اقتصادی

رشد تولید انرژی، نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: برای تحقق شعار سال “مهار تورم و رشد تولید” نیازمند تدبیر دولت و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی هستیم، در این شرایط می‌توان روند توسعه را با سرعت بیشتری طی کرد.

محمد خطیبی در گفت‌وگو با اخبار ما، با بیان اینکه در مورد مهار توروم طبیعتا دولت برخلاف سالی که گذشت، دیگر نباید پیشگام در افزایش قیمت‌ها باشد، دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برخی از اقلام را به شدت گران کرد و این موجب ایجاد تورم بسیار شدیدی شد، اظهار کرد: در سال جدید باتوجه به شعار سال به نظر نمی‌رسد که دولت اقدام به افزایش قیمت‌ها کند.

وی افزود: به‌نظر نمی‌رسد که در بحث انرژی افزایش قیمتی اتفاق بیفتد، در بودجه نیز این موضوع پیش‌بینی نشده است، طبیعتا دولت برای افزایش قیمت‌ها اقدام نخواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود که حامل‌های انرژی تغییر قیمتی نداشته باشند اما باز هم این موضوع بستگی به نظر دولت دارد.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان اینکه در حوزه تولید چند سال است که شعار رشد تولید وجود دارد، تاکید کرد: در حوزه انرژی همانطور که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند بحث سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت دارد و اگر بخواهیم در حوزه انرژی رشد تولید داشته باشیم طبیعتا لازمه آن سرمایه‌گذاری است.

به گفته خطیبی در بخش انرژی به شدت نیاز به سرمایه‌گذاری است، اگر سرمایه‌گذاری‌ها صورت بگیرد، در بخش‌های مختلف می‌توانیم شاهد رشد تولید باشیم، البته دولت با توانی که دارد در بخش صندوق توسعه سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام می‌دهد و اینگونه نیست که سرمایه‌گذاری‌ها متوقف باشد، اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از این است که دولت به تنهایی بتواند آن را تامین کند و باید منابع دیگری نیز به کار گرفته شود که بتوان این نیاز سرمایه‌گذاری را در بخش نفت و گاز را پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در بخش نیرو، برق و بخش‌های مختلف نیز نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، گفت: در بخش انرژی اگر چنانچه سرمایه‌گذاری ها انجام شود ما می‌توانیم روند افزایش تولید که اکنون نیز وجود دارد را توسعه دهیم و روند سریع‌تری را رقم بزنیم.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا