اقتصادی

محکومیت یک دلال سابق برای رشوه چند میلیون دلاری به مقامات عراقی

مدیر سابق شرکت مشاور نفت و گاز Unaoil به جرم پرداخت رشوه چند میلیون دلاری برای مذاکره در مورد قراردادهای نفتی عراق به ارزش 1.7 میلیارد دلار به سه سال و چهار ماه زندان در لندن محکوم شد.

به گزارش رویترز ، باسیل الجراره ، مدیر 71 ساله Unaoil در عراق ، اعتراف کرده است که برای فعال کردن قراردادهای نفتی مانند ساخت خط لوله نفت در عراق پس از سقوط صدام حسین در سال 2003 ، 17 میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.

کوروش و سامان احسانی ، مدیر عامل سابق و مدیر عامل شرکت ایرانی انگلیس Unaoil ، پس از اعتراف به پرداخت رشوه در سال 2019 ، در انتظار محاکمه در ایالات متحده هستند.

این سومین حکم قاضی در لندن پس از تحقیقات 5 ساله دفتر مبارزه با فساد انگلیس و مقامات آمریکایی در مورد فعالیت های خانواده احسانی و فسخ قرارداد انرژی آنها برای مشتریان غربی در خاورمیانه ، آفریقا و آسیای میانه است.

استفان ویتلی 55 ساله و زیاد آکل 45 ساله مدیرعامل سابق Unaoil پیش از این به ترتیب در لندن به سه سال و 5 سال زندان محکوم شده بودند.

تحقیقات اداره فساد مالی انگلیس در ابتدا متوجه خانواده احسانی بود ، اما تلاش وی برای استرداد سامان احسانی به ایتالیا در سال 2018 و محاکمه آنها در انگلیس به نتیجه نرسید.

دادستان های انگلیس می گویند الجراره ، متولد عراق و انگلیس-لبنانی و ویتلی ، كه انگلیسی هستند ، با تبانی با دیگران ، مقامات دولتی را در شركت نفت جنوب عراق و در مورد الجراره ، وزارت نفت عراق رشوه دادند.

اكل و ویتلی هرگونه تخلف را انكار كردند ، اما الجرج به جرم پنج تخلف در سال 2019 اعتراف كرد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا