بین الملل

طوماری با ۵۰ هزار امضا برای توقف ارسال تسلیحات سنگین آلمان به اوکراین

طوماری آنلاین با بیش از 50000 امضا جمع آوری شده است که از صدراعظم آلمان می خواهد از ارسال سلاح های سنگین به اوکراین خودداری کند.

به گزارش اخبار ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این طومار آمده است: «ما قبلاً خطرات را به دقت بررسی کرده‌ایم که شامل خطر گسترش جنگ در اوکراین، خطر گسترش آن در سراسر اروپا و خطر جنگ جهانی سوم است. خوش آمدی؛ بنابراین امیدواریم اولین حرف های خود را به خاطر بسپارید و دیگر سلاح های سنگین یا غیرمستقیم را به اوکراین ندهید.

امضاکنندگان این طومار همچنین از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواستند تا هر چه ممکن است برای برقراری آتش بس در اوکراین در اسرع وقت انجام دهد.

شولز اخیراً گفته است که ارتش آلمان دیگر نمی تواند به اوکراین سلاح تحویل دهد زیرا انبار ارتش آلمان تقریباً خالی است. وی افزود که مقامات برلین همچنین در حال رایزنی با شرکت های تسلیحاتی آلمانی برای اطمینان از ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین هستند.

برلین تحویل تسلیحات به اوکراین را در پایان فوریه سال جاری تایید کرد. از آن زمان تاکنون، آلمان حدود 2500 موشک ضد هوایی، 900 موشک ضد تانک و 3000 موشک، 100 مسلسل، 15 موشک انداز، حدود 100000 نارنجک دستی، 2000 مین، 5300 میلیون ماده منفجره به اوکراین تحویل داده است.

آلمان هنوز سلاح های سنگین مانند تانک، توپخانه و سایر خودروهای زرهی را به کیف تحویل نداده است. دولت برلین نیز با تحویل سلاح های قدیمی آلمانی از هلند و استونی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا