بین الملل

ظریف به «فیصل المقداد» وزیر خارجه جدید سوریه تبریک گفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین اخبار ما ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در یک گفتگوی تلفنی با فیصل المقداد وزیر امور خارجه جدید سوریه انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت.

در این گفتگو وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز همدردی درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید سوریه ، بر ادامه همکاری های استراتژیک ایران و سوریه تأکید کرد.

به گزارش فارس ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه فیصل المقداد را به عنوان جانشین ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید منصوب کرد.

فیصل المقداد پیش از این معاون ولید المعلم بود.

رئیس جمهور سوریه همچنین با صدور حکمی جداگانه بشار جعفری را به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب کرد. الجعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل بود. در حکمی دیگر ، بشار اسد بسام الصباغ ، سفیر سوریه در سازمان ملل را به عنوان نماینده دائمی این کشور در سازمان منصوب کرد.

ولید بن محی الدین معلم وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر سوریه روز دوشنبه (17 نوامبر) در سن 79 سالگی درگذشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به رئیس شورای وزیران جمهوری عربی سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید را در همان روز (17 نوامبر) تسلیت گفت. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا