برترینهای کسب و کارعمومی

مشخصات فنی کوییک S

کوییک S محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که بر پایه خودروی تیبا ۲ و در اصل پروژه x200 سایپا ساخته شده است.کوییک S نسخه فیس لیفت شده کوییک معمولی است که با نام کوییک ۹۹ هم شناخته میشود. این خودرو به این دلیل به نام کوییک ۹۹ نامیده می شد که قرار بود در سال ۹۹ رونمایی شود و سایپا شروع به پیش فروش این خودرو کرده است. خودرویی که اطلاعات زیادی از آن موجود نیست اما با گمانه زنی ها و تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است می‌توان حدس های خوبی درمورد مشخصات فنی ، ظاهری و تفاوت های آن نسبت به کوییک معمولی زد. شایان ذکر است یک تیپ جدید کوییک S با نام کوییک S تیپ DA نیز به بازار معرفی شده است که تنها آپشنهای اضافه تیپ DA در اتولایت و چراغ پوزیشن خلاصه میشود.در ادامه با نقد و بررسی مشخصات کوییک S با Z4Car همراه باشید.

تغییرات ظاهری جزئی اما تاثیر گذار

در بیرون خودرو پلتفرم اصلی خودرو حفظ شده است؛ چیزی که از یک خودروی فیس لیفت انتظار میرود. سپر جلو کمی تغییر کرده است و جلو پنجره نیز در نتیجه ی تغییر سپر به روز شده و جلوه ی جذاب تری به خودرو داده است. در نمای کناری خودرو تغییر خاصی دیده نمی شود اما در نمای عقب خودرو مشاهده می‌کنیم که گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و به همراه سپر عقب نمایی جدید به خودروی کوییک بخشیده است. باید گفت کوییک s به عنوان خودرویی بر پایه تیبا 2، فیس لیفت بسیار خوبی ارزیابی میشود که توانسته با پذیرفتن تغییرات جزئی ، تغییر زیادی در ظاهر خودرو  ایجاد کند.

آپشنهای قابل قبول

در تیپ پایه کوییک S تجهیزاتی مثل کیسه هوا راننده و سرنشین، فرمان دی کات، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی در روز (day light) ،سنسور دنده عقب و شیشه و اینه های برقی وجود دارند. از طرفی در تیپ فول آپشن کوییک S که با نام کوییک GX شناخته میشود علاوه بر موارد یاد شده آپشن هایی مثل نمایشگر و سیستم مولتی مدیای 7 اینچی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم باد لاستیک ها، روکش صندلی چرم، دوربین دنده عقب، رینگ های آلومینیومی و رهیاب ماهواره ای دیده می شوند

در بخش کابین نیز کوییک S نسبت به کوییک معمولی بهبودهای خوبی را تجربه کرده است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان D کات
  • صفحه کیلومتر شمار و پشت آمپر به روزتر
  • تغییر دکمه های سمت چپ فرمان از بیضی به مربعی
  • سوییچ با طرح جدید و قابلیت باز کردن در صندوق
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم صوتی بلوتوث دار
  • دکمه باز کردن در صندوق عقب از داخل کابین

قیمت خودرو امروز 1402/06/10 قیمت خودرو خارجی و داخلی در بازار

بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق قیمت خودرو امکان پذیر نیست. برای یافتن دقیق قیمت روز خودرو برای هر برند باید تماس های مکرر با فروشندگان و نمایشگاه ها گرفته شود تا به متوسط قیمت دست یافت. در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل 1402 از قیمت 470 تا 680 میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF7 مدل 1401 معادل 550 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو 206 تیپ 2 (مدل 1401) معادل 465 میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت دنا پلاس ( تیپ 1 مدل 1402 ) با موتور EF7 نیز 630 میلیون تومان در بازار تعیین شد. بر اساس گزارش خبرنگاران ما در اندک معاملات امروز قیمت محصولات سایپا، برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهمترین معاملات سایپا قیمت پراید 111 SE (سفید) برابر 325 میلیون تومان و تیبا SX مدل 1401 صندوق دار 320 میلیون تومان خرید و فروش شد . ساینا EX مدل 1401 فول 325 میلیون تومان در بازار خرید اقساطی کوییک و فروش شد و آریو 1600 اتوماتیک (مدل 1400) با قیمت 890 میلیون تومان معامله شد. قیمت امروز خودرو برای مهمترین خودروهای صفر موجود در بازار کشور را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

معرفی کلی کوییک S

کوییک یک کراس هاچ‌بک کوچک است که بر اساس تیبا ۲ یا همان هاچ‌بک شکل گرفته است و در اسفند سال ۱۳۹۵ رونمایی شد. در کوییک، طراحان سایپا با بازطراحی کامل دماغه و همین‌طور تغییرات بزرگی در قسمت عقب، هویت متفاوتی نسبت به تیبا ۲ ایجاد کرده‌اند. البته طراحی قسمت جلوی خودرو از ساینا گرفته شده و چراغ‌ها کاملاً با این سدان جمع‌وجور یکسان هستند ولی به لطف طراحی جدید سپر و جلوپنجره، شاهد فرم پخته‌تری هستیم. در عقب نیز چراغ‌های دوتکه و انتقال جا پلاک به روی درب صندوق، نمای متفاوتی را نسبت به تیبا ۲ ایجاد کرده‌اند. همچنین به سبک همه خودروهای کراس، در کوییک هم شاهد روکش‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها، محافظ‌های نقره‌ای در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف هستیم.

تغییرات کوییک S

پس از عرضه کوییک به بازار و استقبال خریداران، سایپا سریعاً دست‌به‌کار شد و نسخه‌های جدیدی از آن را ارائه کرد. نسخه اول، کوییک R بود که با طرح دورنگ بدنه به بازار آمد. پس از آن نیز سایپا مدل جدید کوییک S را به بازار فرستاد که یک فیس‌لیفت جزئی محسوب می‌شود. تنها تغییر ظاهری کوییک S در قسمت جلو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی هستیم. اصلی‌ترین ویژگی در این قسمت خطوط مشکی‌رنگی هستند که چراغ‌های جلو را به قاب مه شکن‌ها و دی‌لایت‌ها متصل کرده‌اند. گفته شده این طراحی از چهره یوز ایرانی الهام گرفته است اما قضاوت در مورد اینکه آیا این تغییرات توانسته ظاهر کوییک را زیباتر و مدرن‌تر کند یا نه، با شما. درهرصورت، در کوییک S هنوز هم سایز کوچک رینگ‌ها (که همچنان فولادی و با قالپاق هستند) کاملاً توی ذوق می‌زند و لطمهٔ بزرگی به ظاهر خودرو وارد کرده است؛ بنابراین، بهتر بود سایپا در این نسخهٔ جدید از رینگ‌های بزرگ‌تر آلومینیومی استفاده می‌کرد تا ظاهر خودرو جذاب‌تر شود.

دکمه بازگشت به بالا