برترینهای کسب و کارعمومی

مزایای سرور اختصاصی ویندوز ایران

اینکه کدام سرور می‌تواند برای ما کارایی بیشتری داشته باشد، از جمله مسائل مهمی است که همیشه در خرید سرور بر سرِ راه افرادی که قصد خرید سرور را دارند وجود داشته است. گزینه‌های زیادی مانند نوع سرور از نظر تخصیص منابع، سیستم عامل نصب شده بر روی سرور و نیز محل قرارگیری دیتاسنتر آن، از جمله مواردی است که باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنید. برای روشن‌تر شدن موضوع، در این مطلب قصد داریم تا در مورد یکی از متداول‌ترین سرورها، یعنی سرور اختصاصی ویندوز صحبت کرده و مزایای انتخاب آن را برای شما توضیح دهیم.

نهایت قدرت با سرور اختصاصی

در صورت انتخاب سرور اختصاصی، تمامی قدرت سخت‌افزاری و همچنین پهنایِ باند سرور تنها در انحصار شما قرار خواهد گرفت. بدیهی است که در این صورت شما یک سرور با نهایت قدرت را در اختیار دارید که هیچ گاه شما را ناامید نخواهد کرد. واضح است که این نوع از سرورها در مواردی که شما نیاز به منابع بالای سخت‌افزاری دارید، بسیار کاربردی خواهد بود.

به‌عنوان نمونه فرض کنید شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و حالا تصمیم گرفته‌اید تا با نصب یک بازی محبوب بر روی سرور، با افراد دیگر به بازی آنلاین بپردازید. مشخص است که اجرای یک بازی بدون لگ، قطعاً به سخت‌افزار قدرتمند نیاز دارد و در این موارد بهترین انتخاب، استفاده از سرور اختصاصی است.

 

سیستم عامل ویندوز، محبوبِ دوست داشتنی!

هنگامی که می‌خواهید در مورد سیستم عامل نصب شده بر روی سرور تصمیم بگیرید، اصولاً دو انتخاب لینوکس و ویندوز در جلوی شما وجود دارد و شما باید یکی از این دو را انتخاب کنید. اینکه کدام سیستم عامل برای شما کاربرد بیشتری دارد، کاملاً به نوعِ نیاز شما وابسته است. با این حال بهتر است موارد زیر را به‌عنوان مزیت سیستم عامل ویندوز در نظر داشته باشید:

1-    نصب ساده‌تر نرم‌افزارها

نصب نرم‌افزارها بر روی ویندوز ساده‌تر است. سورس‌های بیشتری نیز برای این سیستم عامل وجود دارد. به‌عنوان نمونه باز هم فرض کنید که شما یک گیمر هستید و حالا می‌خواهید بازی دلخواهِ خود را بر رویِ سرور خود نصب کنید. حالا به نظرِ شما پیدا کردنِ این سورس برای ویندوز راحت‌تر است یا لینوکس؟

واضح است که پاسخِ سؤال بالا، سیستم عامل ویندوز است. همچنین نصب نرم‌افزار بر روی ویندوز بسیار ساده و با اجرا کردن فایل Setup انجام می‌شود. موضوعی که در لینوکس اصلاً به این سادگی‌ها نیست.

2-    امکان استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی شرکت مایکروسافت

ممکن است شما بر اساس نوع کارتان، نیاز داشته باشید تا از برخی نرم‌افزارها مانند Microsoft MySQL و همچنین Access بر روی سرور خود استفاده کنید. در این موارد باید سرور با سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید.

3-    عدم نیاز به استفاده از ترمینال

یکی از مزایای مهم سرور ویندوز این است که شما به‌راحتی و با استفاده از رابط گرافیکی دسکتاپ، می‌توانید به مدیریتِ سرور خود بپردازید. این یعنی نیاز آنچنانی به استفاده از ترمینال و کُدنویسی آن نخواهید داشت.

3 مزیت اصلی برای استفاده از دیتاسنتر ایران

تا این قسمت هم در مورد مزایای استفاده از سرور اختصاصی هم و سیستم عامل ویندوز برای سرور توضیحاتی داده شد. حلقه‌ی آخر این زنجیر، لوکیشنِ دیتاسنتر سرور است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دیتاسنتر ایران اشاره خواهیم کرد. با پیوند زدن این مطالب و مواردی که در قسمت‌های قبلی این مطلب ارائه شد، خواهید توانست به یک جمع‌بندی صحیح در مورد مزایای سرور اختصاصی ویندوز ایران برسید.

1-    عدم رعایت قانون کپی رایت

خوشبختانه یا متأسفانه، در ایران خبری از رعایت قانون کپی رایت نیست. بنابراین اگر به هر دلیل باید از سرور ویندوز استفاده کنید، بهتر است لوکیشن دیتاسنتر سرور را در ایران انتخاب کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌ی لایسنس قانونی ویندوز نباشید.

2-    تجربه‌ی سرعت بیشتر برایِ کاربران وب سایت

در صورتی‌که از سرور برای وب سایت استفاده می‌کنید و کاربران شما در ایران قرار دارند، بهتر است از سرور ایران استفاده کنید تا مشتریانِ شما سرعت لود سریع‌تری را تجربه کنند.

3-    اجرای بازی آنلاین با پایین‌ترین لگ

به همان دلیلی که در بالا توضیح داده شد، در صورتی‌که از سرور قرار گرفته در ایران برای بازی آنلاین استفاده کنید، پینگ به‌شدت پایین آمده و بنابراین می‌توانید یک بازی بدون لگ را تجربه کنید.

 

جمع‌بندی

انتخاب یک سرور بهینه و مناسب بی شک نقش بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار شما دارد. از یک طرف اگر سروری انتخاب کنید که فقط جنبه‌ی اقتصادی مسئله را در نظر داشته باشد، ممکن است در طول کار خسارتی به شما وارد کند که از صرفه‌جویی ایجاد شده بیشتر است. از طرفِ دیگر اگر بی‌دلیل از سروری استفاده کنید که منابع زیادی دارد اما این منابع بیشتر از نیاز شما است، در اقتصاد کسب و کار ضرر کرده‌اید. بنابراین باید در انتخاب فاکتورهای مختلف، دقت کافی به خرج دهید. به همین دلیل در این مطلب در مورد مزایای استفاده از سرور اختصاصی ویندوز ایران با شما صحبت کردیم؛ سروری که می‌تواند با قدرت و انعطاف خود، شما را کاملاً راضی نگاه دارد.

سؤالات متداول

1-    قدرتمندترین نوع سرور کدام است؟

اگر چه هنگامِ انتخاب سرور، اطلاعات منابع سخت‌افزاری و پهنایِ باند آن به شما ارائه می‌شود، اما با این وجود و از نظر تکنیکال، سرور اختصاصی  قدرتمندترین نوعِ سرور از نظر تخصیص منابع است.

2-    آیا برای سرور ویندوز از ویندوز اورجینال استفاده می‌شود؟

این موضوع بستگی به دیتاسنتر سرور شما دارد. در صورتی‌که بخواهید از دیتاسنتر ایران استفاده کنید، به‌دلیلِ عدم اجرای قانون کپی رایت، نیازی به خرید لایسنس قانونی سرور ویندوز نخواهید داشت.

3-    دیتاسنتر ایران در کدام شهر قرار دارد؟

با توجه به وجود زیرساخت‌های قوی در تهران، دیتاسنترهای مشهور ایرانی در تهران قرار دارند.

منبع: سایت سرزمین دانلود

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا