سلامت

قرص بتاهیستین چیست ؟

قرص بتاهیستین چیست ؟

بتاهیستین دارویی است که برایدرمان علائم بیماری زیر استفاده می شود. این علائم عبارتند از:

  • احساس سرگیجه و احساس چرخش (سرگیجه)
  • صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)
  • از دست دادن شنوایی
  • احساس بیماری (تهوع)
  • نام کامل این دارو بتاهیستین دی هیدروکلراید است.

تصور می شود که با کاهش تجمع مایع در گوش داخلی کار می کند. این به کاهش تعداد دفعات ابتلا به علائم بیماری منیر و خفیف‌تر کردن آنها کمک می‌کند. این دارو به صورت قرص عرضه می شود و فقط با نسخه در دسترس است.

شما معمولاً بتاهیستین را 3 بار در روز مصرف خواهید کرد و بین دوزها 6 تا 8 ساعت باقی می ماند. هنگامی که مصرف بتاهیستین را شروع می کنید ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه بهبودی شوید.

عوارض جانبی شایع شامل سردرد، احساس بیماری یا سوء هاضمه است. آنها معمولاً خفیف هستند و دوام زیادی ندارند. بهتر است قرص های خود را همراه یا بعد از غذا مصرف کنید. به این ترتیب کمتر احتمال دارد که معده شما را ناراحت کند.

کاربرد اصلی قرص بتاهیستین برای درمان سرگیجه و گیجی است. بتاهیستین برای کاهش سرگیجه و گیجی مرتبط با بیماری منشأ داخل گوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به واسطه تحریک گیرنده‌های هیستامینی نوع H1 در مغز، عملکرد گوش داخلی را تنظیم می‌کند. قرص بتاهیستین (Betahistine) یک داروی ضد سرگیجه است که به عنوان درمانی برای برخی از اختلالات گوش و تعادل مصرف می‌شود. این دارو عمدتاً برای درمان سندرم منطقه‌ای گوش داخلی (Meniere) استفاده می‌شود، که با علائمی مانند سرگیجه شدید، سوء تعادل، ناشنوایی و طنین همراه است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا