اقتصادی

فرصت طلبی اقتصاد چین از دوران شیوع کرونا!

اگرچه بسیاری از اقتصادهای جهان خود را برای بحران کرونا آماده می کنند ، چین ماه ها است که دچار بحران شده و به رشد اقتصادی بازگشته است.

به گزارش اخبار ما ، گرچه شیوع ویروس کرونا در چین در ماه های آخر سال 2019 آغاز شد ، در چند ماه اول بسیاری از کشورها بدون ویروس زنده ماندند ، در حالی که چین مناطقی از کشور خود را قرنطینه کرد. اما پس از چند ماه ، اوضاع تقریباً كاملاً تغییر كرد.

پس از پایان قرنطینه در ووهان ، چین ، دولت در پکن اعلام کرد که تاجی در این کشور وجود ندارد ، و به جز مواردی که از خارج می آید ، ویروس در چین کاملاً کنترل می شود ، تقریباً همه کشورهای جهان با علاوه بر مرگ گسترده ، شرایط اقتصادی در بسیاری از کشورها

آمارهای سال 2020 نشان می دهد که بسیاری از دولت ها مجبور به اعمال محدودیت های شدید اقتصادی برای کنترل تاج شده اند که منجر به افزایش بدهی ها و کاهش رشد اقتصادی شده است. اگرچه محدودیت های اقتصادی با در دسترس بودن واکسن و ورود واکسن های گسترده در بسیاری از کشورهای پیشرفته در بسیاری از کشورهای پیشرفته به پایین ترین حد خود رسیده است ، اما به نظر می رسد که هنوز تا بهبود عادی سازی فاصله زیادی وجود دارد.

در همین حال ، چین حتی در سال 2020 موفق به ثبت رشد اقتصادی مثبت شده است و در سال جاری نیز رکورد شکنی خواهد کرد.

براساس اتاق بازرگانی تهران ، مازاد تجاری چین با ایالات متحده در ماه ژوئن به 32.58 میلیارد دلار افزایش یافت. این رقم در ماه مه 31.78 میلیارد دلار بود. صادرات چین با کاهش محدودیت ها و افزایش واکسیناسیون ، در ماه ژوئن سریعتر از حد انتظار رشد کرد ، زیرا تقاضای جهانی شیوع ویروس و تأخیر در بنادر جهان را کاهش داد. CNBC گزارشی درباره وضعیت تجارت چین منتشر کرد.

طبق گمرک چین ، رشد واردات نیز بیش از حد انتظار بود ، البته با سرعت کمتری نسبت به ماه مه. با تشکر از تلاش های پکن برای سرکوب اپیدمی های گسترده زودتر از شرکای خود ، بزرگترین صادر کننده جهان موفق به احیای اقتصاد از رکود اقتصادی ویروس کرونا در سال 2019 شده است. صادرات به دلار در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 32.2 درصد افزایش داشت ، در حالی که در ماه مه 27.9 درصد بود. تحلیلگران رویترز رشد 23.1 درصدی را پیش بینی کرده اند.

اکنون به نظر می رسد که کاهش محدودیت های Covid 19 و واکسیناسیون تقاضای جهانی کالاهای چینی را افزایش داده است. حجم زیاد محموله ها در ماه گذشته افزایش فعالیت در خارج از کشور را نشان می دهد. معیار ایالات متحده در ماه ژوئن به اوج خود رسید ، در حالی که رشد تجارت منطقه یورو سریعترین سرعت در 15 سال گذشته را داشت.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا