برترینهای کسب و کارسلامت

عفونت ایمپلنت را چگونه تشخیص دهیم؟

علائم عفونت بعد از انجام ایمپلنت دندان

ابتدا به یاد داشته باشید که پس از ایمپلنت دندان، چند روز ابتدایی درد احساس خواهید کرد و ممکن است تورم یا ناراحتی‌هایی را تجربه کنید که با توجه به درمانی که انجام داده‌اید، طبیعی است و پس از مدتی برطرف خواهد شد. اما طولانی شدن این علائم احتمالا نشان دهنده وجود مشکلی است که باید برطرف شود. این علائم شامل موارد زیر می‌شود: درد طبیعی ایمپلنت پس از چند روز و اصولا با استفاده از مسکن‌ها برطرف می‌شود. اما در صورت طولانی شدن و یا غیر قابل کنترل بودن درد با مسکن‌ها احتمال عفونت بعد از انجام ایمپلنت وجود دارد. اگر زمانی که صحبت می‌کنید و یا چیزی می‌خورید این درد وجود دارد و یا با زبان زدن به ایمپلنت احساس درد می‌کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

How-to-diagnose-implant-infection.

از نشانه‌های عمومی عفونت، تورم است. البته به یاد داشته باشید که تورم چند روزه ابتدایی موضوع دیگری است که به خودی خود برطرف خواهد شد. اما اگر تورم محل جراحی ادامه داشت و یا پس از گذشت مدتی از جراحی دوباره ایجاد شد، احتمالا محل جراحی دچار عفونت شده است. اگر محل جراحی عفونت کند، باکتری‌ها در محلی تجمع کرده و در برخی مواقع بو یا طعم بدی را در دهان شما ایجاد خواهند کرد.

اگر از محل جراحی شما خون و یا عفونت خارج می‌شود، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا مشکل بررسی شده و در صورت وجود عفونت بعد از انجام ایمپلنت دندان، درمان لازم به سرعت انجام شود. ممکن است با مسواک زدن این خونریزی ایجاد شود که در این مورد نیز باید با پزشک خود صحبت کنید. ایمپلنت در محل خود به خوبی فیکس می‌شود. در نتیجه لق بودن آن نشان دهنده وجود یک مشکل است که احتمالا به دلیل عفونت بعد از انجام ایمپلنت اتفاق می‌افتد.

عفونت بعد از انجام ایمپلنت دندان

همانطور که گفته شد، احتمال وقوع عفونت بعد از انجام ایمپلنت دندان کم بوده و همین احتمال کم را نیز می‌توانید با رعایت دقیق نکات بهداشتی پس از جراحی، کمتر کنید. فراموش نکنید که اگر نشانه‌های عفونت را مشاهده کردید، بهتاین سوال که چگونه می توان عفونت ایمپلنت دندان را تشخیص داد، برای افرادی که دارند یا می خواهند آن را انجام دهند، یک سوال بسیار مهم است. عفونت پس از مشکل محتملی است که ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین، لازم است درک کنیم که عوارض آن کدامند و چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد.

علائم عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت دندان با علائمی به شرح زیر همراه است:

  • تورم صورت بعد از عمل از بین نمی رود
  • بوی بد دهان
  • قرمزی لثه در ناحیه ایمپلنت
  • خونریزی در محل کاشت
  • ترشحات زرد رنگ از محل کاشت
  • احساس درد در ناحیه
  • تشکیل فیستول

چرا دندان ایمپلنت دچار عفونت و التهاب می شود؟

التهاب و عفونت ایمپلنت دندان یک بیماری نادر است. اگر پس از جراحی التهاب وجود داشته باشد، ممکن است این مشکل دلایل زیادی داشته باشد. به طور کلی دلایلی مانند عدم توجه به بهداشت دهان در ناحیه کاشته شده، آسیب به ناحیه حین عمل، پایین بودن سطح لثه را می توان به اختصار از عوامل ایجاد التهاب نام برد.

اگر بخواهیم دلایل ایجاد عفونت ایمپلنت دندان را به طور مفصل تری ذکر کنیم می توانیم به مواردی به شرح زیر اشاره نماییم:

  • عدم انجام عمل در محیطی بهداشتی
  • قرار دادن نامناسب ایمپلنت (باعث جوش خوردن آن به استخوان فک)
  • عدم توجه بیمار به بهداشت دهان
  • پوشش نامناسب بافت
  • استفاده زیاد بیمار از سیگار
  • عدم استفاده یا استفاده ناقص از داروها
  • عدم مراجعه بیمار به انجام معاینات و تمیز کردن دندان های کاشته شده

درد و تورم بعد از ایمپلنت

مردم چیزهای زیادی در مورد درمان ایمپلنت دندان نمی دانند. در میان موضوعات مورد علاقه آنها سوالاتی مانند وجود درد بعد از کاشت و تداوم درد تا چند روز بعد از کاشت ایمپلنت وجود دارد. از این رو سعی می کنیم شما را در جریان این مسائل قرار دهیم. دردی که پس از تمام مراحل درمان دندانی و دهانی ایجاد می شود ممکن است پس از درمان ایمپلنت نیز وجود داشته باشد. درد و تورم پس از ایمپلنت یک بیماری احتمالی است.

برای از بین بردن این مشکلات، دندانپزشک شما ممکن است داروهایی مانند داروهای ضد التهاب و مسکن به شما بدهد. بنابراین، می توانید از ایجاد درد و تورم پس از کاشت جلوگیری یا میزان آن را کاهش دهید. اگر عوارض پس از مصرف دارو فروکش نکند، ممکن است مشکلات مختلف مربوط به درمان رخ داده باشد. توصیه می شود در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی سریعا با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید.

تورم صورت بعد از ایمپلنت چگونه درمان می شود؟

تورم زیر چشم یا هماتوم در دهان که در ناحیه کاشت ایمپلنت مشهود است ممکن است 2 تا 3 روز طول بکشد. در برخی افراد ممکن است این مدت زمان حتی تا 10 روز نیز برای رفع کامل تورم ادامه داشته باشد. استفاده از کمپلکس یخ برای جلوگیری از افزایش بیشتر تورم و جلوگیری از کبودی حاصل از خونریزی ضروری است.

درد بعد از کاشت ایمپلنت دندان چند روز طول می کشد؟

نمی توان به این سوال که درد چند روز بعد از کاشت ایمپلنت دندان طول می کشد پاسخ روشنی داد. زیرا عوامل مختلفی مانند تغییر شکل هایی که بعد از عمل ایجاد می شود و نوع درمان می تواند بر این روند تاثیر بگذارد. اما چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. زیرا این دردها در عرض 1-2 روز از بین می روند.

درمان التهاب یا عفونت ایمپلنت دندان

محل عفونت ایمپلنت دندان با مواد جراحی یا لیزر تمیز و استریل می شود. عوارض را می توان با درمان آنتی بیوتیکی مناسب پس از این روش ها از بین برد. در مواردی مانند شکست درمان یا تشخیص تاخیری، ایمپلنت برداشته می شود. پس از این مداخله، ناحیه عفونی تمیز می شود، آنتی بیوتیک استفاده می شود و درمان التهاب ایمپلنت انجام می پذیرد. در حالت کلی بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر، در مراحل اولیه ای که احساس می کنید ایمپلنت دندان شما دچار عفونت شده است اقدام به درمان و رفع مشکل نمایید.

علائم عفونت ایمپلنت در مراحل اولیه را می توان احساس درد جزئی در ناحیه دانست. در صورت لزوم پس از بهبودی ناحیه، می توان از تقویت کننده های استخوان برای تغییر جای ایمپلنت استفاده کرد. روند بهبودی بستگی به میزان نقص استخوان تحت تأثیر التهاب دارد. بهبودی عفونت ایمپلنت دندان می تواند در عرض 1 هفته یا 6 ماه رخ دهد.

کلام آخر

خطر عفونت ایمپلنت دندان به طور کلی به موازات مراقبت های بهداشت دهان و دندان بیمار وجود دارد. اگر بیمار پس از درمان به طور مرتب دندان های خود را مسواک نزند و از نخ دندان استفاده نکند، به مرور زمان باکتری در ناحیه کاشته شده تجمع می یابد. این خطر عفونت را به همراه دارد و باعث شکست درمان ایمپلنت می شود.

درمان ایمپلنت دندان توسط بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران از نظر سلامت دهان و و بهبود مشکل پیش آمده امری ضروری است.. حتی می توان آن را تنها روش درمانی برای برخی از افراد بیمار نامید. با این حال، ممکن است مشکلات زیادی در دوره پس از درمان ایجاد شود. عفونت یکی از آنها و حتی مهمترین آنهاست. با این حال، می توان این مشکل را با مراقبت مناسب از دهان به حداقل رساند.

 

دکمه بازگشت به بالا