سلامت

عینکی برای ناشنوایان ! – اخبار ما

قبلاً عینک‌هایی با دوربین دیده‌ایم که به نابینایان می‌گوید چه چیزی را تماشا کنند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است، زیرا دارای میکروفونی است که متن گفته های دیگران را نمایش می دهد.

این عینک طراحی شده در اسلوونی در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه عرضه می شود. این عینک که دارای یک میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به صورت استاندارد دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند گفتار مخاطب مخاطب را در متن منتقل کند.

این عینک بدون هیچ وسیله کمکی دیگری کار می کند، می توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در مورد آن صحبت شده است تنظیم کرد و گفته می شود وزن آنها کمتر از 100 گرم است. گزارش ها نشان می دهد که یک بار شارژ باتری ممکن است برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر عبارتند از صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS، که نتوانست به هدف مالی خود دست یابد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، بلندگو مجبور بود با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک های صوتی را می توان با قیمتی در حدود 540 دلار خریداری کرد، زیرا آنها هنوز یک محصول تجاری کامل نیستند. در صورت رسیدن این شیشه ها به مرحله تولید با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا