اقتصادی

قرارداد جدید توتال برای تولید انرژی تجدیدپذیر در ترکیه

غول نفت و گاز فرانسوی توتال انرژی و شرکت “رونسانس هولدینگ” ترکیه، پیمان همکاری برای توسعه ظرفیت تولید نیروی تجدیدپذیر در این کشور را اعلام کردند.

به گزارش اخبار ما، آرمان ایلیجاک، رئیس هیات مدیره شرکت “رونسانس هولدینگ” در مراسمی در استانبول گفت: توتال انرژی ۵۰ درصد سهم در شرکت “رونسانس انرژی” خواهد داشت و شرکا قصد دارد ۱۰۰۰ مگاوات مزارع بادی و خورشیدی در مدت سه سال احداث کنند.

مبلغ این قرارداد افشا نشد اما ایلیجاک اعلام کرد که این همکاری به منزله یکی از بزرگترین جوینت ونچرهایی است که تاکنون در بخش تجدیدپذیر در ترکیه، تشکیل شده است. وی گفت: تصمیم توتال انرژی برای انتخاب ترکیه به عنوان یکی از کشورهای اصلی برای رشد انرژی تجدیدپذیر و همکاری با رونسانس، نه تنها برای ما، بلکه برای صنعت و کشور ما، ارزشمند است.

شرکت “رونسانس انرژی” که در حال حاضر شش نیروگاه برق آبی با مجموع ظرفیت ۱۶۶ مگاوات را اداره می کند، یک تولیدکننده در مقیاس کوچک است. این شرکت از دولت ترکیه، مجوزهایی برای ساخت مزارع بادی دریافت کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد یکی از سه شرکت انرژی سبز بزرگ در این بخش باشد.

ترکیه قصد دارد برای رسیدن به اهداف اقلیمی، سالانه برای ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی مجوز صادر کند.

بر اساس گزارش وب سایت دیلی صباح، آلپ ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت:‌ این توافق و هدف سرمایه‌گذاری، نشانه‌های اعتماد به اقتصاد و بخش انرژی ترکیه است. این وزیر تاکید کرد تقریبا ۵۵ درصد از ظرفیت نصب شده فعلی ترکیه شامل منابع تجدیدپذیر است و از این نظر، ترکیه رتبه دوازدهم را در سطح جهان و رتبه پنجم را در اروپا دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا