بین الملل

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و چین

به گزارش اخبار ما، امیر عبداللهیان از دعوت چین از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس بریکس تشکر کرد و از طرح توسعه و امنیت جهانی ارائه شده از سوی پکن استقبال کرد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که ریاست چین بر برجام، تقویت همکاری های چندجانبه را گسترش دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوهای مقامات دو کشور را بستر مناسبی برای اجماع برای توسعه روابط تهران و پکن ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم توسعه روابط دو کشور از جمله هوانوردی باعث تسهیل در امر دانشجو شود. تبادل در اسرع وقت .

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات لغو تحریم ها، با غیرسازنده دانستن قطعنامه سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و جدیت آماده دستیابی به توافقی پایدار است و حفاظت می کند. منافع مردم ایران

ضمن خیر مقدم به حضور دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بریکس، وانگ یی وزیر امور خارجه چین هدف از این مذاکرات را توجه به بازارهای نوظهور و همبستگی اقتصادی کشورهای در حال توسعه عنوان کرد.

وانگ یی ابراز امیدواری کرد که خروج پکن از قرنطینه کرونا امکان دیدار شخصی روسای جمهور ایران و چین را فراهم کند.

وزیر امور خارجه چین با رد یکجانبه گرایی در عرصه بین المللی، وجود مشارکت راهبردی همه جانبه با ایران را برای توسعه روابط دو کشور مفید و سازنده ارزیابی کرد.

وانگ یی با ابراز حمایت از ازسرگیری مذاکرات هسته ای و قطعنامه پرتنش سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که مسیر دیپلماسی و گفت وگو به توافق در مذاکرات وین منجر شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا