برترینهای کسب و کارعمومی

ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست

برای تعریف زیبایی پوست احتمالا یکی از ویژگی‌هایی که به دفعات در تعریف پوست زیبا خواهید شنید، روشن بودن یا سفید بودن پوست است و اگر شما هم جز افرادی باشید که پوست روشن و سفید را بیشتر می‌پسندند، احتمالا به راه‌کارهایی نیاز دارید که بتوانند پوستتان را کمی روشن‌تر و سفیدتر از حالت عادی‌اش نشان دهد. شما می‌توانید با خرید ماسک شفاف کننده این کار را برای پوستتان انجام دهید یا با با تهیه ماسک‌های خانگی به روشن شدن پوستتان کمک کنید. ما به شما استفاده از ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست صورت را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا جوانه گندم به سفید شدن پوست کمک می‌کند؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چطور ممکن است یک ماده خوراکی مانند جوانه گندم در سفید شدن یا روشن شدن پوست نقش داشته باشد؟ در پاسخ به شما باید گفت جوانه گندم دارای خواص و ترکیباتی است که خاصیت سفید کنندگی برای پوست دارند. به عنوان مثال جوانه گندم حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین E و C است که در سفید شدن پوست و از بین بردن لک و تیرگی‌های پوست تاثیر فراوانی دارد و احتمالا در ماسک‌ها یا کرم‌های مراقبت از پوست بسیاری عصاره جوانه گندم را دیده‌اید که در ترکیبات اصلی آن‌ها به کار رفته است.

شما با استفاده از جوانه گندم و ترکیبات خوراکی دیگر با خاصیت سفید کنندگی پوست می‌توانید به راحتی ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست صورتتان تهیه کنید و از آن در برنامه روتین پوستی‌تان استفاده کنید و در چند هفته تاثیر مطلوب آن روی رنگ پوستتان را ببینید. همچنین برای بهبود کیفیت پوستتان بهتر است از سبوس برنج نیز استفاده کنید. سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز برای لاغری و تامین املاح مورد نیاز بدن بسیار مفید است.

روش تهیه دو مدل ماسک شفاف کردن پوست با جوانه گندم

ماسک سفید کننده پوست جوانه گندم و عسل و سیب زمینی

حالا نوبت به معرفی ۳ ترکیب جادویی برای سفید شدن پوست می‌رسد. اگر می‌خواهید از این مدل ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست صورتتان استفاده کنید، باید یک عدد سیب زمینی را به همراه ۵ قاشق جوانه گندم میکس کنید. و در نهایت هم ۳ قاشق عسل به این مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد ماسک‌تان کاملا خمیری و یکدست شود. بعد با کمک یک براش آرایشی مواد ماسک را روی پوستتان بزنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. بعد از گذشت زمان مورد نظر پوستتان را خوب بشویید و خشک کنید. اگر از این ماسک مرتبا هفته‌ای یک الی دو بار استفاده کنید حتما در یک بازه زمانی کوتاه، متوجه روشن شدن پوستتان خواهید شد.

ماسک سفید کننده پوست جوانه گندم و ماست و سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از فرمول‌های سفید کننده پوست با ماسک جوانه گندم، ترکیب ماست و سفیده تخم و جوانه گندم است. این مدل از ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست بسیار موثر است و با استفاده مرتب می‌تواند پوستتان را روشن‌تر از قبل کند. برای تهیه این ماسک سفید کننده خانگی باید سفیده ۱ عدد تخم مرغ را جدا و ۴ قاشق گندم آسیاب شده و ۲ قاشق ماست هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد ماسکتان کاملا یکدست و خمیری شود. جالب است بدانید که هر سه ترکیب فوق به تنهایی هم خاصیت روشن کنندگی پوست را دارند و وقتی با هم ترکیب می‌شوند می‌توانند به یک ماسک بی‌نظیر برای سفید شدن پوست تبدیل شوند. توجه داشته باشید که مواد ماسک باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس ا آب ولرم یا سرد و یک شوینده ملایم شسته شود. حالا کار شما با این ماسک تمام است اما برای دریافت نتیجه مطلوب‌تر بهتر است از آن مرتبا در روتین پوستی‌تان (حداقل هفته‌ای یک بار) استفاده کنید.

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت و از بین بردن لک پوستی اهمیت بسیاری دارد. معمولا از ماسک جوانه گندم برای روشن کردن پوست استفاده می‌کنند. چرا که جوانه گندم سرشار از ترکیبات مغذی برای پوست و مو است. در ادامه مقاله به برخی از خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت می‌پردازیم تا به رفع لک و تیرگی پوستتان کمک کنید.

ترکیبات آنتی‌اکسیدان جوانه گندم برای پوست

جوانه گندم سرشار از ویتامین E است. در واقع ویتامین E کمک بسزایی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مضر پوست می‌کند. در نتیجه ماسک جوانه گندم به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، از بهترین محسوب می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان نگهبان بدن یاد می‌شوند. چرا که آنتی‌اکسیدان جوانه گندم از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آلودگی محافظت می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان جوانه گندم باعث بازسازی و ترمیم پوست آسیب دیده می‌شود. علاوه بر این، ترکیبات این ماده مانند سرم آنتی‌اکسیدان برای صورت میزان علائم پیری پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در نهایت پوست دچار لک یا تیرگی نمی‌شود. چرا که آنتی‌اکسیدان‌های جوانه گندم به روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

ماسک جوانه گندم برای جوان سازی پوست

ماسک جوانه گندم برای جوان سازی پوست فواید بسیاری به همراه دارد. جوانه گندم حاوی ویتامین E است. این ویتامین به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. در واقع کلاژن سازی به فرایند جوان سازی پوست می‌گویند. پس از استفاده از ماسک جوانه گندم، پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

ماسک جوانه گندم برای آبرسانی پوست

هر نوع پوستی نیاز به آبرسانی دارد. چرا که آبرسانی پوست باعث طراوت و جوان ماندن صورت می‌شود. نه تنها ، بلکه ماسک جوانه گندم برای آبرسانی پوست یک انتخاب بسیار مناسب است. چرا که جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب مفید است که پوست را آبرسانی می‌کند. پوست به دلایل گوناگونی دچار لک و تیرگی می‌شود. لک پوست صورت می‌تواند به دلیل تماس نور خورشید با پوست، مصرف برخی از داروها، مصرف برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی، بروز برخی از بیماری و… باشد.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ماسک جوانه گندم برای لک صورت بسیار مفید است. چرا که جوانه گندم به همراه ویتامین‌ها، مواد معدنی و خاصیت آبرسانی، به عمق پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه بافت پوست تغذیه و روشن می‌شود و لک‌‌های پوستی نیز از بین می‌روند. همچنین این ماسک به از بین رفتن جای زخم و نیز کمک می‌کند. هنگامی که جوش یا آکنه به عمیق پوست نفوذ کنند، ممکن است به لک پوستی یا اسکار تبدیل شوند. در این صورت ماسک جوانه گندم همچون لایه بردار، باعث جوان سازی پوست می‌شود.

انواع ماسک جوانه گندم برای لک صورت

در این بخش به انواع ماسک جوانه گندم برای لک صورت می‌پردازیم تا پوستی شاداب و روشن داشته باشید. در تهیه ماسک خانگی جوانه گندم می‌توانید از پودر جوانه گندم برای لک صورت استفاده کنید. پودر جوانه گندم برای لک صورت را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه نمایید . شما میتوانید قیمت پودر جوانه گندم دکتر بیز برای چاقی صورت را از همان عطاری بپرسید.

ماسک پودر جوانه گندم برای لک صورت

به منظور تهیه ماسک پودر جوانه گندم برای لک صورت شما به موز نیاز دارید. ویتامین‌ها و مواد معدنی موز و جوانه گندم باعث پاکسازی و روشن شدن پوست می‌شوند. همچنین این ماسک ضد لک خانگی به افزایش نرمی و لطافت پوست نیز کمک می‌کند. برای تهیه ماسک پودر جوانه گندم برای لک صورت شما به دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و نصف یک موز متوسط رسیده نیاز دارید. ابتدا تمام این ترکیبات را هم مخلوط کنید.

این ماسک ضدلک خانگی را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت قرار دهید. سپس صبر کنید تا جذب پوست شود. در پایان پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. شما می‌توانید یک بار در هفته برای از بین بردن لک صورت و رفع تیرگی پوست از این ماسک صورت خانگی بهره‌مند شوید.

ماسک جوانه گندم برای لک صورت چرب

اگر میزان سبوم یا چربی پوست بالایی دارید، بهتر است از ماسک جوانه گندم برای لک صورت چرب استفاده کنید. در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید. در ترکیبات این ماسک صورت ضد لک خانگی، عسل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل به همراه پودر جوانه گندم باعث آبرسانی و لطافت پوست می‌شود. همچنین ماسک ضد لک جوانه گندم به همراه عسل میزان رنگدانه پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در نتیجه پوست شفاف و بدون لک خواهد شد.

برای تهیه ماسک جوانه گندم برای لک صورت پوست چرب شما به 1 قاشق چای‌خوری پودر جوانه گندم، چند قطره شیر و 1 قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید. ابتدا این ترکیبات را با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. این ماسک صورت خانگی به رفع تیرگی پوست چرب کمک می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم هفته‌ای دو تا سه بار از این ماسک صورت برای نتیجه بهتر و کاهش میزان چربی و لک پوستی استفاده نمایید.

ماسک جوانه گندم برای لک صورت خشک

اگر پوستی خشک دارید، بهتر است برای انعطاف‌پذیری بیشتر پوستتان سراغ ماسک جوانه گندم برای لک صورت خشک بروید. این ماسک صورت علاوه بر از بین بردن لک صورت، به درمان خشکی پوست نیز کمک می‌کند. طرز تهیه ماسک جوانه گندم برای پوست صورت خشک بسیار ساده است. بنابراین شما به یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید.

ابتدا عسل، پودر جوانه گندم و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا شبیه به خمیر شود. ماسک صورت خانگی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. به یاد داشته باشید اگر پوستتان خشک است، از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شود. شما می‌توانید برای نتیجه بهتر یک تا دو بار در هفته از این ماسک صورت خانگی برای لک صورت استفاده کنید.

خواص ماسک جوانه گندم و ماست

«ماست» یک فرآورده لبنی مفید برای پوست است که با انواع پوست سازگاری دارد و موجب رطوبت‌رسانی، رفع خشکی پوست، درمان جوش و آکنه و می‌شود. ترکیب کردن ماست با جوانه گندم آن را تبدیل به یک معجزه بی‌نظیر برای پوست می‌کند چون جوانه گندم سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد ضروری برای سلامت پوست است و می‌تواند به تقویت و جوانسازی پوست کمک کند.

در واقع این ماسک هم را دارد و هم فواید جوانه گندم را. در ادامه می‌توانید با برخی از مهم‌ترین خواص ماسک جوانه گندم و ماست آشنا شوید.

  • لایه‌برداری پوست
  • پاکسازی پوست
  • روشن کردن رنگ پوست
  • شفاف شدن پوست
  • رطوبت رسانی و آبرسانی پوست
  • از بین بردن آلودگی سطح پوست
  • جوانسازی پوست
  • پر شدن صورت
  • یکدست کردن رنگ پوست
  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • جلوگیری از چین و چروک پوستی
  • درمان خشکی پوست
  • از بین بردن جای جوش و اسکارهای پوستی

نکاتی که باید در مورد ماسک ماست و جوانه گندم بدانید

  • اگر پوست خشکی دارید، هیچ‌گاه برای شستن ماسک ماست و جوانه گندم از روی پوست از آب گرم استفاده نکنید.
  • برای تهیه ماسک ماست و جوانه گندم اگر پوست چربی دارید، از ماست کم‌چرب و اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از ماست پرچرب استفاده کنید.
  • برای تهیه پودر جوانه گندم باید گندم را سبز کنید و سپس روی سینی پهن کنید تا خشک شود. بعد از این که جوانه گندم کاملا خشک شد آن را با آسیاب پودر کنید و برای تهیه ماسک استفاده کنید. یک روش دیگر خرید پودر گندم به‌صورت آماده است.
  • برای اسکراب کردن پوست با ماسک ماست و پودر جوانه گندم، از فشار دادن بیش از حد به پوست و مالش شدید پوست اجتناب کنید.
  • قبل از استفاده از انواع ماسک ماست و جوانه گندم ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست بازو امتحان کنید و در صورتی که مشکلی ایجاد نشد، برای تمام پوست استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا