برترینهای کسب و کارعمومی

قیمت قالب تونلی فرم

در اين روش سازه اي قالب تونلي از نوعي قالب فلزی به شکل تونل جهت قالب بندي يکپارچه ديوار و سقف بتني هرطبقه استفاده مي گردد. بطوري که اسکلت بتني ساختمان فقط شامل ديوار هاي بتني برشي وسقف هاي دال بتني بوده و فاقد هرگونه اعضاي سازه اي معمول نظير تير و ستون است که پس از يک مرحله بتن ريزي (در يک روز) با گذشت 2 روز، با قرار دادن شمع در طبقه مذکور، امکان قالب برداري و انتقال به طبقه بالاتر وجود داشته و اسکلت يک طبقه به طور کامل به دست مي آيد.

ایران قالب - قالب تونلی فرم

سيستم قالب تونلي

شرکت قالب گستر سپنتا در راستای پیشبرد هرچه سریعتر مراحل تولید و مونتاژ قالب تونلی، از یک تیم فنی و مهندسی کارآمد در این زمینه بهره می برد. این شرکت به منظور جلوگیری از تاخیرات به وجود آمده در تولید و تحویل به موقع تونل فرم و قطعات جانبی آن از سوی شرکت های سازنده و همچنین، رفع مشکلات ناشی از واردات و ترخیص آن از گمرک، اقدام به تولید و ساخت تونلی در ایران نموده است که در نوع خود منحصر بفرد می باشد و به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید قالب تونل فرم شناخته می شود.

سيستم قالب تونلي که در سازه ها به کار برده مي شود موجب استفاده بهينه از مساحت مفيد زير بنا مي گردد. همچنين اين سيستم مقاومترين سيستم سازه اي در برابر زلزله مي باشد. به دليل اينکه ديوارهاي بتني برشي و سقفهاي بتني ونيز بتن ريزي بدون وقفه اين دو عضو قائم و افقي يکپارچگي سازه را به وجود مي آورد لذا اين روش ساخت مناسبترين سيستم براي مناطق زلزله خيز مي باشد. از ديگر مزيتهاي اين روش مقاومت ديوارها و سقفهاي بتني در برابر آتش سوزي است.

در سيستم قالب تونلي اجراي ديوارها و سقف در يک مرحله با هم انجام و بر اين اساس سازه به صورت يکپارچه ساخته مي شود. اين سيستم مزاياي زيادي در مقايسه با ديگر روشهاي متداول ساخت دارد از جمله اين که موجب کاهش هزينه و کوتاه نمودن دوره ساخت نسبت به روشهاي متداول مي شود. زمان کمتر در دوران ساخت از به هدر رفتن نيروي کار و درگير بودن سرمايه در دوره زماني طولاني جلوگيري مي نمايد و نهايتاَ باعث کاهش هزينه ها ميشود

قابليت استفاده از قالبها براي چند صد مرتبه نصب و بتن ريزي موجب سرشکن شدن وکاهش سرمايه گذاري و پائين آوردن هزينه هاي ساخت مي گردد. به گونه اي که يک گروه متشکل از 8 يا 9 نفر در يک روز کاري ضمن نصب قالب و بتن ريزي يک واحد آپارتمان ينسبتاَ بزرگ را به سهولت به انجام برسانند.

فرم تونل یک سیستم قالب بندی است که اجازه می دهد تا در یک عملیات بتن ریزی دیوارها و اسلب ها منجر به ساختار سلولی شود. این عمل باعث می شود که سرعت ، کیفیت و دقت را به همراه انعطاف پذیری و کاهش هزینه های ساخت و ساز ترکیب شوند.

این قالب  یک ساختار با تحمل بار بالا و کارآمد برای استفاده در کاربردهای متنوع ایجاد می کند. این قالب به ویژه در پروژه های مناسب برای ساخت و سازهای تکراری سلولی مانند بلوک های مسکونی ، هتل ها ، خوابگاه های دانشجویی ، پادگان ها و زندانها مفید است . با استفاده از قالب های تونلی امکان ساخت عناصر افقی و عمودی (کف و دیوارها) با هم استفاده می شود.

ابعاد عادی واحدهای تشکیل دهنده تونل 8 تا 11 متر طول و 2.4 تا 6.8 متر عرض است ، اما می توان تعداد بیشتر را به هم متصل کرد و تونل هایی با طول بیشتر را ایجاد کردقالب ها را در مکان مورد نظر نصب و با استفاده از بست ها محکم کرده و بتن ریخته و محکم می شود. وقتی بتن مقاومت کافی را بدست آورد ، قالب ها پایین آمده و به مکان بعدی منتقل می شوند.

سیستم موسوم به قالب تونل فرم، از شاهکار های مهندسی ساختمان است که با ادغام سقف و دیوار سازه، ساختمانی محکم ساخته می شود. از آن جایی که، اجرای سقف و دیوار به صورت سلولی و همزمان انجام می شود، این قالب بتنی به نام تونلی مرسوم است. سیستم تونل فرم در برابر انرژی های وارده، مانند انرژی لرزه ای ناشی از زلزله ها و یا حتی آتش سوزی، بسیار مقاوم و مستحکم است.

جالب است بدانید، سیستم قالب تونلی با وجود این سطح از استحکام، در مقایسه با ساختمان های بتن آرمه، ابعاد ظریف تر و نازک تری دارد؛ به طوری که، عملیات اجرائی شامل آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی دیوارها و سقف های بتن مسلح به صورت همزمان انجام می شود. به طور کلی، خرید قالب تونلی فرم و اجرای آن ، علاوه بر اینکه استحکام سازه را افزایش می دهد، از طرفی، به میزان چشمگیری زمان و هزینه های پروژه کاهش می یابد.

قالب تونل فرم چیست؟

در قالب تونل فرم به دلیل امکان ساخت اجزای مختلف به روش صنعتی، همزمانی عملیات اجرایی سقف و دیوارها و همچنین، سرعت بالای اجرای پروژه، ساختمان های بتن آرمه تونل فرم در مقایسه با سایر ساختمان های بتنی مشابه، برتری دارد. به طوری که اغلب پیمانکاران قالب خاص تونلی فرم و فعالان عرصه ساخت و ساز، در پروژه های بزرگ خود به ویژه در مناطق زلزله خیز مانند ژاپن، شیلی و اخیرا ایران، از این قالب فلزی بتن استفاده می کنند.

طراحی قالب تونل فرم، به عنوان یکی از اثرگذارترین فاکتورها در فرایند اجرای سازه های تونل فرم محسوب می شود. شکل پذیری مطلوب و قابلیت بی نظیر قالب در برابر تحمل همزمان بارهای قائم ثقلی و بار لرزه ای جانبی باعث شده تا اجرای پروژه های قالب تونلی فرم بسیار رایج باشد.

در هر ساختمانی که طراحی آن بر اساس روش ساختمان سلولی انجام شده باشد ، می توان این سیستم را به کار برد. در طراحی قالب تونلی فرم، معمولا ابعاد کانال های سلولی 120 در 660 سانتیمتر تعیین می شود.

این کانال ها بعد از اجرا به وسیله دیوارهای حائل به قسمت های کوچکتر تقسیم می شوند؛ همچنین، در صورت نیاز به ابعاد بیشتر از 660 سانتیمتر، از میزهای واسط برای پوشش فاصله بین دو نیم کانال سلولی، استفاده می شود. طراحی قالب های باز شو سقف درها و پنجره ها بعد از طراحی کانال های سلولی انجام می شود.

امکان اجرای نیم ست قالب تونل فرم وجود دارد به شرطی که طراحی قالب بتنی به صورت قرینه باشد؛بنابراین، وجود تقارن پس از اجرای هر نیم ست، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

تولید قالب تونلی فرم

قالب فلزی تونلی فرم، یکی از سیستم های محبوب در پروژه های انبوه سازی است. مدت زمان ساخت و ساز با استفاده از این سیستم در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه امکان پذیر است؛ همچنین، قالب تونل فرم کیفیت، مقاومت و دقت سازه بتنی را افزایش می دهد.

با وجود پیشرفت های چشمگیر در فرایند تولید، بهترین شرکت تولید کننده قالب تونل فرم در ایران با استفاده از تکنولوژی های روز و مطابق با استانداردهای جهانی در تولید، استحکام و دوام آن ها را افزایش داده است.

قالب تونل فرم چه مزایایی دارد؟

سیستم قالب های تونلی در پروژه های بتنی بسیار کارآمد هستند؛ در این سیستم دیوارها و سقف ها در یک مرحله و به صورت همزمان اجرا می شود؛ در نتیجه، سازه ای یکپارچه و منظم ایجاد می شود که دارای مزایای زیر می باشد:

✔ کیفیت و دقت بالا؛

✔ افزایش کیفیت سازه؛

✔ ایجاد ابعاد داخلی دقیق، منظم؛

✔ صرفه جویی در منابع انسانی و نیروی کار؛

✔ کاهش هزینه های اجرا (حداقل تا 15 درصد)؛

✔ حذف عملیات نازک کاری، سفیدکاری، نما، معماری داخلی؛

✔ کاهش زمان ساخت پروژه به طور قابل توجه (حداقل تا 25 درصد)؛

✔ درگیر نشدن سرمایه به مدت طولانی به دلیل کوتاه بودن زمان ساخت؛

✔ مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی به دلیل بتن ریزی یکپارچه دیوار و سقف.

 

نحوه عملکرد سیستم قالب تونلی

قالب تونل فرم، سیستم قالب بندی پیوسته ساخت سازه به روش مدولار است. به این شکل که ابتدا برای ساخت همزمان سقف و دیوارها، قالب های فلزی در کارخانه سپنتا طراحی و تولید شده و برای مونتاژ شدن به محل پروژه انتقال داده می‌شوند.

نحوه عملکرد قالب های تونل فرم به این صورت است که ابتدا طبق فضای موردنظر، نقشه معماری طراحی شده و عملیات ساخت آغاز می‌شود. مزیت مثبت نصب قالب های تونلی، داشتن فضای خالی است که محل قرارگیری میلگردها بوده و در نهایت بتن ریزی بر روی آن انجام می‌شود.

پس از عملیات بتن ریزی و ایجاد استحکام لازم ( حدودا پس از 24 ساعت)، جدا سازی قالب‌ها یا به اصطلاح قالب برداری آغاز می‌شود. جالبه بدانید در این سیستم قالب بندی نیازی به جدا کردن قطعات از یکدیگر نیست و در همان ابعاد اولیه با کمک جرثقیل به طبقات بالا انتقال داده می‌شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا