اقتصادیبرترینهای کسب و کار

معرفی مدل های لوستر و آویز جدید و لوکس 2022

رنگ لوستر جدید 2022 را از چه طیفی انتخاب کنم؟

جدیدترین لوستر 2022لوستر روژانو از آن دسته لوازمی نیست که مدام برای تنوع عوض شود. پس بهتر است در انتخاب رنگ آن به سراغ گزینه‌هایی بروید که با رنگ‌های مختلف به خوبی هماهنگ می‌شوند.مثلا شاید شما در طی چند سال، پرده‌ها، کوسن، رومبلی و… را عوض کنید اما امکان اینکه فکرتان به سراغ تعویض لوستر بیفتد خیلی کم است. پس بهتر است رنگی را برای لوسترتان انتخاب کنید که به سادگی با عموم طیف‌های رنگی هماهنگ و چشم‌نواز می‌شود.

از کجا بدانیم چه تعداد لوستر نیاز است؟

انتخاب تعداد لوسترها هم به اندازه فضا بستگی دارد. برای مثال، اتاقی بزرگ و سالنی وسیع به چند عدد لوستر نیاز پیدا می‌کند. البته بحث سلیقه هم در این‌جا شرط است.

برای مثال، برخی ترجیح می‌دهند برای فضایی بزرگ، یک لوستر بزرگ و تجملی در مرکز سقف استفاده کنند و برخی دیگر هم ترجیح می دهند که از چند لوستر کوچک‌تر در نقاط مختلف بهره ببرند.

برای تزئین اوپِن آشپزخانه یا به طور کلی، قسمت‌هایی از خانه که چند عدد لوستر کوچک در کنار هم، هارمونی و ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند هم بحث بزرگی و کوچکی فضا تا حدی کنار گذاشته می‌شود. دراین‌باره در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع لوستر جدید 2022

لوسترها از نظر نوع، مدل، سبک، جنس بدنه و ابعاد بسیار متنوع هستند. بعضی از لوسترها ظاهر سنتی دارند و به فضا، حس و حال قدیمی و یا روستایی می‌دهند.

برخی دیگر برای ایجاد فضایی باشکوه و مجلل بکار می‌روند. و لوسترهای مدرن نیز عمدتا متناسب با امروزی طراحی و تولید می‌شوند. بطور خلاصه، وقتی صحبت از انتخاب و خرید لوستر می‌شود، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش رو قرار می‌گیرد که مسلما گزینش از بین آنها کمی دشوار خواهد شد.

در این راهنمای خرید لوستر ابتدا انواع لوستر را معرفی و طبقه بندی کرده، سپس رایج‌ترین مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد. همچنین مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید لوستر مورد توجه قرار دهید را برایتان شرح خواهیم داد.

·         انواع لوستر بر اساس جنس بدنه

لوستر جدید 2022 برنزی

 

برنز از گذشته تا به امروز موردتوجه بسیاری از صنایع مرتبط با دکوراسیون بوده است. این فلز به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تمامی نواحی جغرافیایی با ویژگی‌های مختلف باشد.

در حال حاضر انواع لوستر برنزی با توجه به شکل، حجم و ارتفاع برای سلیقه‌های مختلف در دسترس می‌باشد. اگر شما نیز همانند بسیاری از افراد به دلیل کم‌نور بودن لوستر برنزی علاقه‌ای به این نوع لوستر ندارید، حتماً این لوستر را به همراه کلاهک یا لاله نیز تماشا کنید تا با نور خیره‌کننده آن، زیبایی بیشتری به منزل خود بدهید و یا می‌توانید بعد از خرید لوستر برنزی، بدون لاله نیز آن را استفاده کنید تا هم از زیبایی کلاسیک این نوع لوستر و همچنین درخشندگی بالای آن استفاده کنید.

لوستر جدید 2022 چوبی

به دلیل استقبال روزافزون از انواع دکوراسیون مدرن، لوستر‌های مختلف و متنوع، جایگاه خوبی را برای خود در بازار به وجود آورده‌اند. ازمیان محبوب‌ترین انواع لوستر مدرن، می‌توان به لوستر چوبی اشاره کرد. لوستر چوبی را می‌توانید در مکان‌های مختلفی مورداستفاده قرار دهید؛ آشپزخانه، و راهرو‌ها می‌توانند مکان بسیار خوبی برای استفاده از لوستر چوبی باشند.

لوستر جدید 2022 فلزی

لوستر فلزی به آن دسته از انواع لوستر گفته می‌شود که از فلزاتی نظیر آهن، آلومینیوم، برنج و… در ساخت آن استفاده شده باشد. این نوع لوستر نیز ازنظر مکان‌های مورد استفاده دارای محدودیتی نمی‌باشد. لوستر فلزی در طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی تولید می‌شود.

لوستر جدید 2022 کریستالی

این نوع لوستر متناسب با اغلب سلیقه‌ها است. لوستر کریستالی با توجه به جنس کریستال‌های موجود در آن، می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد.

کریستال در لوستر‌ها متشکل از سرب، شیشه و پلاستیک می‌باشد. هرچه میزان سرب موجود در این کریستال‌ها بیشتر باشد، کیفیت کریستال‌ها بالاتر بوده و از درخشش بیشتری برخوردار خواهند بود.

معمولاً کریستال‌های ساخت کشور چک و اتریش، دارای بیشترین مقدار سرب هستند. این نوع لوستر از سایر مدل‌ها و جنس‌ها، گران‌تر و شکیل‌تر می‌باشد.

 

لوستر جدید 2022 کلاسیک

لوستر کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های لوستر به‌حساب می‌آید. لوستر‌های کلاسیک مورد توجه بسیاری از سلایق بوده و می‌باشد و محبوبیت و جذابیت خود را تا به امروز حفظ کرده است.

این نوع لوسترها، از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، این لوستر‌ها خود به انواع لوستر‌های برنزی، چوبی و کریستالی تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین نوع لوستر کلاسیک، لوستر برنزی است که همچنان از محبوبیت و بازار خوبی برخوردار است.

لوستر چند طبقه

همان‌طور که از نام این لوستر پیداست، دارای ظاهری چندطبقه و لایه‌لایه است و از مواد مختلفی؛ اعم از کریستال، شیشه، برنج و… ساخته می‌شود.

لوستر چندطبقه، لوستری مناسب برای فضا‌هایی با سقف بلند است، چراکه ارتفاع خود این لوستر زیاد بوده و معمولاً از آن در فضا‌های بزرگ مانند باغ تالار و ویلا و مسجد و… استفاده می‌کنند. این لوستر‌ها برخلاف لوستر‌های معمولی که به صورت سری تولید می‌شوند متناسب با محیط و المان‌های موجود در محیط تولید می‌شود.

لوستر جدید 2022 مدرن

لوستر توانسته است مورد پسند اکثر سلیقه‌ها واقع شود و با تنوع و طرح‌های متفاوت، حق انتخاب بیشتری به مشتریان ارائه کند. در صورتی که از طرفداران این نوع از لوستر‌ها هستید، برای هماهنگ کردن این نوع لوستر با دکوراسیون منزل خود کار سختی پیش رو ندارید.

این نوع لوستر مدت‌زمان زیادی نیست که در بین لوستر‌های مختلف جایگاهی برای خود پیدا کرده است. این نوع لوستر تقریباً در اکثر فضا‌ها و مکان‌ها مانند راهرو، اتاق‌خواب، نشیمن، آشپزخانه و… قابل استفاده هستند.

لوستر شاخه ای

می‌توان گفت که لوستر‌های شاخه‌ای، بیشتر برای افراد سخت پسند و مشکل‌پسند طراحی و اجرا شده است، چراکه زیبایی خاص این لوستر‌ها نظر اکثر افراد را به خود جلب می‌کند.

لوستر‌های شاخه‌ای بر اساس تعداد شاخه‌هایشان سایزبندی می‌شوند. جنس این لوستر‌ها معمولاً از کریستال، شیشه، برنز و برنج است. همچنین این لوستر‌ها معمولا مناسب فضایی با سقف بلند است.

در خرید این لوستر‌ها باید دقت کرد که لوستر‌هایی که شاخه‌های رو به پایین دارند از لوستر‌هایی با شاخه‌های رو به بالا ۱۰ درصد نور بیشتری دارند. برای لوستر‌هایی با شاخه‌هایی به سمت بالا باید از لامپ‌هایی با وات بیشتر استفاده شود.

 

لوستر جدید 2022 سقفی

این نوع لوستر بیشتر در طراحی دکوراسیون مدرن منازل به چشم می‌خورد. این نوع لوستر از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شود، انواع لوستر برنزی، چوبی و کریستالی در این نوع از لوستر‌ها برای سلیقه‌های مختلف موجود است. ین لوستر‌ها دارای منشور‌هایی هستند که می‌تواند نور زیادی را به فضا منعکس کند و بدین ترتیب من توان در مصرف انرزی نیز صرفه جویی کرد.

لوستر جدید 2022 دیواری

همان‌طور که از نام آن پیداست، این لوستر به‌جای سقف، بر روی بدنه دیوار نصب می‌شود. معمولاً از لوستر‌های دیواری برای ورودی‌ها و فضا‌های راهرو مانند استفاده می‌شود، البته که نباید منکر زیبایی نصب این لوستر در فضا‌های نشیمن و اتاق‌ها شد؛ چون گاهی اوقات این نوع لوستر‌ها نقش چراغ‌خواب را هم ایفا می‌کنند.

لوستر مناسب بخشهای مختلف خانه کدام است؟

·         لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی

گزینه‌های مختلفی برای انتخاب لوستر اتاق پذیرایی وجود دارند. برای مثال، لوستر‌های اتاق پذیرایی می‌توانند از میان سبک‌ها و مدل‌های زیر انتخاب شوند:

لوستر جدید 2022 مدل لاله

این نوع از لوستر‌ها مناسب فضا‌هایی با دکوراسیون سنتی هستند. روی لاله‌ها معمولا طرح‌هایی با دست کشیده شده و همین طراحی‌ها در پخش نور هم تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارند. لوستر‌های لاله‌ای معمولا وزن زیاد و ابعاد حجیمی دارند. قیمت این سبک از لوستر‌ها معمولا از طیف متوسط رو به بالا تا زیاد تعریف می‌شود. لوستر‌های لاله در جنس‌های مختلفی مثل: برنزی، برنجی، نقره یا آب‌طلا ساخته می‌شود.

لوستر مدل کریستالی

لوستر‌های کریستالی برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند. این لوستر‌ها هم مانند لاله‌ها بزرگ و سنگینند و به درد سقف‌هایی بلند و فضا‌های بزرگ می‌خورند. کریستال‌ها در انعکاس درخشان نور اثر مثبتی دارند، اما اگر گرد و غبار روی آن‌ها بنشیند و تمیز نباشند یا کریستال به کار رفته در ساخت لوستر، قلابی و نامرغوب باشد، نور منعکس‌شده کدر خواهد بود.

لوستر شِید یا کلاهکدار

لوستر‌های شیددار یا لوستر‌هایی که هر شاخه از لامپ آن را کلاهکی مانند شید یک عدد آباژور کوچک در آغوش گرفته است، بیشتر مناسب کلاسیک پسندانند. این سبک از لوستر‌ها که نور را تلطیف می‌کنند و از پخش نور به صورت مستقیم جلوگیری به عمل می‌آورند، واقعا زیبا و چشم‌نوازند. اگر دوست دارید به سراغ این دست از لوستر‌ها بروید، اما از طرفی نور زیاد را بیشتر می‌پسندید، باید حواستان باشد که در نورپردازی از مکمل‌هایی مانند هالوژن و دیوارکوب و… هم استفاده کنید تا فقدان نور مستقیم این لوستر‌ها جبران شود.

لوستر مناسب برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن معمولا فضایی است که از آن نسبت به فضا‌های دیگر منزل بیشتر استفاده می‌شود؛ تماشای تلویزیون، مطالعه، دور هم نشستن و گپ زدن و … معمولا در این بخش از خانه صورت می‌گیرد. تلفیق نور لوستر، دیوارکوب و آباژور در اتاق نشیمن می‌تواند به تناسب نورپردازی و زیباتر شدن فضای این قسمت از خانه کمک کند.

لوستر جدید 2022 کروی و توپی

لوستر‌هایی که به شکل کره یا احجام هندسی دیگر ساخته می‌شوند به فضا حالت مدرنی می‌دهند و آن را جذاب‌تر می‌کنند. تنوع لوستر‌هایی که به شکل‌های هندسی ساخته می‌شوند بسیار زیاد است و باید بنا به ارتفاع سقف، میزان نور دلخواه و نکاتی که در قسمت‌های قبلی عنوان شد از میان مدل‌های مختلف، گزینه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

لوستر جدید 2022 فانتزی

برای اتاق نشیمن و هال که حالت غیررسمی‌تری دارد، استفاده از طرح‌های فانتزی هم ایده خوبی خواهد بود. تنوع طرح‌های فانتزی برای انتخاب لوستر اتاق نشیمن بسیار زیاد است.

لوستر‌هایی که دارای شید‌های چندشاخه هستند، میله‌هایی که روی آن‌ها لامپ‌های مختلف تعبیه شده و انواع مختلفی از ایده‌های فانتزی طراحان خلاق می‌تواند به زیبایی، اتاق نشیمن را برایتان جذاب و دوست‌داشتنی کند.

یادتان نرود رنگ در انتخاب لوستر هال و نشیمن نکته مهمی است و باید تناسب رنگ‌های مکمل یا متضاد را برای فضایتان در نظر بگیرید. اگر فضای پذیرایی و هالتان از هم جدا نیست و دیواری بین این دو فضا وجود ندارد، مهم است که بین لوستر هال و پذیرایی‌تان تناسب برقرار کنید. اینکه هر دو جفت باشند قاعدتا انتخاب هوشمندانه‌تری است.

·         لوستر مناسب برای آشپزخانه

و قسمت میز غذاخوری را یک واحد مشترک در نظر می‌گیریم. در فضای آشپزخانه و میز غذاخوری، استفاده از لوستر بیشتر برای معطوف کردن نور به نقطه‌ای خاص است. پس نکاتی که باید در نظر داشته باشید، از این قرار خواهد بود:

لوستر جدید 2022 آویزی

لوستر‌های آویزی برای نصب در آشپزخانه، بالای میز آن یا در مرکزیت سقف انتخاب خوبی است. در بالای میز غذاخوری یا سطح اوپن هم می‌توان از لوستر‌های آویز استفاده کرد.

این سبک از لوستر‌ها باعث متمرکز کردن نور روی میز، اوپن و میز غذاخوری می‌شوند و جلوه زیبایی پیدا می‌کنند. برای قسمت میز غذاخوری می‌توانید از چند لوستر آویزی کوچک که با فاصله کمی از میز آویزان هستند، بهره ببرید. چند لوستر آویزی کوچک بالای اوپن یا جزیره آشپزخانه هم می‌تواند شکل و شمایل شیک و جذابی به فضا بدهد.

اگر لوستر‌های آویزی که برای این قسمت‌ها انتخاب می‌کنید، ویژگی کوتاه و بلند شدن داشته باشند، خیلی خیلی بهتر خواهد بود. در این صورت به انتخاب خود و بنا به ارتفاع سقف می‌توانید، لوستر را به حالت کوتاه‌تر یا بلندتر دربیاورید.

لوسترهایی با حبابهای سرپایین

همان‌طور که در بخش قبل هم گفتیم، لوستر‌هایی که حباب سرپایین دارند برای آشپزخانه و میزغذاخوری مناسب‌تر هستند، زیرا نور را به سمت سوژه که غذای روی میز غذاخوری یا میز آشپزخانه است، متمرکز می‌کنند.

اگر ویترین یا کابینت‌های شیشه‌ای هم دارید، استفاده از لامپ‌های رنگی داخل کابینت و ویترین، نمای خوبی به محیط خواهد داد. ترکیب هالوژن‌ها با لوستر‌های آویز در آشپزخانه و فضای اوپن و میز غذاخوری هم بسیار چشم‌نواز می‌شود.

·         لوستر مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب برای استراحت، آماده شدن، آرایش کردن، مطالعه و… استفاده می‌شود. پس نباید نوری که در آن وجود دارد، خیلی زیاد و مستقیم در فضا پخش شود. در اتاق خواب‌ها معمولا آینه هم پیدا می‌شود. پس یک نیروی کمکی فوق‌العاده برای نورپردازی در خدمت شما قرار دارد. باید لوستر و لامپ‌هایی برای اتاق خواب انتخاب کنید که با انعکاس در آینه، فضا را روشن و دلباز جلوه می‌دهند.

لوسترهایی با حباب و کلاهک سربالا

اگر اتاق خوابتان دقیقا با نامش هماهنگی دارد و فقط برای خوابیدن و استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است از لوستر‌هایی با حباب یا کلاهک سربالا استفاده کنید تا تمرکز نور بیشتر روی سقف باشد و نور مستقیم و شدید روی تخت نیافتد. در این صورت برای مطالعه شبانه می‌توانید از آباژور یا دیوارکوب‌ها استفاده کنید و برای رفع کمبود نور در هنگام حاضر شدن یا آرایش کردن هم از هالوژن‌ها و نور‌هایی که در بالای میز آرایش نصب می‌شود، استفاده کنید.

لوسترهایی با حباب و کلاهک سرپایین

اگر اتاق خوابتان صرفا برای خوابیدن نیست و برای کار کردن و درس خواندن و… هم از آن استفاده می‌کنید، بهتر است لوستر‌هایی با حباب و کلاهک سرپایین خریداری کنید. در این صورت، نور کافی در اختیار خواهید داشت.

نکات مهم قبل از خرید لوستر

در ابتدا باید بدانید که مدل لوستری که انتخاب می‌کنید، ابعاد، جنس و رنگ آن تأثیر بسیار زیادی در حال و هوای داخلی فضای مورد نظر شما دارد. از طرفی لوستر‌ها با سبک‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی که دارند اغلب ممکن است انتخاب را برای افراد دشوار کند.

استفاده از نورپردازی اشتباه می‌تواند تمام هنر معماری را از بین ببرد و باعث شود زیبایی‌های منزل به چشم نیاید، از همین رو باید در انتخاب لوستر مناسب بسیار دقت کرد. در اینجا نکاتی را به شما یادآور می‌شویم که قبل از خرید لوستر باید مدنظر داشته باشید تا از انجام انتخابی درست لذت ببرید؛

تعیین بودجه در خرید لوستر جدید 2022

از آن جایی که ما در مورد خرید کردن صحبت می‌کنیم، شما باید بودجه خود را بررسی کنید. لوستر‌ها در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ بنابراین باید در درجه اول به دنبال لوستر‌هایی باشید که با بودجه شما امکان پذیر هستند.

لوستر‌های بسیار گران قیمتی در بازار موجود هستند، اما برخی از آن‌ها قیمت‌های ارزان تری نیز دارند. شما می‌توانید برخی از لوستر‌ها را که آنلاین به فروش گذاشته شده اند را بررسی کنید تا قیمت حدودی که باید برای آن‌ها بپردازید را برآورد کنید.

توجه به سبک طراحی داخلی خانه

قبل از خرید لوستر مناسب خانه خود، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید طراحی داخلی منزلتان به چه سبکی باشد. چراکه لوستر‌ها در سبک‌های مختلف طراحی می‌شوند و این بدان معناست که شما بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که هماهنگ با دکوراسیون خانه شما باشد.

تناسب لوستر با فضای مورد نظر

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام خرید لوستر باید مد نظر داشته باشید بحث فضایی است که می‌خواهید لوستر را در آنجا نصب کنید. اندازه لوستر با فضای مورد نظر باید هماهنگی داشته باشد چراکه در غیر این صورت می‌تواند دکوراسیون داخلی خانه را به هم بریزد.

برای اینکه مطوئن شوید که لوستر مورد نظر شما با فضا، هماهنگی کامل دارد، می‌توانید از یک قاعده ساده بهره بگیرید. اندازه طول و عرض اتاق یا فضای مورد نظر را در واحد فوت (هر فوت معادل حدود ۳۰ سانتیمتر است) با هم جمع کنید و حاصل آن را به واحد اینچ برگردانید.

این عدد در واحد اینچ مساوی با قطر لوستر است. برای مثال برای اتاقی به ابعاد ۱۰ در ۱۵ به واحد فوت، نیاز به لوستری با قطر ۲۵ اینچ می‌باشد.

ارتفاع سقف

ارتفاع سقف یکی از تعیین کننده‌ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی که سقف محیط مورد نظر شما از حد معمول خیلی کوتاه‌تر باشد شما نمی‌توانید از لوستر‌های آویز به خصوص از نوع آویز کریستال دار استفاده کنید زیرا امکان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنکه محل آویختن لوستر به گونه‌ای باشد که یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور کلی در شرایط عادی برای سقف‌های کوتاه بهترین انتخاب لوستر‌های به اصطلاح سقفی است.

جنس و رنگ لوستر

ما یادآوری کردیم که لوستر‌ها از متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند. برخی آن‌ها از آهن‌های شکل گرفته، فلز، مراوریدها، کریستال‌ها و … ساخته می‌شوند. بررسی کنید که متریال‌های فضای داخلی شما با آن نوع از لوستر به خوبی مطابقت پیدا کنند. برای مثال اجازه دهید با ظاهر پوشش‌های پنجره، کاغذ دیواری، مبلمان و … به خوبی ترکیب شوند.

به علاوه سعی کنید بین تمام لوازم روشنایی منزل تان از لوستر گرفته تا چراغ‌های دیوارکوب انسجام و پیوستگی ایجاد کنید. لوستر از آن دسته لوازمی نیست که مدام برای تنوع عوض شود، پس بهتر است در انتخاب رنگ آن به سراغ گزینه‌هایی بروید که با رنگ‌های مختلف به خوبی هماهنگ می‌شوند.

منبع : home-designing.com

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا