برترینهای کسب و کارسلامت

عوارض استفاده از ژل مو

کمتر کسی پیدا می‌شود که ژل مو را نشناسد. ژل حالت‌دهنده مو از آن دسته محصولاتی است که با پیشرفت صنعت مد، با بی‌مهری مصرف‌کنندگان مواجه شده‌است. با این حال همچنان مصرف‌کننده‌های خاص خود را دارد. شاید دلیل اصلی که ژل مو نمی‌تواند با محصولات بهداشتی بدن و محصولات زیبایی مو مشابه رقابت کند، این است که تعداد زیادی از نمونه‌های تولید‌شده ژل مو کیفیت قابل‌قبولی برای مصرف‌کنندگان ندارند.

اما ژل‌های مدرن دارای سازگاری بسیار تکنولوژیکی هستند، فقط باید بدانید چگونه ژل مناسب را انتخاب کنید و استفاده درستی از آن‌ها داشته باشید. برای اینکه از تأثیر ژل مو ویتابلا بر روی سلامت مو آگاه شوید و بهترین روتین مراقبت از مو را انتخاب کنید، بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. در سایت دکترتو علاوه بر امکان دریافت نوبت دکتر پوست موی شهر خودتان، قابلیت مشاوره تلفنی با بهترین پزشکان نیز برای شما فراهم شده است.

ژل مو برای چیست؟

ژل مو یکی از روش‌های و تغییر حالت آن است که به‌راحتی با آب و بدون شامپو شستشو می‌شود. البته این ویژگی می‌تواند یکی از معایب ژل مو باشد، زیرا ممکن است در باران یا در تماس با آب تثبیت‌کنندگی خود را از دست بدهد. عملکرد ژل مو از دیدگاه علمی پلیمرهای کاتیونی از اجزای اصلی سازنده ژل مو هستند. بارهای مثبت در این پلیمرها باعث کشش در ژل مو می‌شوند و حالت چسبندگی به این محصول می‌دهند. ژل‌های مو در برابر تطابق طبیعی پروتئین‌های مو مقاومت می‌کنند و به موها حالت می‌دهند، زیرا پلیمر کشیده‌شده فضای بیشتری را نسبت به پلیمر پیچ‌خورده طبیعی مو اشغال می‌کند.

همچنین بارهای مثبت، ژل را به اسیدهای آمینه با بار منفی در سطح مولکول‌های کراتین مو متصل می‌کنند. ژل مو اولین بار توسط چه کسی ساخته شد؟ تجزیه و تحلیل مومیایی‌های مصر باستان نشان می‌دهد که آن‌ها موهای خود را با استفاده از یک چربی مبتنی بر ژل مدل می‌دادند. محققان می‌گویند که مصری‌ها از این محصول استفاده می‌کردند تا مطمئن شوند که سبک آن‌ها در زندگی و پس از مرگ ثابت مانده است. به‌طوری‌که تخمین زده می‌شود اولین محصول استفاده‌شده با عنوان ژل مو به ۳۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

در سال ۱۹۱۴، در یک داروخانه کوچک واقع در قلب بوینس آیرس (آرژانتین)، دانشجوی دامپزشکی خوزه آنتونیو برانکاتو محصولی با خاصیت ثابت‌کنندگی موها به نام «گومینا» را به ثبت رساند. برای این منظور، او صمغ عربی، کتیرای ایرانی و جوهرهای مختلف را مخلوط کرد. طولی نکشید که محصول گومینا جای محصولاتی همچون صابون و روغن تثبیت‌کننده که در آن زمان برای حالت‌دهی به موها استفاده می‎‌شد را در بازار گرفت. در سال ۱۹۲۹، شرکت انگلیسی چمیکو ورکس (Chemico Works) اولین محصول رسمی که با نام ژل مو شناخته می‌شود را اختراع کرد. این شرکت به‌عنوان پیش‌رو در زمینه محصولات حالت‌دهنده مو در جهان شناخته می‌شود.

معرفی بهترین ژل‌ های حالت دهنده مو

هزاران برند تولید‌کننده ژل مو وجود دارد. اما سعی ما بر این بوده که چند محصول با کیفیت و با کاربرد بیشتر را معرفی کنیم. بهترین ژل مو، برای هر فرد متفاوت است زیرا انواع مختلفی از موی چرب، خشک و معمولی با ژل خاصی سازگار می‌شود. این محصول ژلی نیست که به‌طور معمول و روزانه مورد استفاده قرار گیرد. اگر می‌خواهید همچون یک مجسمه‌ساز به موهایتان شکل و لعاب دهید، این محصول انتخاب مناسبی است. این ژل معروف به ژل قالب‌گیری است، چون دارای استحکام بالایی است و برای موهای خاص و سفارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باید توجه داشته باشید که این ژل موها را سفت و خشک می‌کند. البته این قابلیت برای برخی آنچنان بد هم نیست، در کل حالت موها یک سلیقه شخصی است. باید به این نکته هم اشاره داشت که این ژل حالت غیر طبیعی به موها می‌دهد و استفاده تخصصی از این ژل به آریشگران پیشنهاد می‌شود. . ژل مو Curl Defining اگر موهای فر طبیعی دارید، احتمالاً دوست دارید فرهای عالی خود را به رخ بکشید. اگر از این دسته افراد هستید می‌دانید که یک داشتن فر عالی بدون وز شدن می‌تواند کمی دشوار باشد.

شامپو و نرم‌کننده شما نقش مهمی در زیبایی موهای شما ایفا می‌کند، اما باید استفاده از ژل را هم در نظر بگیرید. وقتی می‌خواهید مطمئن شوید فرهای موی شما به‌طور طبیعی جلوه خوبی داشته باشند، به محصولی نیاز دارید که برای این کار ساخته شده باشد. بر خلاف انواع دیگر ژل‌ها که دارای استحکام بسیار خوبی هستند و برای موی فر جذاب نیست، ژل Curl Defining حلقه‌های نرم و انعطاف پذیری را برای شما ایجاد می‌کند و با هرگونه وز شدن مو مقابله می‌کند. همچنین این ژل مقداری از رطوبت مورد نیاز فر‌های موی شما را هم تامین می‌کند که به شما کمک می‌کند موهایتان مرطوب بماند و خشک و آسیب‌دیده نشوند.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با ماسک صورت ویتابلا هستی؟ برای تشخیص بهترین ژل  مناسب انواع مو، با دکتر مشورت کن. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است این ژل جزء تثبیت‌کننده‌های شدید مو است. افرادی که می‌خواهند موهای خود را به مدل‌های بسیار تند یا به اصطلاح نوک‌تیز حالت دهند، باید مطمئن شوند ژلی دارند که می‌تواند سختی‌های روز را تحمل کند و بدون هیچ مشکلی مو را در جای خود ثابت نگه دارد.

وقتی از ژل‌های نگهدارنده قوی برای موهای خود استفاده می‌کنید، می‌توانید محصول را رقیق کنید تا بدون هیچ‌گونه پوسته‌پوسته‌شدن یا ترد شدن، موها را به خوبی در جای خود نگه دارد. شما به‌راحتی می‌توانید این کار را با مخلوط‌کردن این ژل با ژل موی دیگر انجام دهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از این محصول استفاده کنید.  موهای خشک به‌شدت مستعد شکستن هستند و چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. اگر موی خشک دارید استفاده از ژل نامناسب این مشکلات را تشدید می‌کند و می‌تواند به موی شما آسیب بیشتری وارد کند. موهای خشک به آبرسان و مرطوب‌کننده احتیاج دارند، تا موها حالت وز و آسیب‌دیده نداشته باشند.

موهای چرب معمولا در تمام طول روز مرطوب به نظر می‌رسند، حتی زمانی‌که آبی روی سر شما وجود ندارد. اگر ژل نامناسب را برای موهای چرب انتخاب کنید، این مشکل بسیار پیچیده‌تر می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که ناشی از پوست سر است، نه تارهای مو. با این حال شما هنوز هم باید مراقب باشید چه چیزی روی موهای خود می‌زنید تا مشکل را تشدید نکنید. ژل اسپری پائول میشل حاوی موادی است که مانع از تحریک پوست شما می‌شود. این محصول با پیشگیری از تحریک پوست سر شما نه تنها مانع از چرب‌شدن موی شما می‌شود بلکه با سبک‌تر کردن موی شما باعث می‌شود، موهای سر شما در مواجه با ژل کمتر اذیت شوند.

۶. ژل مو Super Fixer موهایی که در معرض شیمی‌درمانی قرار گرفته‌اند، بسیار شکننده هستند و اگر به محصولاتی که برای موهای خود استفاده می‌کنید دقت نکنید، موهای شما می‌توانند به آسانی آسیب ببینند. درصورتی‌که تحت شیمی‌درمانی قرار نگرفته‌اید، هیچ چیز مانع استفاده شما از ژل معمولی نیست. اگر می‌خواهید بهترین ژل مو را برای موهای آسیب‌دیده انتخاب کنید، باید نوع خاصی را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید که به بررسی مزایا و معایب انواع ژل موی سر و قیمت کرم موی سر ویتابلا می‌پردازیم.

ژل و موس مو در مواردی کاربرد یکسان دارند، مثلا برای جلوه‌دادن به مو‌های فر از هر دو محصول می‌توان استفاده کرد، اما برای ثابت نگه‌داشتن مو در یک حالت بهتر است از ژل استفاده کنید. ژل حالت ژلاتینی دارد و قبل از حالت‌دادن به مو استفاده می‌شود اما موس ظاهری کف‌مانند دارد و پس از حالت‌دادن به مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت ژل و تافت مو چیست؟ (ژل مو بهتر است یا تافت؟) وینیل استات ترکیبی شیمیایی است که در تولید چسب مایع سفید استفاده می‌شود. کارشناسان با ایجاد تغییرات در این ترکیب تافت مو را تولید کردند که سازگار با مو است و برای حالت‌دادن به موها از آن استفاده می‌شود. تافت مو به‌صورت اسپری تولید می‌شود.

کارکرد تافت مو به این صورت است که وقتی چکانه اسپری را می‌فشاریم قطرات تافت روی مو پخش می‌شوند. این قطرات با چسبیدن به هم لایه نازکی را ایجاد می‌کنند که تارهای مو را در کنار هم نگه می‌دارند و باعث حالت دهی به مو می‌شوند. عمده‌ترین تفاوت بین ژل و تافت مو در ساختار آن‌ها است. تافت به‌صورت کاملا شیمیایی تولید می‌شود اما برخی از نمونه‌های ژل مانند کتیرا و آلوئه ورا به‌صورت طبیعی هم تولید می‌شوند. تافت‌ها کاربرد یکسانی دارند و همه نمونه‌های آن برای سفت کردن و حالت‌دهی به موها استفاده می‌شوند، اما ژل‌ها کاربرد‌های دیگری مانند تقویت‌کنندگی مو و فرم‌دهی به موهای فر را هم دارند.

انواع ژل موی طبیعی و خانگی کدامند؟

راهی وجود دارد که می‌توانید موهای خوش‌حالتی داشته باشید و از مواد مضر و شیمیایی هم استفاده نکنید. محصولات طبیعی زیادی خاصیت حالت‌دهندگی مو را دارند. در ادامه معروف‌ترن آنها عنوان کرده‌ایم.   ژل صاف‌ کننده مو چیست؟ (ژل مو برای موهای فر) برای صاف‌کردن تارهای مو به یک ابزار حرارتی (اتو مو) یا محصولی مانند ژل صاف‌کننده مو نیاز است. ژل آلوورا برای صافی مو توسط چندین برند مختلف زیبایی تولید و فروخته می‌شود. این محصول تارهای فر مو را لخت می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد صاف روی سر قرار بگیرند. ژل صاف‌کننده، موهای شما را محکم نگه می‌دارد و به کنترل موهای وز یا تار‌های پراکنده مو کمک می‌کند.

ژل تقویت‌ کننده مو چیست؟  ژل‌های تقویت‌کننده مو در ساختار خود دارای انواع مختلف ویتامین‌ها و ترکیبات فعال هستند. وجود ویتامین‌ها و ترکیبات فعال باعث افزایش جریان خون مویرگی در سر شده و ریشه مو را تغذیه و تقویت می‌کند. این محصول علاوه بر موی سر برای تقویت موی ابرو و ریش هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید برای خرید این محصول به محتویات سازنده آن دقت کنید. بیشتر ژل‌های تقویت‌کننده مو یا ژل موی بی ضرر، از محصولات گیاهی ساخته می‌شوند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا