بین الملل

مقام اروپایی در کی‌یف وعده تحریم روسیه را داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ما، «اورسلا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (پنجشنبه) در آستانه نشست پارلمان اروپا وارد اوکراین شد و در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از اعلام آمادگی اروپا برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه خبر داد.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله» آلمان، فن درلین در صفحه توییتری خود درباره سفر به اوکراین نوشت: «خوشحالم که به کی‌یف بازگشتم، چهارمین بار از زمان حمله روسیه است که…ما این‌جا با هم هستیم تا نشان دهیم که اتحادیه اروپا بیش‌تر از هر زمانی در کنار اوکراین ایستاده است و قرار است که حمایت و همکاری خود را بیشتر کنیم».

 

رئیس کمیسیون اروپا همچنین در یک کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی بر تلاش اروپا برای تحریم روسیه تأکید کرد و گفت: «ما با شرکای خود در گروه هفت (G7)، سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه معرفی خواهیم کرد و تا 24 فوریه، درست یکسال از زمان آغاز حمله به اوکراین، قصد داریم دهمین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کنیم».

رئیس کمیسیون اروپا با یک تیم 15 نفری از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کرده‌اند تا بر حمایت از اوکراین در قبال روسیه تأکید کنند.

پیش از این، بورل با «دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین دیدار کرد و وعده آموزش 15 هزار نظامی اوکراینی توسط کشورهای اروپایی و همچنین کمک 25 میلیون دلاری اروپا به کی‌یف را مطرح کرد.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین بیش از پیش به طولانی‌ شدن جنگ اوکراین کمک کرده‌اند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا