بین الملل

دستور الکاظمی برای تحقیق فوری درباره حادثه بیمارستان بغداد/ زمزمه‌هایی برای برکناری وزیر بهداشت

پس از آتش سوزی در بیمارستان کرونا در بغداد ، نخست وزیر خواستار تحقیق منصفانه و شفاف شد و عاملان آن را تهدید کرد. در همان زمان خواستار برکناری وزیر بهداشت شد.

به گزارش رویترز به نقل از رویترز ، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی دستور تحقیق فوری در مورد جزئیات حادثه در بیمارستان الخطیب بغداد و همچنین تعدادی از مقامات بهداشتی را صادر کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که الکاظمی دیدارهای فوق العاده ای با تعدادی از وزرا ، فرماندهان امنیتی و مقامات فرماندهی عملیاتی بغداد داشته است.

وی در این دیدار ضمن ابراز همدردی با عراقی ها و خانواده های حادثه دیدگان آتش سوزی ، این حادثه را در بیمارستان ابن الخطیب نقض امنیت ملی عراق توصیف کرد و تأکید کرد که چنین حوادثی نباید مورد توجه قرار نگیرند.

وی دستور تحقیق فوری را توسط مدیر بیمارستان ، مدیر بیمه و همه افراد ذیربط صادر كرد و گفت كه سهل انگاری در چنین مواردی فقط یك اشتباه نیست ، بلكه جرمی است كه همه طرفهای بی وجدان باید مسئولیت آن را به عهده بگیرند.

الکاظمی گفت که اقدامات امنیتی و پیشگیری باید برای همه بیمارستانهای عراق بررسی شود و یک تیم فنی باید از همه وزارتخانه های مربوطه تشکیل شود تا اطمینان حاصل شود که اقدامات امنیتی در تمام بیمارستان ها ، هتل ها و اماکن عمومی طی یک هفته کنترل می شود.

نخست وزیر عراق درخواست كرد كه نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ظرف 24 ساعت آماده شود و مسئولین نیز پاسخگو باشند.

دست کم 23 نفر در آتش سوزی شنبه شب در بیمارستان ابن الخطیب بغداد کشته شدند.

در همین حال ، کمیسیون حقوق بشر عراق خواستار برکناری وزیر بهداشت عراق شده است.

این کمیسیون در پی آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب از القادیمی خواست تا وزیر بهداشت را برکنار کند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا