون را کنار بگذارید، زیرا صابون ها برای پاکسازی پوست صورت مناسب نیستند و از نمک و اسیدهای چرب مضر برای پوست درست شده اند که میتواند  PHصابون را قلیایی کند در حالی که پوست صورت دارای خاصیت اسیدی است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم پوست به طور طبیعی خاصیت اسیدی است و دارای، PH تقریبی 5-6 است و حتی اگر شما پوست چربی داشته باشید، محیط قلیایی نوار صابون می‌تواند باعث خشک شدن صورت شما و از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست شود، در نتیجه اگر شما صابون را به طور منظم و روزانه استفاده کنید ممکن است پوست شما را به مرور دهیدراته و کم آب کند و شما  کم کم دچار پوسته پوسته شدن و خارش و یا مستعد جوش و یا حساسیت پوستی شوید.

به جای صابون از چی استفاده کنیم؟

صابون ها، روغن و چربی های طبیعی ترشح شده از غدد سباسه صورت شما را که به عنوان یک لایه محافظ در برابر عوامل محیطی مثل گرد و غبار، آلودگی و اشعه مضر UVوهمینطور عدم از دست رفتن آب از طریق پوست عمل می‌کنند را می‌توانند از بین ببرند و هم چنین  شستن صورت با صابون باعث می شود که صورتتان چروکیده، بی حال و کدر به نظر برسد و همچنین مواد شیمیایی خشن موجود در آن نیز ممکن است برای پاکسازی صورت شما مناسب نباشد، زیرا صورت شما دارای منافذ متعددی است و در صورت عدم مراقبت درست مکن است شما مستعد انواع جوش شوید، چرا که آلودگی ها در منافذ پوستی شما گیر می کنند و در آنجا به دام می افتند، بنابراین بهتر است شما گزینه دیگری نظیر ژل های شستشو را به جای صابون  استفاده کنید. همانطور که قبلا گفتیم ژل های شستشو، نوعی از شوینده های صورت هستند که دارای بافت شفاف، سبک، روان و ژلی هستند که برخلاف صابون ها به بافت پوست آسیب نمی زنند.

عوارض ژل شستشوی صورت

برخلاف صابون ها، ژل های شستشو هیچ گونه عوارضی برای پوست صورت ایجاد نمی کنند، البته به شرطی که متناسب با نوع پوست انتخاب شوند، زیرا ژل های شستشو دارای ترکیباتی هستند که میتوانند PH طبیعی پوست را حفظ کنند و عواملی نظیر دهیدراتگی و خشکی و پوسته پوستگی را برای پوست بوجود نیاورند و همچینین ای نوع شوینده ها چربی مفید که برای محافظت از پوست الزامیست را از بین نمی برند و فقط چربی اضافی و مضر را از روی سطح پوست حذف می کنند.
در حقیقت ژل های شستشو برای پاکسازی عمیق و عمقی پوست به کار می‌روند به این صورت که وقتی شما مقداری از محصول را بر روی کف دست و صورت مرطوب خود می ریزید این محصول کف می کند و کف آن می تواند آلودگی و مواد زائد را پاک کند. همچنین ژل های شستشو منافذ را باز کرده و منافذ پوست را به صورت عمقی تمیز می کنند بدون آنکه به پوست آسیب وارد کنند و یا PH طبیعی پوست را به هم بزنند.

همچنین ژل های شستشو به جهت پاکسازی عمیقی که دارند حاوی ترکیبات شوینده ای هستند که برای شستن چربی و آلودگی به آن احتیاج دارند. مواد شوینده ای که آلودگی ها را پاک می کند، سورفاکتانت نام دارد که از دو سر آبدوست و آبگریز تشکیل شده است. قطعات آبگریز آن به روغن متصل شده و ساختارهایی بنام میسل را تشکیل میدهد و این میسل ها در آلودگی و چربی پوست حل شده و شما با یک آبکشی ساده میتوانید آلودگی ها را از سطح پوست خود حذف کنید و به پوست خود درخشش و طراوت را هدیه دهید. شایان ذکر است که امروزه اکثر برندها، ژل شستشو را متناسب با نوع پوست فرموله کرده اند و شما با شناخت نوع پوست خود میتوانید گزینه ایده آل را انتخاب و به راحتی و با اطمینان کامل از آنها استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا